2e konijn, hoe vader overhalen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

Re: 2e konijn, hoe vader overhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:24

weet ik niet , 1tje was een beetje een mongool die was van me zusje, maar die was echt veel kleiner dan die van mij, en toch allebij al best oud, volgens mij waren ze wel allebij uit een ander nest

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:26

Hm... komt je vader vaak bij je konijnen? van je moeder mag het wel?
Werkt je vader overdag?
je zou konijn gewoon op kunnen halen en als je vader er over een paar dagen achter komt is hij er al en zijn het dikke vriendjes...

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:27

weetje dropie [ als ik het goed zeg hoor, jou vorige konijn ] lijk precies op bifi [ das mij konijn ]

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 21:05

Nou gewoon halen doe ik maar niet ..
Lijkt me niet verstandig, wil hert wel een beetje leuk houden thuis Nagelbijten / Gniffelen

Maarja hij heeft er geen last van .. dus snap niet dat het niet mag .. maarja morgen maar even heel serieus met hem over hebben en meenemen naar de winkel Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:20

Iedere dag proberen hem over te halen? Nagelbijten / Gniffelen
Ik snap niet dat het mag, konijntjes buiten, je vader heeft helemaal nergens last van als jij alles zelf betaalt en dergelijke? Clown
Ik zou eigenlijk niks anders weten. Bloos

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:30

xXVeronaXx schreef:
Hannanas schreef:
En waarom niet proberen... wie weet gaat het bij deze 2 ook gewoon goed. Alleen is ook maar alleen...
Is een opvang gecastreerd rammetje/voedster geen idee? Of voedster en sam castreren.

Precies ..
Opvang is hier pas failliet gegaan, en andere opvangen zijn hier ver vandaan, dus niet echt een optie,
ik vond dit wel een mooie kans om sam een vriend te geven, juist een vriend die hij heeft verloren.

Als het konijn er eenmaal is gaat het ook echt niet meer weg, en castreren kan k nog altijd laten doen.
Vind ik niet meteen de beste oplossing omdat ik het eng vind, ze kunnen het ook niet overleven Nagelbijten / Gniffelen

Bij een goede dierenarts die een goede controle heeft over de narcose is die kans wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein hoor.
( Nog beter het opereren met het injectiespul goed onder controle en veel ervaring ermee dan opereren met gas zonder goede controle/ervaring ermee )

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 10:17

Niks werkt, nee blijft nee ..
Is nu lekker gezellig in huis Boos!

En als ik zo door bleef gaan bracht hij Sam terug,
nou als hij aan Sam komt ben ik toch echt voorgoed weg hier!!

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:20

Ik zou hier echt mee opassen als ik jou was, want het hoeven niet perse 2 mannetjes te zijn om te gaan vechten. Konijnen tolereren bijna niemand in hun terretorium. er later een konijn bij zetten kan dus erg gevaarlijk zijn. Ik zou hier eerst wat info over zoeken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 23:20

Mijn vriend gaat het nog eens proberen ..
en als het dan nog nee is moet ik me erbij neerleggen Scheve mond

Zoiezo worden de dieren op onbekend terrein bij elkaar gezet en laten we ze op onbekend terrein aan elkaar wennen.
En omdat ze elkaar al kennen wil ik het eig proberen, anders had ik het zoiezo niet gedaan Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 00:31

Smartiej schreef:
Ik zou hier echt mee opassen als ik jou was, want het hoeven niet perse 2 mannetjes te zijn om te gaan vechten. Konijnen tolereren bijna niemand in hun terretorium. er later een konijn bij zetten kan dus erg gevaarlijk zijn. Ik zou hier eerst wat info over zoeken.

Waar haal je dit vandaan? Konijnen zijn hele sociale dieren ik heb er zelfs 12 bijelkaar leven. En ook later bijelkaar zetten.

Maarrr 2 rammen bijelkaar? Ik zou het afraden. Heel soms hoor je het gaat prima, maar 9 van de 10 keer gaat het gewoon fout. Waarom dan niet gelijk goed doen en rammetje laten casteren en een mooie vrouw erbij zoeken. Ik heb al zoveel rammen laten casteren en er is geen 1 geweest waarbij het verkeerd is afgelopen. Ik zit zelf al jaren en jaren in de konijnen en hoor alleen wel eens op internet dat rammen samen gaat, maar hier alleen maar slechte ervaringen. Overigens werk ik ook in een dierenspeciaalzaak en wij verkopen niet eens 2 rammetjes samen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 11:05

Ik heb ook al van kleins af aan konijnen,
van dwergjes tot vlaamse reuzen, en ook altijd 2 mannetjes bij elkaar in het ren gezet, en dat is altijd goed gegaan.
De 2 grote vrouwen zaten al bij elkaar toen we ze kregen en we hebben 1 nest gehad en daarvan moeder en dochter bij elkaar gehouden.
Maar die 2 mannen ging ook altijd goed Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:51

En als 2 mannen niet goed gaat, wil castreren van het dominante konijn ook wel een uitkomst zijn...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:53

En als het niet hebt zit je Knipoog Ik zou zelf het risico niet nemen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:55

Gewoon meenemen Vork
Toen mijn konijn dood ging mocht ik beslist geen nieuw konijn van m'n pa. Nou dat heeft ie geweten. Inmiddels zitten er 3 Huilen van het lachen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 22:32

Ik mocht er ook eigenlijk geen meer,
maar heb er toch ene, maarja wilde er 2 maar mocht niet..
Nu dus weer geprobeerd maar mag nog steeds niet Verward