Weinig Beagles?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Weinig Beagles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:42

Hmm, dat eenkennige heb ik niet gemerkt.
We zijn hier met 3 en konden alledrie met de hond naar buiten en ze luisterde naar alle 3 evengoed (of slecht Clown). Ook andere leden van de familie konden er alles mee zeg maar. We konden haar gerust bv. bij mijn bomma brengen en dan een namiddag weggaan en dan had mijn bomma er totaal geen problemen mee (uiteraard was ze wel overenthousiast als we weer terugkwamen Knipoog ).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:46

En kan ook bij ons aan de gezins situatie liggen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:44

fenya schreef:
jip, mijne weigert ook naar mijn man te luisteren,

Haha hier hetzelfde ja ik heb gene problemen met hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:52

Als ik dat zo lees ga ik nog twijfelen of die van ons wel echt een beagle was Nagelbijten / Gniffelen Clown

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:56

Nou dat heb ik soms ook wel hoor, snap al die vooroordelen ook niet van mensen. Wij hebben Mexx pas twee maanden maar hij is zo leergierig (en nee we werken neit met een voerbeloning) en leert zo snel dat hij alle basis dingen al kent.

Maar word enit goed van de opmerkingne die ik steeds van voorbijgangers krijg

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:04

Hier ook een Beagle. Ja
Grappig wat Karoliena zegt, de onze was 8 maanden toen we haar kregen. Van een herplaatsstichting. Had voor ons al 4 eigenaren gehad en was totaal niet opgevoed. Liep 1 van de 4 keer weg, volgens de vorige eigenaars.
Met Chica gaat het fantastisch. Ja Pubercursus gedaan, was ik sowieso al van plan. Ze luistert prima (al heeft ze wel wat van die eigenwijze momentjes Vork ) en is een schat van een hond.

Ik vind het jammer dat mensen van die vooroordelen hebben over Beagles. Misschien zijn ze niet geschikt voor iedereen, maar het zijn zeer zeker wel leuke hondjes. Ja
Kennis van ons had eerst een Beagle, toen die doodging heeft ze een Greyhound genomen. Ze wilt hierna zeker weer een Beagle, want die blijven gewoon het leukste, alhoewel ze het huis aan hem moest aanpassen. Clown

[edit] Chica is niet eenkennig. Ze is dol op iedereen. Al luistert ze naar mij wel het beste. Als de rest van het gezin consequenter was, luisterde ze naar de rest ook perfect. Knipoog Mensen die wel consequent zijn luistert ze ook perfect naar. Ja
Laatst bijgewerkt door Stumper_ op 21-08-07 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:05

Precies hetzelfde hier Mexx was bijna negen maanden toen hij bij osn kwam, eigenaar had zogenaamd geen tijd maar had hem simpelweg nooit opgevoed en hij heeft daar dus het heel husi gesloopt inclusief behang haha

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:10

Chica zag het terras als kluif haha. Clown

Bij Chica is het een lang verhaal. Ze was eerst bij de fokker, toen bij een handelaar (dus ik vermoed broodfokker), toen werd ze gekocht door een vrouw waarbij ze alleen maar in de bench zat, toen kwam ze bij haar vader. Die lag dag en nacht op bed vanwege gezondheidsproblemen, Chica sprong hem omver als hij naar het toilet ging. Daarom moest ze weg.
Maar daar was ze echt niet opgevoed, ze liep zelfs over de tafel en niemand zei er wat van! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:22

Ach, dat slopen doet volgens mij elke puppy.
Die van ons heeft in haar pubertijd de vloer gesloopt Clown (was zo van dat linoleum-gedoe, er waren toch al plannen om echte vloer te leggen dus die werden toen wat bespoedigd Tong uitsteken) en er is nu nog steeds een stuk gang behangloos ... (valt niet echt op, vandaar dat het nog steeds niet vervangen is Knipoog ).

Die van mij kwam in haar laatste maanden zeg maar trouwens terug in haar pubertijd volgens mij. Ineens moesten we de schoenenkast weer goed dichtdoen want ze ging met alle schoenen lopen en die als knook gebruiken. Mijn sloffen hebben er nog steeds de sporen van Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:23

karoliena schreef:
Maar word enit goed van de opmerkingne die ik steeds van voorbijgangers krijg

Wat voor opmerkingen krijg je dan?

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:25

Ik krijg iig als ik langsloop: "Huh, een Beagle kan toch niet loslopen?"
of "Die luistert toch niet."
Enz. Scheve mond

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:36

Wij hebben 2 van deze schatje, Bonnie & Clyde. Zij doen hun naam zeker eer aan. Toen ze bij ons kwamen waren ze niet zindelijk (ze kwamen uit een kennel) maar met een paar dagen was dat ook geregeld, ze hebben samen een keer een schoen gesloopt en Bonnie dol op losse kussens, daar moeten we dus extra op letten. Ze zijn nu 1,5 jaar en kwamen bij ons met 9 weken. Ze zijn idd erg ondeugend, maar als je duidelijk en concequent blijft gaan ze voor je door het vuur, lief tegen mens en dier. Het zijn hele lieve en eerlijke hondjes. Het hele dorp is gek van ze. Ze zijn echt wereld beroemd in Hippolytushoef ROFL

Oke... onze tuin is een maanlandschap... Ze zijn dol op tunnels graven. Nagelbijten / Gniffelen

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:44

Stumper_ schreef:
Ik krijg iig als ik langsloop: "Huh, een Beagle kan toch niet loslopen?"
of "Die luistert toch niet."
Enz. Scheve mond

JA of... Roepen heeft echt geen zin hoor... Ze luisteren toch niet Hamer ... Maar dan wel raar kijken, als ze wel luisteren.... Is ook wel weer grappig Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:52

Oh, wel jammer dat je dat soort opmerkingen krijgt.
Ik heb er nooit opmerkingen over gehad (niet negatief dan) terwijl ik toch heel wat door het bos heb lopen roepen... Clown
(als ik dan al mensen tegenkwam moesten ze er gewoon mee lachen Haha!)

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:59

Oja, da's wel leuk ja. Chica vindt het meestal leuker om op dat soort momenten de ander gelijk te geven, dan luistert ze ook niet. Tong uitsteken Schaam ik me dood natuurlijk, dat ik zei dat ze wel goed luistert. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:05

Haha, ik zei altijd dat ze redelijk luisterde. Als er dan op dat moment wat mis ging moest ik me niet meteen schamen Clown

Tijdje terug nog iemand gehad die mij uitlachte omdat ik zei dat mijn Beagle nogal eens haar eigen zin wilde doen, en zei dat zijn Border Collie echt supergoed luisterde enzo. Tot ik hem en zijn hond een paar weken later op wedstrijd tegenkwam, hond liep los en hij liep er al roepend achteraan want het beestje vond het niet nodig om terug te komen, de rest was interessanter Haha!

Dus het zijn niet altijd alleen de Beagles Clown

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:08

[***] schreef:
Kan zijn Ja
Vind het toch wel jammer..
Ok, ze zijn niet de perfecte hond qua gehoorzaamheid. Maar op hun eigen manier zijn ze gewoon erg leuk, je moet er alleen mee kunnen omgaan en niet verwachten dat ze naar je luisteren zoals bv. een border collie of iets dergelijks Clown

Zoals de eigenaresse van mijn verzorgpaarden zo leuk zei: het zijn echte honden, geen slaafjes.. Haha!

(waarmee ik niks verkeerd wil zeggen over andere rassen of honden die supergoed luisteren, maar gewoon dat er bij hen steeds hun eigen karakter in zal blijven zitten en ze dat ook wel laten merken Knipoog )

Nou, inderdaad!

Wij hebben een Beagle reu van 4 jaar en hij heet Wannes. Hij is onze eerste hond en hij is echt ZO leuk! Eigenwijs ja, en een heerlijk karakter, altijd vrolijk en vriendelijk en enthousiast maar hij kan ook uuuuren liggen pitten in zijn mand (zoals nu) en als hij weereens stug de andere kant op blijft kijken als je boos op hem bent lach ik me vanbinnen rot. Hij is ontzettend intelligent en begrijpt alles wat je zegt, maar doet niets dat volgens hem geen nut heeft op dat moment. Verder kent hij veel truukjes, blijft hij netjes staan bij oversteken en gaat zelfs zitten. Hij loopt braaf mee aan de lijn, maaaar we laten hem niet loslopen want je hebt geen enkele garantie dat hij komt als je hem roept. Ook als er andere honden langskomen moet je hem kort houden want geheid dat hij erheen wil. In huis is hij erg braaf en rustig (op zijn gekke kwartiertje elke dag na) hij heeft nog niets kapot gemaakt en hij was binnen drie weken zindelijk (we kregen hem op acht weken oud!) Als hij aandacht wil komt hij het opzoeken maar hij kan ook erg leuk in zijn eentje spelen. Hij heeft wel zo zijn eigen mening over het leven en wat er van hem verwacht moet worden Haha! het is inderdaad niet je slaaf, maar wel je vriend.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:50

Precies opmerkingen als:

Goh bevalt het nog wel?
Is zeker wel zwaar he zo'n hond?
Goh een beagle die luisterd?
Wat moet je met een balletje in combi met een beagle dan?

Dat soort dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:20

Pff, wat een rotopmerkingen.
Snap niet dat mensen dat persé moeten zeggen, als je niks positiefs kan zeggen kan je toch beter zwijgen?

Ik heb nooit negatieve opmerkingen gehad (toch niet voor zover ik me herinner), alleen maar leuke opmerkingen dat ze zo'n leuke hond was en zo'n lief koppie had en zo lief was en ... Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:22

Nou leuke opmerkingen dus echt helemaal niet ja behalve van een andere Beagle eigenaar dat hij er veel gezonder uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:38

Pff, dat is ook niet leuk.
Wij hebben echt nooit negatieve opmerkingen gehad, zelfs niet op de hondescholen. Zijn naar 2 hondescholen geweest, alleen was ik bij die 2e weer snel weg omdat ze daar ten eerste al heel onvriendelijk waren (omdat we pas zo laat met onze hond gingen beginnen, maar dat ze al een hele gehoorzaamheidscursus achter de rug had werd geen rekening mee gehouden en we moesten in de beginnersklas beginnen) en mijn hond daar agressief werd. Maar we waren daar wel de enige met een beagle dus je zou denken dat het daar ideaal is voor dat soort opmerkingen, maar ook daar niks ... Wat wel leuk was is dat de lesgever van de eerste hondeschool (van Martin Gaus uit) zelf ook een Beagle had lopen, dus die kende er wel wat van en vond het een geweldig beestje Haha!

Ok, de mensen bekeken mij wel eens als ze om de 1 of andere reden begon te blaffen (maarja, dan hoorde ook half België dat Nagelbijten / Gniffelen Clown) maar opmerkingen heb ik nooit gehad

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:53

Volgende week maandag hebben wij onze eerste les dus ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:55

Succes ermee Knipoog
En laat wat weten hé Clown
(en misschien wat mijn lesgever zei in je achterhoofd houden: niet denken aan dingen die slecht gaan want die zullen er ongetwijfeld zijn, maar vooral denken aan die paar dingetjes die goed gegaan zijn Knipoog )

Ik dacht trouwens dat er meer mensen een Beagle zouden hebben, of toch op z'n minst er postief tegenover zouden staan. Maar dat valt precies hard tegen als ik dat hier zo lees?

Of zou er een groot verschil zijn tussen België en Nederland om de 1 of andere reden?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:56

Geen idee. Er zijn hier twee beagle in de omgeving voor de rest allemaal andere rassen

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:44

Op de hondenschool kregen we alleen maar positieve reacties. Ja Instructrice had geleerd bij de opleiding dat Beagles het moeilijkste opvoedbare ras was, maar Chica was dus heel braaf. Ja Hadden een 9 voor motivatie (dat we een team zijn enzo). Haha!
Hier in de buurt weet ik niet precies hoeveel Beagles er zijn. Meer dan 2, iig. Lachen