Black and Tan Jack Russel aan het bvallen, met foto's!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Black and Tan Jack Russel aan het bvallen, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:19

aaaahhh - als je er zo dicht met je camera op gaat zitten lijken het wel hele grote puppies Haha!

Gefeliciteerd!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:20

Kris25 schreef:
Geslacht is nu nog niet goed te zien en wil de pups nog even lekker bij mams laten liggen, dus dat zie ik van de week wel een keer.

Geslacht nog niet goed te zien? Bij pups is dat juist supermakkelijk. Reutjes hebben duidelijk een piemeltje en teefjes niet. Bij katten, konijnen etc is het wel heel moeilijk te zien. Maar bij hondjes is het echt heel simpel. Het is ook verstandig om het gewicht van de pups bij te houden d.m.v. minimaal 1x per dag te wegen. Zo kan je goed zien of ze wel goed groeien. Plus dat de moeder eraan went dat jij de pups soms weghaalt. Paar dagen wachten met dit soort essentiele dingen is niet verstandig.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:25

Wat een hummeltjes zeg. Ja

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 22:28

Gaby, dit is niet mijn eerste nestje, ik weet wat ik doe en gun ze de dag van en na de bevalling rust. Moeders vind het nl allang best als ik ze even weg haal is ook voor haar niet het eerste nestje. Ik kan nu ook wel zien of het reutjes of teefjes zijn (diergeneeskunde student namelijk), maar wil ze nog niet teveel optillen. Dus is het geslacht voor mij nog niet belangrijk, dat zie ik vnzelf wel.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 07:57

ALs studente dierengeneeskunde weet je ook wel dat dit GEEN Jack Russell terriers zijn neem ik aan? Zal ik wel weer half Bokt over me heen krijgen waarom ik niet leuk reageer op iemand die zo een schattig nestje heeft, maar ten eerste stikt het al van de nestjes zonder verantwoord fokbeleid overal, ten tweede zitten de asiels overvol en ten derde worden hier weer kruisingen als rashonden bestempeld.

Maar succes met ver verkooop, een extra centje is nooit weg heh?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:26

Biepmiep schreef:
ALs studente dierengeneeskunde weet je ook wel dat dit GEEN Jack Russell terriers zijn neem ik aan? Zal ik wel weer half Bokt over me heen krijgen waarom ik niet leuk reageer op iemand die zo een schattig nestje heeft, maar ten eerste stikt het al van de nestjes zonder verantwoord fokbeleid overal, ten tweede zitten de asiels overvol en ten derde worden hier weer kruisingen als rashonden bestempeld.

Maar succes met ver verkooop, een extra centje is nooit weg heh?

Eens.

Vooral van dit zinnetje word ik misselijk:
Kris25 schreef:
Die zijn te koop. Ik vind het voornamleijk erg leuk om een nestje te hebben, vind het super om ze op te voeden, maar heb er al twee en dat is genoeg.

Geweldig voor jou om lekker te fokken met een niet goedgekeurde kleur. Je hebt vast d'r stamboom (*kuch* welke stamboom?) wel uitgeplozen en alle benodigde onderzoeken gedaan he? En bij papa ook? Papa goed uitgezocht om moeder te verbeteren. Heeft papa ook geen papieren?
Want er zijn tenslotte nog niet genoeg Jack hussels met kromme pootjes, patella luxatie en hypergedrag die op marktplaats een nieuw huisje zoeken, om het over de Hussels in het asiel nog maar niet te hebben.

Maar dat maakt niet uit, want jij wilt een leuk nestje hebben.
Nou, ik hoop dat je pupjes goed terecht komen, dat je teef geen ernstige ziekte krijgt (want ja, dat risico wordt sterk verhoogd door fokken, maar dat weet jij vast als dgk-studente) en dat jij eens snel die oogkleppen kwijtraakt zodat je geen nieuwe aanwas toevoegt aan de overdosis jack hussels in het asiel.
(Hetzelfde geldt overigens voor je kat, als je daar ook nog mee fokt. Zonder papieren. Ik vind het gewoon niet kunnen).

Sommige mensen zouden geen diergeneeskunde moeten studeren Rolleyes

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:04

Ik vindt het jammer dat je je hondje een Jack Russell noemt, je hondje is geen Jack Russell maar gewoon een kruising. Black and tan Jack Russels bestaan niet Knipoog
Ook vindt ik het jammer dat dit het zoveelste pret nestje kruising hondjes is.
Als je wilt gaan fokken, doe het dan goed, en voeg iets toe aan de waarde van het ras.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 19:30

Mijn kat is helaas vekracht door een zwerver die overdag door het slaapkamerraam naar binnen is gekomen. beetsje heeft dus per ongeluk een kitten gekregen en is daarna meteen geholpen. Heeft helemaal niets met mij of met dit nestje pups te maken. Verder on-topic aub, want voor mij zijn dit jack russels en ja, ze gaan allemaa goed terrecht komen.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:43

In dit topic heb jij het over Jack Russell's ( ja schrijf je met 2x een l) dus moet je niet raar opkijken als mensen daar iets van zeggen.
Hoop dat jij nooit mijn dierenarts zult worden met zo weinig gevoel voor/verstand van honden.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:18

Kris25 schreef:
Ik kan nu ook wel zien of het reutjes of teefjes zijn (diergeneeskunde student namelijk),

hopelijk leer je als diergeneeskunde student binnenkort wat meer over honden dan het verschil tussen reu en teef. Clown

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:24

Kris25 schreef:
Mijn kat is helaas vekracht door een zwerver die overdag door het slaapkamerraam naar binnen is gekomen. beetsje heeft dus per ongeluk een kitten gekregen en is daarna meteen geholpen. Heeft helemaal niets met mij of met dit nestje pups te maken.

Nee klopt, was niet helemaal netjes van me om het aan te halen. Maar past wel in het rijtje.
Ben iig blij te horen dat ze wel geholpen is.

Kris25 schreef:
Verder on-topic aub, want voor mij zijn dit jack russels en ja, ze gaan allemaal goed terecht komen.

Hoe weet je dat ze allemaal goed terecht gaan komen? Had je al toekomstige pupeigenaren vóór je de teef liet dekken? Anders zou ik denk ik niet eens fokken met een combinatie als dit. Domweg omdat er al zó'n overschot is. En je doet je teef er ook écht geen plezier mee. Geloof mij maar. Die staat heus niet te springen 'baren baren, laten we nog een keer gaan!'

Dan nog je opmerking dat dit voor jou Jack Russells zijn. Wat is dan een Jack Russell voor jou? Vast niet hetzelfde als de rasstandaard. En die is er natuurlijk niet voor niets. Die is er om de gezondheid van het ras te behouden, om ziektes uit te sluiten en om een hondje te fokken dat er uitziet zoals een Jack Russell eruit hoort te zien.

Waarom vind je fokken zo leuk? Behalve dan natuurlijk dat die kleine prutjes zóóó geweldig lief en schattig en mooi zijn, maar daar is iedereen het wel over eens denk ik. Ik zou ook verliefd zijn. Maar dat is dus geen reden om te fokken.
Wat is jouw reden?
Laatst bijgewerkt door assie op 05-09-07 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:25

Austria schreef:
Kris25 schreef:
Ik kan nu ook wel zien of het reutjes of teefjes zijn (diergeneeskunde student namelijk),

hopelijk leer je als diergeneeskunde student binnenkort wat meer over honden dan het verschil tussen reu en teef. Clown

Nouja ze is 27 staat in d'r profiel, dan zal ze toch al wel verder zijn dan het eerste jaar. Nagelbijten / Gniffelen
Dat heeft ze vást wel al geleerd. Ik leerde het iig al tijdens mijn eerste trimester DGK Tong uitsteken

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:26

Biepmiep schreef:
In dit topic heb jij het over Jack Russell's ( ja schrijf je met 2x een l) dus moet je niet raar opkijken als mensen daar iets van zeggen.
Hoop dat jij nooit mijn dierenarts zult worden met zo weinig gevoel voor/verstand van honden.

Dan zal ik hopen dat jij nóóit iets met mensen zult gaan doen, met zo weinig gevoel voor mensen Doei, doei

@kris, wat zijn het schatjes geworden! 3 lieve pups heerlijk zeg lijkt me dat!

Beetje jammer, wat voor een reacties er worden gegeven,
tuurlijk mag je reageren, ik snap jullie reacties best wel!

Maar kan dat niet een klein beetje subtieler?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:30

Dit was de subtiele reactie Tong uitsteken
Mijn eerste reactie was namelijk net wat vriendelijker.
Overigens vind ik niet dat ik hier persee subtiel hoef te zijn. We zijn allemaal volwassen, we schelden niet. En het is toch vaak het handigst om duidelijk te zijn als je een mening wilt overbrengen. Beter dan dat subtiele gedoe.
'Zou je niet toevallig, misschien er eens over na willen denken om eens niet te gaan fokken met je teefje, als je daar misschien over na wilt denken dan hoor, want ik wil je niet voor het hoofd stoten natuurlijk" enz enz.
Nee bedankt.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:32

sorry maar iemand vertellen dat zei maar beter kan gaan stoppen met de opleiding die ze doet, en dat soort beweringen vind ik persoonlijk niet echt vriendelijk.

hou het dan bij het onderwerp DEZE hondjes, en haal niet de ts haar hele leefwereld verder erbij. beetje onrechtvaardig niet?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:32

Wat een schatjes, wij hebben ook een black & tan.
Wij wisten alleenniet dat die kleur en was en dachten dus eerst dat ze met een dobberman aan kwamen Tong uitsteken

En even voor ik gezeur krijg over of het wel of geen jack russell is, wij houden van hem vuilnisbak of niet.
Daar gaat het toch om lijkt mij.

Nu weer on-topic want het is tenslotte GEEN discussie topic.
Heel veel plezier met je pups en geniet er van, ze zijn zo groot.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:35

Jaaaa, en weer een broodfokker erbij met bastaards die ze een rasnaam wil geven. Geslacht niet goed te zien? Ga je collegegeld maar terughalen dan Nagelbijten / Gniffelen
En nee, dit is geen subtiele reactie maar ik heb een vreselijke hekel aan mensen die ondoordacht de asiels vol willen fokken....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:36

Super lief, veel plezier met mam & de pups tot de pupp's weg zijn! Lachen

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:39

Billy schreef:
Jaaaa, en weer een broodfokker erbij met bastaards die ze een rasnaam wil geven. Geslacht niet goed te zien? Ga je collegegeld maar terughalen dan Nagelbijten / Gniffelen
En nee, dit is geen subtiele reactie maar ik heb een vreselijke hekel aan mensen die ondoordacht de asiels vol willen fokken....

hmm dan kan jij beter lezen dan mij?
Ik heb namenlijk nergens gelezen dat de ts ze naar het asiel doet?

Ik neem aan dat ze zelf vast een goed tehuis zal vinden voor deze 3 pups!

Als jullie het niet kunnen hebben dat iemand fokt met zijn of haar hond,
negeer het dan.... ik betwijfel of het helpt dat jullie allemaal erbovenop springen?

Nogmaals, ik zeg niet dat ik het niet met jullie eens ben!
Ook ik ben absoluut tegen broodfokkers, maar ben nog wel mensgericht opgevoed Haha!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:41

goh TS, ervaring? diergeneeskunde student? wel eens gehoord van puppen nakijken na de geboorte? op navelbreukjes, liesbreukjes? en andere dingen? dat heb je dus ook nagelaten, anders had je de geslachten kunnen zien... getuigd absoluut niet van kennis dame..

maar goed, dat doet het sowieso al niet, wel makkelijk weer, een bastaard een rasnaam meegeven, verkoopt beter.. je hebt als diergeneeskunde student zeker wel de officiele verklaringen van patella vrij en erfelijke oogafwijking thuis liggen? ja toch?

ach antwoord hoeft ook eigenlijk niet, ik weet hem al wel Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:47

Citaat:

Als jullie het niet kunnen hebben dat iemand fokt met zijn of haar hond,
negeer het dan.... ik betwijfel of het helpt dat jullie allemaal erbovenop springen?

Nogmaals, ik zeg niet dat ik het niet met jullie eens ben!
Ook ik ben absoluut tegen broodfokkers, maar ben nog wel mensgericht opgevoed Haha!

http://www.dierenasiels.com/zoek02.cfm

gewoon even voor de lol de link aanklikken, vast ook allemaal helemaal doordachte gefokte JR's wannebee's, wat denk je dat dit voor een ras doet? en ja misschien reageren een aantal hier "hard"of niet subtiel, maar dat komt ook door dat dit zo vreselijk vermoeiend is, keer op keer zulke mensen, die zich gewoon domweg niet willen verdiepen in het fokken , in het omgaan met levende dieren. een nest is niet alleen maar leuk, dat kan en mag nooooooit de reden zijn om een nest te fokken.. gewoon stomweg vreselijk frustrerend voor mensen die wel serieus met dingen bezig zijn en zich koste nog moeite besparen, voor en met een ras.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:47

l0rdJ schreef:

Kijk voor de lol eens op dierenasiels.com hoeveel stamboomloze Hussells daar zitten.
Allemaal hondjes die gefokt zijn omdat het baasje zo graag een nestje wilde. Gekocht door goedwillende mensen die een schattig pupje kopen, voor niet teveel geld, want met een stamboom ziijn ze zo duur.
Vervolgens blijkt in het schattige pupje en echt terrierkaraktertje te zitten, en zijn ze bij nader inzien toch wel lastig en dominant. En dan moeten ze naar het asiel, want dat is thuis echt niet te doen hoor.....

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:50

Wees aub aardig tegen elkaar, mensen die zich hieraan ergeren richt voor mij part een discussietopic ergens op. Zolang Kris maar zorgt dat ze goed terecht komen en dat doet ze! Vork

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:51

Dat kan best dat dat daar allemaal gebeurt, en daar ben ik me heel erg van bewust! Meer dan heel erg zelfs, maar dat betekent dus meteen dat deze pups die nog geen 2 dagen oud zijn, ook maar meteen in het asiel belanden?

Dat heel de wereld dat doet, betekend niet dat de ts ook zo is, of wel soms??

Ik ga me er verder niet mee bemoeien, mede doordat ik het ook merendeels met jullie eens ben, echt waar. maar het gaat mij dus echt om de manier waarop mensen worden beoordeeld, en waar meerdere vooroordelen over worden uitgesproken....

Ik hou me er verder buiten, dan kan het topic weer dienen waar het voor was, als jullie nog iets aan mij gericht te melden hebben, kan dat via pb.

Nogmaals, ik ben het dus wél met jullie standpunt eens, maar niet met de manier waarop het word verteld sorry..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:56

dat is jouw goed recht. Waar ik van baal is dat uiteindeelijk de honden de dupe zijn, terwijl broodfokkers lachend hun zakken vullen.