karoliena schreef:Weet niet hoe je erbij komt, maar ik ga niet zulke dingen neerzetten over mijn ervaringen met de blafbanden als ik die niet zelf gezien zou hebben.
Nou, als je dit schrijft:
Citaat:
Ten eerst doet het de hond echt pijn zo'n stroomstoot, ten tweede is het helemaal geen oplossing omdat honden nog wel keihard kunnen piepen en huilen, dus waarschijnlijk helpt het alleen tijdelijk. De hond zal snel genoeg uitvinden dat hij wel kan janken aangezine hij puur blaft omdat hij alleen gelaten is.
dan krijg ik niet de indruk dat je er erg veel ervaring mee hebt. Je stelt dat die stroomstoot echt pijn doet en dan vraag ik me af waarom ik een ingeschakelde teletac, die met hetzelfde soort correcties werkt, secondenlang vast kan houden zonder te verblikken of verblozen. En nee, ik heb geen hoge pijngrens en nee, hij staat niet op de laagste stand want dan voel ik 'm niet eens.
Dat een hond wel hard kan piepen of janken is ook niet waar, want de meeste blafbanden reageren daar ook op.
Nogmaals: ik ben ook echt geen voorstander van een blafband en als dit probleem op een andere manier kan worden opgelost dan zou dat heel mooi zijn, maar ik ben wel van mening dat de correcties van blafbanden en teletacs door de meeste mensen enorm wordt overschat. Als mensen het dan voor het eerst eens zelf voelen is de reactie altijd in de trant van "O, is dat nou alles?"
Kan best zijn dat er wel eens een hond is die een half uur later nog onder de indruk is van een correctie met zo'n ding, maar ik ken ook honden die na een stemcorrectie een half uur later nog de bibbers hebben. Is daarmee dan iedereen die wel eens 'foei' tegen zijn hond roept bezig met iets dat grenst aan dierenmishandeling?
Ik denk dus niet dat je iedereen die van een dergelijk middel gebruik maakt per definitie kunt betichten van een trainingsmethode die niet in de haak is. Soms kan het helaas toch de beste oplossing zijn.