dus straffen is totaal nutteloos. vanaf nu gewoon "straffen" door te negeren, een ergere straf is er niet voor een hond.
en voor alle reactie's geld, blijf volhouden, niet één keer laat maar, wand dan werkt het echt niet.
Zij springt tegen mensen op;
je komt binnen, naar de hond toe, en pas als de hond (uitzig zelf, dus geen comando geven) met 4 pootjes op de grond staat, of netjes gaat zitten krijgt hij zijn aai over zijn bol en in het begin een koekje.
zo zul je snel zien dat hij als je binnen komt, eerder gaat zitten als springen, het leverd hem wat op.
leer ook je bezoek, en je andere gezinsleden dat ze dit door moeten voeren anders schiet het niet veel op.
Zij blaft tegen voetgangers, fietsers, auto's, eigenlijk alles en iedereen;
negeer het geblaf, als de hond stil is en aandacht heeft voor jou, uitbundig belonen ( in het begin met een koekje later weer afbouwen)
Zij luistert niet meer wanneer zij (los) op mensen afgaat;
dit is een probleem wat ik als ik jou was "later" zou gaan behandelen, als ze "respect" heeft voor jou aan de lijn en gewoon buiten, zou ik daarmee gaan trainen.
Zij eet van de straat;
dat is een lastige, in prencipe zou ik zeggen negeer het gedrag, maar soms (denk aan glas o.d) kun je het niet negeren voor de hond.
daarom heb ik mijn hond het nee comando aangeleerd, leer hem, doormiddel van koekjes gewoon binnen zegmaar, dat nee ook echt nee is, en dat als er nee klinkt dat er dan niet gegeten wordt.
het is een moeilijke oevening, maar werpt wel zijn vruchten af.
Zij trekt aan de riem;
hier zou ik bijna als eerste mee beginnen.
a. het moet leuk zijn om bij jou te zijn, dus er wordt niet gestraft

je gaat wandelen met je hond, vervolgens ga je als je hond trekt stil staan, armen over elkaar en niet naar hem kijken!. komt je hond naar je toe (niet roepen) belonen, en de wandeling direct voortzetten.
ga dit niet de hele wandeling doen, wand dan doe je een half uur over een stukje waar je normaal tien min. over doet, neem gewoon eerst 5 meter en geef hem dan "vrij".
dit langzaam opbouwen.
Zij komt agressief over;
tja dat is iedereen voorzich, ik vind somige jack russels ook eng hoor