politie op je dak, blaffen hond....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Re: politie op je dak, blaffen hond....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:48

Ik denk inderdaad dat iedereen eerst maar eens goed moet lezen wáárom er misschien over wordt gegaan op de anti-blafband,
dat lijkt me meer dan duidelijk uitgelegd!

Ik snap je probleem en ook dat je het niet echt vriendelijk vindt tegen over de hond.
Toch denk ik dat er in jouw geval niet echt iets anders opzit en dat je van 2 slechte dingen de minst slechte moet kiezen.
Ik denk dat dat in dit geval de anti-blafband is!

Succes ermee!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:49

Sorry wij hebben al een hond uit een vervelende situatie gehaald en in huis genomen. Misschien komt het een hard over maar een blafband zou voor mij echt geen oplossing zijn. Wta je dan wel moet ja wees creatief, misschien kan hij overdag naar een oppas of een pension of wat dan ook waar hij overdag terecht kan, totdat hij een nieuw huis gevonden heeft.

Fleur_V: Ik heb goed gelezen maar vind niet dat ene dier in dit geval de dupe moet zijn van een werkende baas.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:32

Laat ik voorop stellen dat ik in een dergelijk geval echt geen voorstander ben van een blafband om de doodeenvoudige reden dat je daarmee wel het blaffen kunt stoppen, maar niet de reden wegneemt waarom de hond het kennelijk nodig vindt om te blaffen.
Toch denk ik dat je op dit moment weinig andere keus hebt. Even de hond herplaatsen of een oppas nemen is wel makkelijk gezegd, maar dit zijn geen zaken die je zo eventjes kunt regelen door maar in je vingers te knippen o.i.d. Zo simpel ligt dat niet en terug naar het asiel waar de hond wellicht nooit meer levend uitkomt lijkt me ook niet in het belang van de hond. Politie aan de deur en boze buren zijn zaken die om een snelle oplossing vragen en misschien is die oplossing dan wel niet de meest ideale.
Wat misschien een troost mag zijn is dat de heftige kritiek op stroombanden echt afkomstig is van mensen die volslagen onbekend zijn met deze dingen. Tegenover de verhalen over honden die een half uur na een correctie nog zitten te bibberen van schrik en pijn kan ik ook verhalen zetten van honden die op het ogenblik van de correctie hooguit met hun ogen knipperen. De huidige generatie stroombanden is echt heel lichtjes af te stellen en ik verbaas me dan ook echt over het feit dat ik vrijwel nooit kritiek hoor op het schrikdraad waar dagelijks vele paarden en koeien mee in aanraking komen, maar dat een stroomband voor de hond altijd direct wordt afgedaan als dierenmishandeling terwijl de schok van schrikdraad echt 10 x harder is. Geloof me, ik heb beide schokken zelf mogen ondervinden, dus ik weet echt wel waar ik het over heb.
Banden met citronellageur vind ik eerlijk gezegd pas echt dierenmishandeling. Wanneer je kiest voor het werken met correcties, dan is het wel van het allergrootste belang dat de timing van die correcties klopt. Dus alleen corrigeren op het moment van het ongewenste gedrag en de hond direct belonen op het moment dat hij stopt met dat gedrag of dan in ieder geval direct de correctie laten ophouden. En dat is waar het bij deze banden aan schort: de hond krijgt op het moment van het ongewenste gedrag een puf stinkende citronella toegespoten, maar als de hond daarop besluit dit ongewenste gedrag te staken, dan staat hij nog steeds met z'n kop in een stankwolk die immers niet van de ene op de andere seconde weer verdwenen is. Is dus niet erg duidelijk voor de hond. Tel daar nog eens bij op dat een hond vele malen sterker ruikt dan een mens en dat het daardoor voor ons eigenlijk niet in te schatten is hoe de hond deze straf zal ervaren. Dit ding wordt alleen maar als hondvriendelijk beschouwd omdat mensen een beetje citronella niet zo erg vinden, maar vindt de hond dat ook?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:10

Weet niet hoe je erbij komt, maar ik ga niet zulke dingen neerzetten over mijn ervaringen met de blafbanden als ik die niet zelf gezien zou hebben.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 19:12

hey karoliena, tja ik had waarschijnlijk in jou'n situatie net zo op mijn eigen verhaal gereageerd, je moet even goed inzien dat ik geen voorstander ben van antiblafbanden, maar vraag naar juist een andere oplossing, die snel en efectief is.

een ander baasje zoeken wil dus kennelijk niet, zijn we wel druk mee bezig (al 2 jaar, omdat we al voor dat mijn vader werk kreeg dit de hond niet aan te doen)

we hebben ook na gedacht over een "oppas" alleen het in een pension stoppen gaat niet, daar gaat hij in hongerstaking en wordt hij gek, dan nog de oplossing thuis wordt veel te duur, mijn vader heeft geldproblemen (anders had hij niet moeten werken) en kan zich dat niet permiteren.

dus ik vraag juist om een oplossing iets anders als een blafband...

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:17

heb je al ens geprobeert tv aan of radio aan allemaal speeltjes neer gelegt?
of wat lekkers om te kauwen?
De gordijnen dicht gedaan?
ja wat ideeen hoor.
Werk zelf in dierenwinkel en vraag altijd dit ff voordat we het over aanschaf hebben .

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:22

Ik denk dat er niet veel andere oplossingen zijn dan: anti blaf band, oppas of pension.
Je kan altijd proberen de radio aan te laten als je weg gaat. Zit de hond in een bench als jullie weg zijn? Misschien zou je hem in de tuin kunnen laten.

Ik vind het wel terecht dat de buren hebben geklaagd. Het is echt super vervelend een constant balffende hond.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:23

ja bench kan die daar in??
leer het hem anders want je vader is vertrouwen voor hem als je hem vertrouwt leert met bench kan hij dat zien als zijn plekje hou zou dr zelf in kunnen lopen en zelf eruit maar dat hij eigen vertrouwt plekje heeft

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 19:45

hij zit inderdaat in n bench, dat vind hij een fijne plek om in te liggen, het gaat om een oudere hond, hij heeft elke dag een kluif in zijn bench en de radio staat inderdaat ook al aan...
speeltjes heeft hij ook maar met al dat doet hij niets,....
in de tuin kan helaas niet, wand daar kan hij uit, en maakt hij nog meer lawaai.

maar wel bedankt voor de tips... Lachen

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 19:46

en het is ook wel zo dat ik de buuren gelijk geef, daarom zoeken we juist ook voor een diervriendlijke optie Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:20

Schiet me ineens iets te binnen, geen idee of het vinden of te krijgen is hoor, maar heb tijdje terug docu gezien en dat ging over honden die niet alleen konden blijven. Er is een DVD ontwikkeld die zet je dus gewoon aan als je weg gaat, en die loopt een aantal uren door, de mensne die het geprobeerd hadden waren er zeer tevreden over je kon ook zien dat die honden ook echt gingen kijken.

Misschien kan je ff op google zoeken of je hem kan vinden

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 20:31

owe dat zou inderdaat supper zijn, enig iedee wat ik moet intypen bij google, heb nl al wat geprobeerd op te zoeken...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:33

Ik heb geen idee meer hoe dat heet jammer genoeg

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:38

Ik weet niet of dit er al staat (heb niet alles gelezen) maar is het misschien geen idee om een maatje voor m te kopen?
Is hij ook niet meer alleen Knipoog
gewoon een klein hondje ofzo Lachen

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 20:45

hond kan niet (goed) samen met andere honden, doen we mijn hond dr bij gaan ze met zijn 2e blaffen, word het dus niet minder op Tong uitsteken

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 20:46

plus dan hebben we nóg een hond, waar we eigenlijk geen tijd voor hebben, dat is niet eerlijk tegen over de andere en deze hond Lachen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:50

Ja, in dit geval is nog een hond erbij geen goede oplossing. Plus nog dat het vaak niet helpt, ik heb zelf op een paar honden van iemand gepast, en daar zat ook een blaffer bij, waardoor de buren gingen klagen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:03

Dit blaf probleem hebben wij met onze buren die net een pup hebben aangeschaft, een neurotische mechelse herder!
Het arme beest piept, jank en schreeuwd alles bij elkaar.

Volgende week gaan ze gzd verhuizen

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 21:59

tja... pups is het nog makkelijk af te leren...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:09

ik heb een apparaatje te leen gehad die je in de huiskamer of kamer neerzet waar de hond zich bevind
bij blaffen geeft het apparaat een hoge toon....

mijn jack reageerde er niet op maar de bull wel....

wie weet is dat een optie dan voor je?
diervriendelijker dan een antiblafband....en misschien toch effectief?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:11

karoliena schreef:
Weet niet hoe je erbij komt, maar ik ga niet zulke dingen neerzetten over mijn ervaringen met de blafbanden als ik die niet zelf gezien zou hebben.

Nou, als je dit schrijft:
Citaat:
Ten eerst doet het de hond echt pijn zo'n stroomstoot, ten tweede is het helemaal geen oplossing omdat honden nog wel keihard kunnen piepen en huilen, dus waarschijnlijk helpt het alleen tijdelijk. De hond zal snel genoeg uitvinden dat hij wel kan janken aangezine hij puur blaft omdat hij alleen gelaten is.

dan krijg ik niet de indruk dat je er erg veel ervaring mee hebt. Je stelt dat die stroomstoot echt pijn doet en dan vraag ik me af waarom ik een ingeschakelde teletac, die met hetzelfde soort correcties werkt, secondenlang vast kan houden zonder te verblikken of verblozen. En nee, ik heb geen hoge pijngrens en nee, hij staat niet op de laagste stand want dan voel ik 'm niet eens.
Dat een hond wel hard kan piepen of janken is ook niet waar, want de meeste blafbanden reageren daar ook op.
Nogmaals: ik ben ook echt geen voorstander van een blafband en als dit probleem op een andere manier kan worden opgelost dan zou dat heel mooi zijn, maar ik ben wel van mening dat de correcties van blafbanden en teletacs door de meeste mensen enorm wordt overschat. Als mensen het dan voor het eerst eens zelf voelen is de reactie altijd in de trant van "O, is dat nou alles?"
Kan best zijn dat er wel eens een hond is die een half uur later nog onder de indruk is van een correctie met zo'n ding, maar ik ken ook honden die na een stemcorrectie een half uur later nog de bibbers hebben. Is daarmee dan iedereen die wel eens 'foei' tegen zijn hond roept bezig met iets dat grenst aan dierenmishandeling?
Ik denk dus niet dat je iedereen die van een dergelijk middel gebruik maakt per definitie kunt betichten van een trainingsmethode die niet in de haak is. Soms kan het helaas toch de beste oplossing zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:16

blafband niet doen!!!
Moet je heel goed mee weten wanneer je die gebruikt!!
Een angstige hond kan helemaal gek worden van zo'n ding..
enigste optie is trainen!!!

of:

Al eens gedacht aan een hondenoppas...(gezin)
Ik heb per volgende week ander werk, (hond ging altijd mee naar werk)
en mijn hond gaat per dan elke dag dat ik werk naar de oppas!!!
Kost wat maar leuk voor de hond!

(overigens blaft mijn hond niet als ik hem thuis zou laten, sloopt ook niet,
maar ik vind dat niet kunnen, een keer oke, maar niet stelselmatig)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:20

Het probleem van de blafband of teletact zit hem niet in hoe
erg het onaangenaam is..
(dier snapt het niet!!! daardoor enorme stress!!!!!)

Maar het probleem zit hem erin, dat een dier de pijn/het onaangename
gevoel niet kan plaatsen/begrijpen...!!!!
En daardoor zeer angstig kan worden!!!!

Ik heb de honden die alle 4 hun poten binnen 2 dagen opaten van ellende
gezien... en die die het hele huis hadden vernield..(blaften wel niet meer,
maar ja, dat zal niet de bedoeling zijn...)

blafband kan ! in sommige gevallen een oplossing zijn, maar dan alleen
na beoordeling van een kundig gedragstherapeut!!!!

(ps ik weet hoe teletact etc. voelt... heb het op mezelf uitgeprobeert!!!
je moet wat soms tijdens je studie!! maar dan weet je wel waar je het over hebt)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:00

Trainen is absoluut een veel betere manier. Alleen neemt trainen veel tijd in beslag. En er is hier sprake van een een acuut probleem in de vorm van klagende buren die de politie al hebben gewaarschuwd. Er moet dus snel een oplossing komen. Een oppas lijkt me inderdaad ook een prima optie, maar die moet je maar wel net op korte termijn weten te vinden en dat ligt zo makkelijk nog niet.
Dat honden ander ongewenst gedrag gaan vertonen zoals vernielzucht of dat ze aan hun eigen poten beginnen ligt denk ik niet zozeer aan de blafband als middel, maar meer aan het probleem dat ik al eerder aangaf: je bestrijdt het symptoom, maar neemt de reden waarom de hond blaft niet weg. Ik heb zelf een hond die veel blaft in de auto. Ik kan haar d.m.v. een mondeling commando het zwijgen opleggen, maar daarmee neem ik niet weg dat ze zich onrustig voelt tijdens het autorijden. En dan wil ze dus ook nogal eens aan haar eigen poten beginnen. Dergelijk gedrag is dus niet voorbehouden aan het werken met een stroomband.
Er zijn ook genoeg voorbeelden van honden die prima hebben gereageerd op een blafband zonder dat ze ander ongewenst gedrag zijn gaan vertonen. Het raadplegen van een gedragstherapeut is zeker ook een goed idee, alleen begrijp ik dat men hier financieel wat krap zit en zo iemand komt ook niet gratis bij je langs. Bovendien: wat is nu precies een kundig gedragstherapeut? Als je er 10 om hun advies vraagt zeggen ze vaak allemaal wat anders en wie moet je dan geloven?

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:12

nou gaat t hier over trainen he..maar dan heb ik even wat vraagjes Bloos
wij hebben zelf 2 kleine hondjes en omdat we ruzie met de buren hebben is de kans eventueel aanwezig dat wij eerdaags ook zo'n klacht aan onze broek hebben hangen > ze zijn nl met zn 2en en zoeken naar een aanleiding om te blaffen wat ze vervolgens ook met volle overtuiging doen..
of we nou wel of niet thuis zijn Boos!
als we thuis zijn en ze straffen (in de bench zetten of iets dergelijks) vinden ze het of niet erg, of ze zien het naar mijn mening als negatieve aandacht is ook aandacht...
als we niet thuis zijn kunnen we ze niet eens straffen en gaan ze dus volop hun gang (denken we want we zijn er niet bij natuurlijk)..
dusss; hoe pak je zoiets aan??

ik hoor hier namelijk meteen van; je moet niet gaan werken of de hond naar een ander gezin doen..begrijpelijk..maar de onze blaffen al als we iets in de container gaan gooien bij wijze van spreken..

hoe los je zoiets op?

sorry TS als je vind dat ik offtopic ga Bloos