Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
assie schreef:Ik dacht dat collies juist geen hangende tipjes moesten hebben
ziggy_janet schreef:Maar kan hij met recht opstaande oren geen shows lopen dan??
Ik snap het probleem niet echt
baroen schreef:assie schreef:Ik dacht dat collies juist geen hangende tipjes moesten hebben
schotse herder wel degelijk hoor![]()
Klein, niet te dicht bij elkaar bovenop de schedel, maar ook niet te wijd uit elkaar.
In rust naar achteren gedraaid, maar als de hond alert is, naar voren gebracht en gedeeltelijk rechtopstaand, met dien verstande dat ongeveer tweederde van het oor rechtopstaat, terwijl éénderde op natuurlijke wijze naar voren tipt, tot onder de horizontale lijn.
kohtje schreef:Zware dingen erin doen is niet handig want dan wordt het oor sterker en gaat het juist rechtop staan.
kjoetie schreef:we zoeken het op, ik weet het bijna 100 % zeker, één van de weinige lessen dat ik op heb gelet tijdens biologie
Nakisha schreef:Ik verbaas me steeds meer over alles wat men tegenwoordig doet om rashonden zo ''ras'' mogelijk te krijgen en te houden..
Nakisha schreef:Allemachtig, het word steeds gekker....
Als ik die jou was zou ik de woorden ''tenzij het niet anders kan'' van de fokster maar letterlijk nemen...
Ik verbaas me steeds meer over alles wat men tegenwoordig doet om rashonden zo ''ras'' mogelijk te krijgen en te houden..
Citaat:En dan vraag ik me toch af hoe jij het zou hebben gevonden als je herder geen opstanade oren had maar tippende oren
DeadxStar schreef:Wat een onzin zeg om dingetjes aan de oren te gaan hangen omdat je hond flappende oortjes moet hebben voor een tentoonstelling![]()
Als ik graag aan tentoonstellingen mee zou willen doen (wat ik overigens helemaal niet nodig vind, niks voor mij, maar ieder voor zich natuurlijk!) maar het zou niet gaan met mijn hond/kat, jammer dan.
Ik zou dan echt geen dingen aan de oren gaan hangen of wat dan ook.
Alsof die honden het belangrijk vinden of ze staande of hangende oren hebben.
En de honden hebben er geen last van zeg je?
Misschien niet nee, maar misschien vinden ze het ook wel niet prettig..
Soms zou ik toch echt willen weten wat beesten denken, maar helaaaaas.
DeadxStar schreef:Wat een onzin zeg om dingetjes aan de oren te gaan hangen omdat je hond flappende oortjes moet hebben voor een tentoonstelling![]()
Als ik graag aan tentoonstellingen mee zou willen doen (wat ik overigens helemaal niet nodig vind, niks voor mij, maar ieder voor zich natuurlijk!) maar het zou niet gaan met mijn hond/kat, jammer dan.
Ik zou dan echt geen dingen aan de oren gaan hangen of wat dan ook.
Alsof die honden het belangrijk vinden of ze staande of hangende oren hebben.
En de honden hebben er geen last van zeg je?
Misschien niet nee, maar misschien vinden ze het ook wel niet prettig..
Soms zou ik toch echt willen weten wat beesten denken, maar helaaaaas.