Citaat:Het kán goed gaan ja. Maar het gaat echt in 80% van de gevallen fout.
Ik vind het dan ook achterlijk dat dierenwinkelmensen mensen adviseren om een cavia en konijn bij elkaar te zetten. Zolang ze maar verkopen maakt het allemaal niet uit. Aan het welzijn van de dieren wordt even totaal voorbijgegaan.
Want een cavia maak je niet gelukkig met stro. Een konijn maak je niet blij met een overdosis aan Vitamine C (=aanslag op de nieren).
Dierenwinkelmensen weten over het algemeen echt geen flikker van dieren. Het zijn gewoon verkopers. Ja, er zitten enkele goede dierenwinkels tussen, maar die zijn echt op een hand te tellen. En dat ze dieren verkopen... nee, ik kan er niet blij van worden.
Ik werk in een dierenwinkel, maar ik raad het dus ook niet aan om konijn en cavia bij elkaar te zetten; voornamelijkste reden dus omdat ze elkaar gewoon niet begrijpen, en cavia's inderdaad meet vit. C nodig hebben. Ik probeer niet veel te kopen; als ik zeg dat een cavia en konijn niet bij elkaar gaan kunnen ze beslissen of ze bij hun konijn een cavia zetten of toch een konijn. Ik probeer niet te verkopen, eerlijk gezegd verdienen we helemaal niks aan de dieren zelf. Wél aan het voer en bodembedekker etc. wat er verkocht wordt. Dus een konijn/cavia maakt dan uiteindelijk voor ons niks uit. En nouja, ik weet niet of m'n collega's het doen, maar ik probeer wél zoveel mogelijk informatie over alle soort dieren op internet op te zoeken. Ik ben ook niet echt voor dieren verkopen in de winkel, maar daar heb ik natuurlijk niks over te zeggen. We proberen echt zo goed mogelijk te verzorgen; lekker veel hooi, een huisje, af en toe wat lekker, de vogels krijgen trosgierst etc. Maar sorry tot zover mijn "verdediging". Ik snap wat je bedoeld hoor, maar sommige dierenwinkels medewerkers proberen het echt goed te doen