Whaaa, wat een leuk ding!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Whaaa, wat een leuk ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:41

Ohhhhhhhhhhh deze is fantastisch!!!! Ik vind dit echt zo'n ontzettend gaaf hondje, die zou ik zo halen. Helaas voor mij heb ik er al twee en heb ik gister de vierde (sneue) kat in huis gehaald dus ik hoef er bij mijn man niet mee aan te komen.

Jouw geval, lastig ik ken je ouders niet maar bij mijn ouders zou ik er echt niet mee aan hoeven komen zetten (geprobeerd) werd zó weer teruggestuurd! Weet niet hoe oud je bent, maar een asiel mag volgens mij geen dieren aan een minderjarige "verkopen".....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:42

@ Cassidy: Maar hoe gaat dat aflopen?
Niet goed vrees ik .. en of het beestje daar wat aan heeft?

Ik wil wel, maar ik durf het niet goed. Moet nog een tijdje met mijn ouders samenleven hé Nagelbijten / Gniffelen

@ Daffodil: ben 22 dus dat is het probleem niet. Maarja, heb dus ook schrik dat het toch niet gaat goedkomen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:47

daffodil schreef:
Jouw geval, lastig ik ken je ouders niet maar bij mijn ouders zou ik er echt niet mee aan hoeven komen zetten (geprobeerd) werd zó weer teruggestuurd! Weet niet hoe oud je bent, maar een asiel mag volgens mij geen dieren aan een minderjarige "verkopen".....

TS is 22.
En als je dingen echt wilt, dan gaat het lukken.

@[***] Hoezo loopt dat minder goed af voor de hond als jij hem gaat halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:54

Bedoel gewoon van: stel dat ik ze gewoon ga halen (nuja, zo gewoon gaat dat in het asiel niet maar toch) en mijn ouders zijn gewoon totaal niet te overtuigen. Wat gebeurt er dan? Dan moet ze weer terug naar het asiel, na eerst een leuke thuis (denk ik toch) gehad te hebben. En ja, wie weet waar ze dan terecht komt, of hoeveel "baasjes" ze gaat hebben... Weet niet of ik dat wel op mijn geweten wil hebben ...

Langs de andere kant: dan heb ik het natuurlijk in ieder geval echt geprobeerd.

Moeilijk ...
Waarom kunnen mijn ouders nu niet gewoon even meewerken? Het is toch niet dat ik dat beestje wil omdat ik persé een hond wil. Het is toch niet dat ik haar wil om haar dan hier aan haar lot over te laten bij wijze van spreken. Ik weet ondertussen heus wel wat een hond hebben is, en ik wil er volledig voor gaan...

Maar ze begrijpen het niet

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:03

Ik denk dat ze het begrijpen omdat ze die hond niet hebben gezien. Als jij die hond echt wilt, dan kun jij die hond hebben. Desnoods dreig je om het huis uit te gaan (en doe je dat dan ook echt als ze niet toegeven). Als je ouders echt doorkrijgen dat het niet alleen een bevlieging is, geven ze wel toe.

In dit geval lijkt het me duidelijk een geval van hond die baasje kiest. Some things are meant to be....

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:23

Cassidy schreef:
Dan zou ik hem halen en je ouders er mee confronteren.

Ik denk niet dat het asiel haar zomaar mee geeft (en terecht Knipoog )

Ik vind het wel echt een geinig hondje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:41

Cassidy schreef:
Ik denk dat ze het begrijpen omdat ze die hond niet hebben gezien. Als jij die hond echt wilt, dan kun jij die hond hebben. Desnoods dreig je om het huis uit te gaan (en doe je dat dan ook echt als ze niet toegeven). Als je ouders echt doorkrijgen dat het niet alleen een bevlieging is, geven ze wel toe.

In dit geval lijkt het me duidelijk een geval van hond die baasje kiest. Some things are meant to be....

Als het een paard was zou het een pennyverhaal zijn Clown
Maar ik ben ervan overtuigd dat dat mogelijk is en heb ook het gevoel dat dit hier inderdaad het geval is Ja
Heb bv. vorige week nog een verloren gelopen hondje mee naar huis genomen, daarna afgezet in het dierenasiel waar die een chip bleek te hebben en de baasjes zijn die dan dezelfde avond nog gaan halen. Mijn ouders vergelijken deze hond steeds met die hond, maar dat is gewoon niet hetzelfde ... Ok, dat was ook een leuke hond, maar dat was heel anders en daar had ik ook een heel ander gevoel over. Ik zou nog 100 honden kunnen tegenkomen en daar ga ik dat gevoel niet bij hebben als ik nu met dit hondje heb ...

En ja, dat dreigen is allemaal goed en wel (alleen best drastisch Clown) maar wat als ze zeggen van: ok, ga dan maar...
Wat moet ik dan? Met mijn zakgeld van 50 euro per maand gaat me dat niet lukken, en ik zou toch graag mijn studies afmaken (waar ik tijd voor nodig heb dus een job naast mijn studies zie ik niet zitten).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:47

Mijn moeder zei altijd: Zolang je onder mijn dak leeft, heb je je aan mijn regels te houden, volwassen of niet! En daar viel dus géén hond ook onder....tis voor ons moeilijk inschatten wat je ouders zouden doen, ik weet dat ik t thuis echt niet hoefde te doen, ondanks smeekbedes en gewoon proberen te overvallen. Neemt niet weg dat ik t wel altijd bleef proberen....

Mijn eerste eigen hond heb ik echter pas op mijn 28e in huis gehaald......

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:52

Zomaar mee naar huis nemen vind ik nogal grof en zou ik ook zeker niet doen.

Het is net wat daffodil zegt, je leeft in het huis van iemand anders en hebt je ook aan hun regels te houden.

Misschein kan je vragen of je ouders meegaan naar eht asiel bij de hond te kijken zodat ze zien wat je bedoeld! Misschein dat dat ze op andere gedachten kan brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:53

Bij ons het momenteel het probleem niet zozeer geen hond willen, maar we hebben onze 1e hond pas moeten laten inslapen. Mijn ouders willen nu een tijd zonder hond, om te zien hoe het hen bevalt als ze nergens rekening mee moeten houden.

En ik begrijp dat wel, maar ik kan er toch ook niks aan doen dat ik dit beestje tegengekomen ben? Ik heb niet de behoefte aan gewoon een andere hond, neen, deze hond heeft iets ...

En ik kan wel wachten, maar die blijft niet eeuwig in het asiel zitten. Want ja, wie weet wanneer mijn ouders terug een hond willen...

(en ze hebben haar ook niet gezien ... mijn mamma wel even, en toen kon ze er ook niet over zwijgen. Maar toen ik ermee verderging zeg maar toen was het ineens heel anders..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:55

karoliena schreef:
Misschein kan je vragen of je ouders meegaan naar eht asiel bij de hond te kijken zodat ze zien wat je bedoeld! Misschein dat dat ze op andere gedachten kan brengen

Kan ik proberen, heb ik geprobeerd, krijg het niet klaar...
Ze weten als ze gaan kijken dat ze verkocht zijn ( Clown ) dus gaan ze gewoon niet kijken ...

Moest vandaag om 15u wat laten weten aan het dierenasiel.
Mamma moet werken tot 18u en pappa tot 20u (eventueel nog later). Dus vandaag lukt het in ieder geval al niet...

Misschien toch maar bellen en vragen om haar voor te behouden (ze komen dan kijken waar je woont enzo om te zien of dat wat is voor het hondje en dan kan je haar binnen een dag of 5 gaan halen) maar vragen of het dan nog altijd afgezegd kan worden?
Heb ik in ieder geval wat meer tijd ... en dan is ze niet zomaar weg (want als er vandaag mensen komen die haar voorbehouden en morgen switchen mijn ouders ineens dan heb ik nog niks).

Of wat moet ik doen?
(weet het op dit moment echt even niet Nagelbijten / Gniffelen )

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:57

Zou dan toch proberen om met je ouders duidelijk te bespreken dat het jou hond word en niet die van hun, dat hun dus geen vakantie aanpassingen e.d. er voor hoeven te maken of in het weekend steeds rekening hoeven te houden met weggaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:07

Heb ik geprobeerd, maar ze geloven me niet Nagelbijten / Gniffelen
Ze zeggen van: ja, als jij op wedstrijd gaat dan wil je dat ook graag doen en dan kunnen wij die dag nergens naartoe.

Maar ik heb echt iets van: als er geen andere oplossing is pak ik het beestje gewoon mee? Clown Rijden doe ik toch niet op wedstrijd, dus ik kan er best wel voor zorgen en groomen ... (en volgens mij vinden hondjes dat ook leuk om mee te gaan, tenzij ze natuurlijk schrik zou hebben van paarden.. maar dan is het een goede training Tong uitsteken).

Ze vergelijken het steeds met 10 jaar geleden. Toen zei ik ook dat ik dolgraag een hond wilde en toen ging ik er ook mee wandelen enzo. Ik geef toe dat ik dat niet altijd gedaan heb en er is wel eens ruzie over geweest. Maar komaan, dat is 10 jaar geleden... Toen mijn beestje ziek werd heb ik pas beseft wat ik gemist heb met haar, dat ga ik echt niet laten gebeuren met mijn nieuwe hondje ... Ondertussen ben ik echt wel ouder en wijzer geworden.. maar zij durven het "risico" niet te nemen...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:12

En als je dat gewoon tegen ze zegt, precies hoe je er toen over dacht e.d.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:15

Weten ze Ja
Mijn mogelijkheden zijn een beetje uitgeput ...

Heb nog een sms gestuurd naar beiden dat ik er serieus over ben en dat het mijn hondje wordt, dat ik ervoor zorg en dat zij gewoon het hondje in de buurt moeten verdragen (ze moet hier namelijk wel gewoon kunnen rondlopen Knipoog ). Heb ook gestuurd als ik er toch niet voor zorg of als het toch niet gaat om 1 of andere reden dat ik zelf een nieuwe thuis zoek en haar desnoods terug naar het asiel breng.
(maar ik voel dat dit niet nodig gaat zijn, hoop gewoon dat het voor hen dan makkelijk wordt het toch te proberen).

Voor de rest zou ik echt niet weten wat ik nog kan doen...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:21

Sabine, ik hoop echt dat het lukt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:24

Bedankt Lachen
Enige tips? Nagelbijten / Gniffelen Clown

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:28

Nee, ik denk dat je nu alles gedaan hebt op dit moment qua ouders. Ik ben 21 en heb sinds 8 maart mijn eigen pup. Heb wel even oneindig moeten beloven dat ik er zelf zorg voor draag als ik thuis ben, en dat het uiteindelijk toch ook zeker mijn verantwoording is.

Uiteindelijk ging mijn mams na zien van de pups overstag. Dus dat jouw ouders nu niet meegaan is omdat ze weten dat ze dan ja zeggen....

En ik zou nog even overleggen met het asiel, hoelang ze haar nog voor je vast kunnen houden...

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:33

Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt! Ik hoop dan ook echt voor je dat het gaat lukken! Het is een geweldig leuk hondje! Heb helaas geen nuttige tips voor je, maar ik blijf dit in ieder geval volgen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:48

Bedankt Lachen

Nog een kwartiertje en dan ga ik eens naar het asiel bellen, zien wat en hoe. Ben daar nu dus echt ongelooflijk zenuwachtig voor, ik voel me net alsof ik een examen moet gaan doen ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:11

Nu snap ik er echt helemaal niks meer van ...
Nu zou die terug naar de eigenaar zijn? Nuja, naar familie van de eigenaar of zoiets, maar de eigenaar was die komen ophalen...
(ze waren daar weer enorm spraakzaam in het dierenasiel)

Als je je hond naar het asiel doet veronderstel ik toch dat je eerst alle mogelijke opties hebt bekeken?

Ochja, nu is het meteen opgelost hé ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:25

Tenzij natuurlijk ... ze dat als excuus zeggen zodat ze de hond niet aan mij "moeten" meegeven.

Immers wisten ze dat ik ging bellen, en dat het om 15u zou zijn.

Reden zou kunnen zijn dat ze de hond niet mee willen geven aan iemand die op een flat woont, want alhoewel ze het zeiden dat dit geen probleem was, is dat wel de reden waarom ze vorige keer (10 jaar geleden) ons een hond geweigerd hebben ...

Stel je voor dat ze daar toch nog gewoon zit? Scheve mond

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:27

Hebben ze geen website waar je op kan kijken?
Of even bellen/mailen onder een andere naam.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:30

Om zeker te zijn dat ze er niet meer zit, zou ik even langsgaan. Met een smoes dat je zou willen wandelen met de hond. Zit hij er niet dat weet je dat ze niet gelogen hebben. En als ze hem intern in de familie hebben onder weten te brengen, is dat voor de hond alleen maar fijn, toch? En jij kunt hem dan uit je hoofd zetten.

En beslissen dat een hond weg moet, kan soms heel spontaan komen. Niet iedereen denkt in eerste instantie aan familie als opvangadres.