Drachtige hond - update: pups levend geboren, zie pag. 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pascale

Re: Drachtige hond met dode pup(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:36

slimmerik schreef:
moyra schreef:
we zijn naar een kliniek geweest vandaag en die heeft echo gemaakt en geen enkel dood pupje Knipoog het bleek groen van het dauwe gras te zijn wat ze zelf niet schoon kon maken wegens dikke buik. Toch blijven we haar in de gaten houden.

Vreemd...vandaag om 17.54 uur wist je nog van niks.... Vertel je dit nu om van alle kritiek af te zijn?

o ja hihi is zaterdag is waar ook tja speod misschien dan kun je altijd komen vorige week zelf nog ervaren jammer genoeg.
t.s succes blijf haar inderdaad goed in de gaten houden en we willen graag foto's he haha van je leuke puppy's straks!
heb ik daar overheen gelezen of weet je nog niet hoeveel het er worden?
groetjes Haha!
Knipoog
Laatst bijgewerkt door pascale op 25-08-07 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:37

pascale schreef:
ze kan toch een afspraak gemaakt hebben spreekuren etc zijn vaak tegen half 7 ongeveer en een echo of foto zijn zo gemaakt!

Niet op zaterdag....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:38

idd niet op zaterdag, nergens , alleen spoed.
ik vind hier maar dat er raar gehandeld word, sorry!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 23:40

even verduidelijking zoals ik al eerder melden was ik op wedstrijd .... en aangezien mijn moeder mijn starttijden niet wist heeft ze ook niet gebeld dat ze naar de kliniek was gegaan Knipoog zag ze pas om half 9 vanavond en zoals je kunt zien heb ik toen niks gepost en ben ik weg gegaan, aangezien we van te voren de afspraak al hadden gemaakt rond de laatste dagen mag ze geen uurtje alleen zijn...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:40

mijn hond was drachtig van 6 pups bij de geboorte bleef er 1 zitten. Ze kreeg weeen opwekkers maar het kwam er niet vanzelf uit dus kreeg ze een keizersnee en dit puppy was dood al een tijdje. Is eruit gehaald tijdje later kreeg ze ook inderdaad een baarmoeder ontsteking we hebben toen haar baarmoeder eruit laten halen. Nou heeft ze nergens meer last van. De andere puppy's waren kerngezond!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:41

hmm oke.. Nou sorry maar ik vind die teef belangrijker dan die puppy's hoor..
zolang de teef maar blijft leven vind ik, anders ben je niet echt goed bezig denk ik maar zo.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 23:42

omdat iedereen zei dat het er uit moest hebben we de spoed draaiende kliniek er van kunnen overtuigen dat er ook spoed was.... Je kiest toch voor je hond als er kans is dat alles dood gaat incl de moeder of denken wij nu weer raar

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:44

het enige wat ik kan zeggen is :

SUperveel sterkte , wat jammer .

Maar er is nog hoop.
Knipoog

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:44

o ja haha het is zaterdag da's waar ook!
helemaal vergeten haha
kan spoed geweest zijn inderdaad dan kun je altijd snel terecht!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 23:48

hoop dat alles een beetje duidelijk is geworden nu Knipoog Want zou beetje triest zijn als je voor alles dood kiest terwijl je het had kunnen redden

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 01:35

paars schreef:
Dat groen is dus pus. Uit de baarmoeder van je teefje. Dat kan je toch niet nog een paar dagen zo laten??? Heeft ze geen koorts? Zou écht nogmaals dringend willen adviseren om een second opinion te vragen.

dat groen is 9 van de tien keer geen pus... het is groene afscheiding van een nageboorte, dus van een pup, waarvan het vlies geknapt is.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 01:40

lekkere dierenarts heb je dan als hij dat onderscheid niet eens kan maken Huilen van het lachen

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 08:02

nou hopen dat het allemaal goed blijft gaan....

zowiezo temrapaturen blijven....

als een teef haar puppies krijgt, daald de tempratuur 24 uur van te voren, als je nu gaat tempraturen, weet je ong waneer je je puppies kunt verwachten....

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:04

baroen schreef:
dat groen is 9 van de tien keer geen pus... het is groene afscheiding van een nageboorte, dus van een pup, waarvan het vlies geknapt is.
aha! Weer wat geleerd. Maar volgend de DA die is geraadpleegd was het gras??
Groene afscheiding van de nageboorte....klinkt toch niet helemaal normaal in mijn oren dan, vandaar. Heb bij een (na)geboorte nog nooit groene dingen gezien.
Enfin, houdt ze maar goed in de gaten, hopelijk gaat het van nu af goed!!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:51

De nageboorte van een gezonde pup is ook niet groen, maar als er een pup dood uit de baarmoeder komt wel.

Ik vind het daarom ook heel slordig dat je eigen da dit niet zelf kon constateren en dit zou voor mij dus echt een reden zijn om naar een andere da over te stappen. Iedereen kan een fout maken maar dit is toch echt wel uit den boze. Mensen zo in de stress laten schieten terwijl er achteraf niks aan de hand blijkt te zijn Boos! Een beetje erg vreemd Nors opkijken

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 16:58

we zijn er ook zeker van geschrokken Knipoog en nu is er dus helemaal geen onbewaakt moment meer buiten de nachten om. Zelf ben ik nachtbrakertje dus ga ik pas om 3 uur me bed in en dan temperatuur ik haar altijd nog even zodat we niet voor verrassingen komen te staan. En tja mocht de hond echt eventjes alleen moeten ziijn( wat eigenlijk niet voor zal komen) gaat gelijk de webcam op de bank ''van me'' hond.

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:45

Nou, gelukkig dan maar. Alle paniek voor niets.. Maar ik blijf het echt stom vinden. Je ziet toch geen gras vlek aan voor groene afscheiding? Fishy... very fishy...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:55

Ik vind het raar dat er mensen zijn in dit topic die meteen van alles van de TS in twijfel trekken.
Waarom is dat?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 23:59

tja het was zaterdag he, ik had wedstrijd met me paardje dus was vanaf smorgens 8 uur al weg van huis. Me ouders gingen om half 4 weg en ik was om 4 uur thuis dus heb ze niet kunnen zien en ook niet met de kunnen praten Knipoog dus ik poste om 6 uur dat ik nog van niks wist en dat deed ik toen ook niet en savonds toen me ouders thuis waren vertelde ze dat ze smiddags bij de da waren geweest tja dat klinkt nogal raar Knipoog maar 1 ding is zeker bokt is niet meer wat het was.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:06

Ach, sommige mensen zoeken achter iedere Ts een bedrieger en struinen rond als een overijverig bokkertje dat iemand dolgraag op heterdaad wilt betrappen en vervolgens publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
Niets is zo lekker als met z'n allen met de vinger wijzen en roepen.." Ooohh, dat mag niet. Dat zou ik noooooit doen. Wij zijn veel beter dan jij.."
Of zoiets...

Er ontstaat te vaak een heksenjacht om helemaal niks.

Op hoop van zegen, dat er maar een nestje gezonde pups mag komen met een voorspoedige bevalling.
We willen wel puppy foto's zien hoor..!

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:29

Ik trek niets in twijfel. Ik hoop van harte dat je over een paar daagjes en kerngezond nestje hebt liggen. Ik vind het alleen raar dat je een grasvlek aanziet voor groene afscheiding en erger nog: Dat een DA dat doet! En vervolgens niet in het belang van de teef handelt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:54

er is mij weer wat duidelijker geworden... De eerste da die er naar heeft gekeken bleek de assistent te wezen omdat ze echt dierenarts op vakantie was waarvoor ze dus ook geen keizersnede uit kon voeren. Maar dan vindt ik het nog raar dat ze in het ergste geval ons niet naar een andere da had gestuurd

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:10

Andere praktijk zoeken. Meteen, ook als je de pups straks laat checken en voor de 6 weken enting gaat.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:21

Gelukkig dat alles goed is! Ik zou toch wel snel naar een andere DA gaan, het feit dat er alleen een assistente aanwezig die je als ze zo iets vermoedt níet doorverwijst vind ik een eng idee eerlijk gezegd. Stel dat er écht wat aan de hand was geweest? Dan was je misschien te laat geweest omdat er in de eerste instantie niks aan gedaan werd. Brrr.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:13

op hoeveel dagen dracht zit de hond nu?