neurotische hamster??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Re: neurotische hamster??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:00

Die van mij is nu een half jaar zoiets.. en die is ook erg energiek!!

Omdat je zegt dat hij zo druk is, is het misschien handig om een loopbal aan te schaffen. Ik heb er ook 1 en hij vindt het helemaal geweldig!!
Als hij het zat is loopt hij vanzelf terug naar zijn hok en dan wil hij uit die bak en weer terug in zijn hokkie..\

Misschien is dat een optie zodat hij zijn energie een beetje kwijt kan...
'T is te proberen toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:03

assie schreef:
Cameee schreef:
Ik heb zelf 2 hamsters, goudhmasters dus die zijn groter. zo'n 10 cm schat ik. Ik heb geen radje vanwege geen gebruik en verder alleen simpele plateau en een trappetje. Allbei een huisje en dat is het.

Arme hamsters Verdrietig

Zeg dat wel, dat is echt om te janken. en waarschijnlijk gingen ze niet in het wieletje omdat je een wieletje op dwerghamsterformaat had (voor een syr moet je een hebben van minimaal 18 cm, liefst 20 cm doorsnee).

Syren zijn zulke ondernemende dieren, wat sneu voor ze dat ze in zo'n prikkelarme omgeving zitten.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 15:21

xdenisex schreef:
Die van mij is nu een half jaar zoiets.. en die is ook erg energiek!!

Omdat je zegt dat hij zo druk is, is het misschien handig om een loopbal aan te schaffen. Ik heb er ook 1 en hij vindt het helemaal geweldig!!
Als hij het zat is loopt hij vanzelf terug naar zijn hok en dan wil hij uit die bak en weer terug in zijn hokkie..\

Misschien is dat een optie zodat hij zijn energie een beetje kwijt kan...
'T is te proberen toch??

ik stop mn hamster liever niet in een loopbal...wij hebben halverwege het huis een klein trappetje naar de serre (oderso Tong uitsteken) en als ik een hamster was zou ik het ook niet tof vinden om in zo'n bal gestop te worden.
hamster van een kennis van mij die wist errrg makkelijk uit zo'n bal te ontsnappen..rende gewoon knetter hard tegen dingen aan. tsja dan gaat die bal vanzelf wel open Tong uitsteken

Cameee schreef:
Ik heb zelf 2 hamsters, goudhmasters dus die zijn groter. zo'n 10 cm schat ik. Ik heb geen radje vanwege geen gebruik en verder alleen simpele plateau en een trappetje. Allbei een huisje en dat is het. Ze poepen en plassen in éen hoekje en in het andere hokje doen ze vooral schuren en af en toe krabben. Dierenarst zei dat het goed was enz. dus dat is best oké. We hebben ze allebei in een andere kooi btw. Verder zou ik er niet te veel achter zoeken!

het is inderdaad wel zielig dat je hamsters geen radje hebben. heb wel eens gezien dat als die beestjes hun energie niet kwijt kunnen dat ze dan gaan backflippen zegmaar. ziet er misschien grappig uit maar dat is het niet
zoiets als dit:
http://nl.youtube.com/watch?v=d2n5BCZMRXk&mode=related&search=

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:17

Wij hadden ook 3 goudhamsters, 2 gebruikte het ratje wel, en 1 gebruikte hem nooit.
We hebben bij die allerlei soorten ratjes en alles geprobeert, heel groot tot van die ijzer spaakjes, maar hij wou er NOOIT in.
Dus zo heel zielig vind ik het niet hoor, als de hamster het zelf echt niet wilt.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 16:41

ok...maar jou hamster heeft er absoluut mogelijkheid voor gehad. die van haar niet.

maar okey daarvoor is dit topic niet om andere hamster eigenaren af te kraken Tong uitsteken

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:45

Daarom heb je even een PM, kunnen we weer ontopic verder!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 16:09

Macchiato schreef:
sorry ergens straal overheen gelezen...zinloze reactie Lachen

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:15

Af en toe word ik gek van bokt. Meteen dat commentaar terwijl ze er het fijne niet van weten. Arme hamsters? Waarom? Omdat ze elke dag voer en vers water krijgen? Elke dag een uur in de kamer rond mogen lopen? Vaak lekekr groenvoer krijgen? Niet alleen zijn? Een knaagsteen hebben?

beide hebben ze ongeveer 3 maanden een radje gehad en toen ander soort geprobeerd. Daarna weer de oude en die er naar een jaar NOOIT gebruikt te hebben eruit hebben gehaald.

Nou nou wat een zielige hamsters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:25

Cameee schreef:
Af en toe word ik gek van bokt. Meteen dat commentaar terwijl ze er het fijne niet van weten. Arme hamsters? Waarom? Omdat ze elke dag voer en vers water krijgen? Elke dag een uur in de kamer rond mogen lopen? Vaak lekekr groenvoer krijgen? Niet alleen zijn? Een knaagsteen hebben?

beide hebben ze ongeveer 3 maanden een radje gehad en toen ander soort geprobeerd. Daarna weer de oude en die er naar een jaar NOOIT gebruikt te hebben eruit hebben gehaald.

Nou nou wat een zielige hamsters.

Als ik ze vergelijk met die van mij vind ik ze inderdaad zielig, ja.

Als ik zie hoe ondernemend die van mij zijn.. Ze zouden gek worden in een kooi met alleen een huisje.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:41

Ze mogen een uur per dag door kamer rennen! Af en toe ligt er nog een wc rol in en ze hebben ook wel wat takjes. Wat heeft die van jou allemaal nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:52

Dan zitten ze nog 23 uur per dag in het hok. Lachen

Die van mij wonen zo (80x50x50). Beetje een slechte foto, dat wel.

Afbeelding

Linksonder woont Elfje, mijn creme d.o. korthaar syr (vrouw). Daarboven in de duna wonen mijn twee lemmingen.
En in het terrarium rechtsboven woont Woensel, mijn mahonie witband korthaar syr (vrouw).

Ik vind de hokken alweer aardig klein worden, maar heb echt niet meer ruimte helaas. Ik moet alles op mijn slaapkamer van 2.5 x 3 houden. Als ik uit huis ben, wil ik een kleinschalige hamstery oprichten en opvanggedeelte.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:18

Omg. Ken niemand die dat heeft behalve jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:19

Ik ken er heel veel hoor die hun hamsters zo hebben wonen. Haha! Op het hamsterforum heeft iedereen z'n hamsters ongeveer zo gehuisvest. Tong uitsteken

Overigens mogen die van mij ook elke dag loslopen. Lachen

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:14

Dat is allemaal wel leuk en aardig, natuurlijk hebben die van jou het super. Maar het is niet dat die van mij dat niet hebben. Ze kunnen zich uren vermaken met klimmen, rennen enz.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:38

Je moet altijd voor het ideaalbeeld gaan voor je beesten. Aangezien zij zelf niet kunnen kiezen, zul jij het voor hen heel goed moeten maken.

Ik kan mijn 3 ratjes ook in een minikooitje stoppen, zonder enige leuke dingen. Maar ik kies ervoor om ze ruimte te geven en veel speeltjes. Hier is de kooi nog niet helemaal ingericht, maar het geeft een idee.
Afbeelding

En net zei jij nog dat je hamsters amper iets in de kooi hadden Cameee. Dusse, nu hebben ze ineens wel uren ren en klimwerk?

Ongelofelijk mooie kooien trouwens Wuis.
Wordt het niet heel warm in dat glas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:42

Nee het wordt niet te warm, gelukkig. Al wil ik wel, voor als het echt een tijdlang heel erg heet is, gazen schuifdeurtjes maken die ik gewoon even tijdelijk kan verwisselen. Ja

Maar ik vind het ideaal dat ik de ramen gewoon wijdwagen open kan zetten, omdat ze toch geen last hebben van tocht nu. Want hamsters zijn erg tochtgevoelig. Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:34

Cameee schreef:
Omg. Ken niemand die dat heeft behalve jij!

Ken er genoeg Clown

Kijk en in de rattenkooi van Assie mis ik ook heel veel. Buizen, loopwiel van 30 cm, touw etc.
( maar dat zal nu wel goed zijn )
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 26-08-07 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 13:35

hey wuis,
ik heb toch het idee dat de nageltjes van mijn hamster wat lang worden. heb jij ooit de nageltjes moeten knippen?? zoja hoe doe jij dat dan? mijn hamster heeft namelijk nog nooit gehoord van stil zitten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:53

Van mijn eigen hamsers heb ik ze nog nooit hoeven knippen, doordat ze veel bezig zijn en hun een moeten opgraven slijten de nagels vanzelf. Knipoog

Als je het zelf niet durft te doen kun je het beste naar een dierenarts gaan. Het wil nog wel eens voorkomen dat ze nagels van russische derghamsters te lang worden.

Uit voorzorg kun je ook bijvoorbeeld een lavasteen in het hok leggen (wel eerst grondig schoonmaken en in de diepvries leggen).

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 15:07

hmm ik heb al iets van een steen midden in haar hok liggen..precies bij haar radje, ze MOET er wel overheen wil ze in en uit haar radje komen...maar wat is nu het verschil tussen mijn tegel en de lavasteen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:09

Waarschijnlijk niet veel. Clown

Wat voor hamster heb je? Ik gok dus een dwerg?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:12

mooi wuis, alleen die van rechtsboven komt die ooit in dat rode hangmatje Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:15

Ja hoor, daar klimt ze zo in. Ja

Er zit een verdieping in het terrarium he. Knipoog

Ze ztten hier echt heel erg vaak in die hangmatjes en die rode gestipte is echt favoriet. *LOL*

En de rode met geel daar kan ze vanaf de verdieping zo op stappen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 15:23

jaa klopt ik heb een rusje... Lachen

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:29

De kooi heft spijlen, ze vinden het heerlijk om te doen. Er rennen van platform naar beneden enz...