Mishandeld en mager hondje opvangen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mishandeld en mager hondje opvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:28

nee, joh, was ook precies in dezelfde tijd gepost Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:29

Je doet je onderschrift eer aan. Ik heb niet bot gereageerd, en ik snap al helemaal jouw reacties niet. ben klaar met je.
Er staat nl nergens dat ik vind dat het diertje het slecht zal krijgen en ik heb je al helemaal niet veroordeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:31

Citaat:
Ik denk alleen dat het hondje niet veel beter af is eenzaqam in een bench in de paardenstal.
Lijkt me dat het diertje juist aandacht en liefde nodig heeft

Hoe moet ik dit dan oppakken?

dat hij het bij mij dus hetzelfde gaat krijgen als op het adres waar hij inelkaar geschopt werd aan een ketting lag zonder eten...

Want nee, ik ga haar geen liefde geven, donder haar in de paardenstal met een zak brok en ze zoekt het maar uit....

maar idd lijkt me verstandiger hier niet op door te gaan...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:34

runningkawa schreef:
Citaat:
Ik denk alleen dat het hondje niet veel beter af is eenzaqam in een bench in de paardenstal.
Lijkt me dat het diertje juist aandacht en liefde nodig heeft

Hoe moet ik dit dan oppakken?

dat hij het bij mij dus hetzelfde gaat krijgen als op het adres waar hij inelkaar geschopt werd aan een ketting lag zonder eten...

Volgens mij is dat niet hetgene wat Billy bedoelt, het is maar net hoe je het oppakt. Maar een angstige hond krijg je niet gek op mensen door hem af te zonderen. En om vervolgens te roepen dat Billy je ervan zou beschuldigen net zo te zijn is ook niet netjes. Het één maakt het ander niet minder erg, was afgelopen week nog een topic over.

Als je geen gepies in huis wilt moet je simpelweg niet aan een opvanger beginnen. Het heeft mij iig een bank, véél schoenen en schone handdoeken gekost. Als je ervoor kiest moet je ervoor gaan en dan houdt het niet op bij een bench in een paardenstal.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:37

Je moet dat hondje vertrouwen leren, dat lukt niet op die manier. Maar he, jij weet alles en ik kan alleen maar lompe opmerkingen maken.
Er was eerder een bokker, die wilde hondjes uit Spanje opvangen. Die probeerde het op dezelfde manier. De stichting die de hondjes bij haar geplaatst had, heeft de hondjes teruggehaald, omdat dit absoluut niet de manier is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:39

moeti ik hem dan in bed nemen?
Want ik zonder mij snachts altijd af van de honden...
of leggen julie dan jullie honden tussen je in in bed?

Dus dat maakt dan toch geen hol uit?
Of ze dan op de stal is, of in de huiskamer, daar ben ik ook niet
Overdag mag ze gewoon rond huppelen waar ze wil
Dus er is geen verscil in uren die ze me ziet en vertrouwen kan krijgen

En het kan zijn dat ze het anders bedoeld, dat is wat ik ook schrijf Lachen
En ik ben geen andere bokker

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:41

Mja...het hondje wordt opgevangen, het lijkt mij voor het hondje ook beter om 's nachts niet bij twee vreemde honden te slapen. Het is nu toch allemaal vreemd en raar voor het beestje. Ik denk dat 's nachts rust het beestje alleen maar goed zal doen.
En jongens....het gaat om de nacht, het beestje zit niet de hele dag en nacht in die stal. Ik snap niet waar jullie je nu druk om maken. Mijn hond zit 's nachts ook in een bench in de keuken, daar ben ik dan toch ook niet bij. Het zal die hond waarschijnlijk zwaar hangen of hij nou met zijn bench in de kamer of in een stal staat. Als het maar comfortabel is.
Ze zegt verder dat ze eigenlijk altijd wel thuis is....dan snap ik jullie punt niet. Ik vind het nogal een vervelend statement: als je geen gepies wilt moet je niet aan een opvanger beginnen...

Overdag mag het beestje toch gewoon los? Laten we het met zijn allen waarderen dat ze uberhaupt tijd en geld in het beestje wil stoppen.

@ Billy: je hondje vertrouwen leren, dat snap ik best, maar 's nachts slaap je toch? Dan ben je uberhaupt niet bezig met je hond.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:43

Die andere bokker maakte dezelfde denkfout.
Als de hond in de buurt van de andere honden is, heeft hij daar steun aan. Dus als je hem in de bench legt in dezelfde ruimte als de andere honden, heeft hij het een stuk makkelijker als alleen in de stal, ookal ben jij niet in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:44

Dit hondje is bang van andere honden
Dus ik zie die steun niet zitten...

Overigens wel erg makkelijk om het over Desiree te hebben terwijl die hier niet kan inloggen.
Misschien kun je dat beter op equi nog wat doen?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:48

Kitty84 schreef:
@ Billy: je hondje vertrouwen leren, dat snap ik best, maar 's nachts slaap je toch? Dan ben je uberhaupt niet bezig met je hond.

ROFL

wat is dit nu voor gezeur zeg!....RK wil een hondje opvangen, tijd en alles instoppen, in het asiel zitten ze ook alleen in hokje, zeker in het begin!...dit is echt gezeik!...Hopelijk sterkt het beestje snel aan bij je RK, ik ken je nu al van diverse post en oke!..misschien niet altijd mee eens maar wel een enorm groot hart voor je dieren, dus het zal best goedkomen met je nieuwe aanwinst

ow en ik zou ook beginnen met wat rijst en gekookte kip...rustig kleine hapjes, misschien na een paar daagjes dit vermengen met wat hondenbrokjes en zo opbouwen...liever 8 keer per dag een hapske dan 3x een bakkie...zinderlijk worden, dat mag duidelijk zijn

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:48

En daarbij als het beestje nog geen andere honden heeft meegemaakt hoeft het niet per definitie zo te zijn dat een hond steun heeft van andere honden.

Een nieuwe hond in de roedel wekt interesse, zit het beestje in de bench en er komt elke keer een andere hond kijken...ruiken, krabben aan de bench, dat lijkt me nou niet bepaald vertrouwen wekken, eerder beangstigend. En...het beestje gaat toch niet voor de rest van zijn leven 's nachts de paardenstal in?
Laatst bijgewerkt door Kitty84 op 23-08-07 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:49

runningkawa schreef:
Dit hondje is bang van andere honden
Dus ik zie die steun niet zitten...

Overigens wel erg makkelijk om het over Desiree te hebben terwijl die hier niet kan inloggen.
Misschien kun je dat beter op equi nog wat doen?

Misschien was het kieser om haar naam hier niet te noemen, dat heb ik nl ook niet gedaan.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:50

Qua voer misschien lamb & rice ofzo. Is ook licht verteerbaar. Wat voor hondje is het eigenlijk? Succes ermee en super dat je ham/haar opvangt.

Kitty84

Jasmijn76 schreef:
Kitty84 schreef:

ROFL

wat is dit nu voor gezeur zeg!....RK wil een hondje opvangen, tijd en alles instoppen, in het asiel zitten ze ook alleen in hokje, zeker in het begin!...dit is echt gezeik!...

Uhmmz...ik vind het juist ook goed dat RK het hondje opvangt Knipoog Clown

050206051012

Ik heb twee honden, waarvan de grootste ook als tijdelijke logé kwam (was in de opvang bij een vriendin van me en ik was erg gek op die hond, dus is geregeld dat die hond bij mij kwam tot er een adoptant voor was, werd ik dus uiteindelijk).

Ze is mishandeld en goed ook, ik had nooit eerder zo'n bange hond gezien en pas na 3 maanden zag ik haar voor het eerst kwispelen. Ze was bang voor alles wat bewoog, maar juist daarom heb ik haar overal in betrokken; mee naar stal, met de andere hond samen zijn, de katten leren kennen, mijn neefjes en andere mensen, gewoon in het diepe gegooid en tegen iedereen gezegd: 'laat Mum maar een beetje keutelen, ze komt vanzelf wel'. Inmiddels heb ik die stinkerd bijna 3 jaar in huis en is ze brutaal, ze vindt alles en iedereen leuk, hoe gekker hoe beter! En ik geloof niet dat ze zo makkelijk geworden zou zijn als ik haar afgezonderd had. Enne, mijn honden liggen niet bij me in bed, honden komen niet in mijn bed Knipoog

Kitty84 schreef:
Ik vind het nogal een vervelend statement: als je geen gepies wilt moet je niet aan een opvanger beginnen...

Over het algemeen weet je niet wat je in huis haalt. Ik heb een tijd een pup (ook opvanger van vriendin) te logeren gehad, Pispup noemde ik hem altijd Clown Heb dagen achter elkaar bij haar aan de lijn gehangen: 'ik kom hem vanavond terugbrengen, want ik ruik overal pis, ik word er gek van!'. Keuzes, keuzes, keuzes...

BGGBWM

Go RK Go RK!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:52

Alsof heel bokt achterlijk is en niet weten wie er bedoeld word.
Je gaf daar gewoon al genoeg info over met je buitenlandse opvang ed.
Dan had jezelf gewoon slimmer moeten zijn en er niet over moeten beginnen.

Maar ik dacht dat je het met me gehad had?
Waarom zie ik dan nog steeds berichten voorbij komen? Tong uitsteken Clown

Idd kitty, hondje gaat niet het hele leven in de stal in de nacht.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:52

Jasmijn76 schreef:
wat is dit nu voor gezeur zeg!....RK wil een hondje opvangen, tijd en alles instoppen, in het asiel zitten ze ook alleen in hokje, zeker in het begin!...dit is echt gezeik!...

viewtopic.php?f=2&t=820219

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:53

Kitty84 schreef:
Mja...het hondje wordt opgevangen, het lijkt mij voor het hondje ook beter om 's nachts niet bij twee vreemde honden te slapen. Het is nu toch allemaal vreemd en raar voor het beestje. Ik denk dat 's nachts rust het beestje alleen maar goed zal doen.
En jongens....het gaat om de nacht, het beestje zit niet de hele dag en nacht in die stal. Ik snap niet waar jullie je nu druk om maken. Mijn hond zit 's nachts ook in een bench in de keuken, daar ben ik dan toch ook niet bij. Het zal die hond waarschijnlijk zwaar hangen of hij nou met zijn bench in de kamer of in een stal staat. Als het maar comfortabel is.
Ze zegt verder dat ze eigenlijk altijd wel thuis is....dan snap ik jullie punt niet. Ik vind het nogal een vervelend statement: als je geen gepies wilt moet je niet aan een opvanger beginnen...

Overdag mag het beestje toch gewoon los? Laten we het met zijn allen waarderen dat ze uberhaupt tijd en geld in het beestje wil stoppen.

Inderdaad, sluit ik me helemaal bij aan.
RK: ik vind het super dat je dit beestje een kans geeft!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:54

Ik vind het ook absoluut super, vind ik van iedereen die een hart voor dieren heeft, alleen de manier waarop zou niet mijn keus zijn. Ik geef enkel aan wat voor geval ik in huis heb lopen en wat mijn ervaring ermee is Lachen
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 23-08-07 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Omdat ik hoopte het hondje te kunnen helpen. Arm dier....
Het komt nu over of het hondje bij mag zijn met alles wat hij meer heeft als bij zn vorige baas. Als je zo honden moet opvangen kun je het beter laten.....

Anoniem

Citaat:
Ze is mishandeld en goed ook, ik had nooit eerder zo'n bange hond gezien en pas na 3 maanden zag ik haar voor het eerst kwispelen. Ze was bang voor alles wat bewoog, maar juist daarom heb ik haar overal in betrokken; mee naar stal, met de andere hond samen zijn, de katten leren kennen, mijn neefjes en andere mensen, gewoon in het diepe gegooid en tegen iedereen gezegd: 'laat Mum maar een beetje keutelen, ze komt vanzelf wel'. Inmiddels heb ik die stinkerd bijna 3 jaar in huis en is ze brutaal, ze vindt alles en iedereen leuk, hoe gekker hoe beter! En ik geloof niet dat ze zo makkelijk geworden zou zijn als ik haar afgezonderd had. Enne, mijn honden liggen niet bij me in bed, honden komen niet in mijn bed

Maar dit is wat ik ook gewoon overdag ga doen Lachen
Alleen niet in de nacht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:55

Billy schreef:
Omdat ik hoopte het hondje te kunnen helpen. Arm dier....
Het komt nu over of het hondje bij mag zijn met alles wat hij meer heeft als bij zn vorige baas. Als je zo honden moet opvangen kun je het beter laten.....

Doei!

Vind je het goed als ik het hierbij laat
want jij had het gehad, ik ondertussen ook...

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:56

Ben wel benieuwd naar fotootjes...al weet ik niet of het handig is om ze hier neer te zetten met het verleden van het hondje?
Hopelijk gaat het wel goed komen!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:58

[
Kitty84 schreef:

Uhmmz...ik vind het juist ook goed dat RK het hondje opvangt Knipoog Clown[/quote]

oowww, je begrijpt me verkeerd, ik ben het juist met je stelling eens!