In laten slapen, wat komt daarbij kijken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: In laten slapen, wat komt daarbij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:02

Mijn hondje is een natuurlijke dood gestorven maar ik heb hem daarna laten begraven op een dierenbegraafplaats. Als je zoiets doet moet je wel het grafje bijhouden anders kan je beter laten cremeren.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:03

BGGBWM schreef:
De meeste van mijn paarden zijn geslacht, liepen rustig de ruimte in en zijn vredig gegaan (voor hun dan, voor ons is het een minder leuk gezicht). Eén paard heb ik moeten laten inslapen, omdat vervoer niet mee mogelijk was en ik toentertijd niet op de hoogte was van de alternatieven. Dit paard heeft een doodsstrijd van 2,5 uur geleverd.
Trek je eigen conclusie...

Bij een goede dierenarts komt dit bijna nooit tot nauwelijks voor. Dan heeft het dier gewoon niet de juiste hoeveelheid aan verdovende middelen gehad. Daarbij komt, als de fatale spuit word toegediend, stopt het hart ermee. Een paard kan zichzelf echt niet dwingen om zijn hart verder te laten kloppen.

Hetzelfde geld voor een hond, dit gaat bijna altijd helemaal zoals het moet gaan.
Sommige honden zijn zo zwak dat hun lichaam nogal hevig kan reageren op de fatale spuit, hij zou erge stuipen kunnen krijgen, maar ook dit komt bijna niet voor. (zijn wij toen voor gewaarshuwd omdat onze hond zo enorm zwak was)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:05

Mijn hond is bij de dierenarts ingeslapen. De dierenarts nam echt de tijd voor ons, kregen zoveel tijd als we nodig hadden om afscheid te nemen (bleef moeilijk natuurlijk). Hij legde de hele procedure uit. Eerst kreeg ze een spuitje waarvan ze in slaap viel. Daarna werd er een beetje haar van haar poot afgeschoren. Daar kreeg ze dan een spuit rechtstreeks in een bloedvat. Daarna duurde het een paar minuten en toen controleerde de DA of het hart echt gestopt was met kloppen. Dat mochten wij ook luisteren. Ze kreeg geen stuipen oid, maar sliep rustig in. Wij hebben onze hond achtergelaten in de kamer van de DA en zijn toen zelf weg gegaan. De hond wordt dan opgehaald door een destructiebedrijf. Eerst vond ik dat een erg naar idee (mijn ouders beslisten dat), maar achteraf vind ik het niet erg. Het gaat, zoals eerder gezegd, om de herinnering. Ik had sws al wat haartjes afgeknipt en die heb ik wel bewaard.
We kregen van de DA ook nog een kaartje achteraf met een vriendelijk berichtje.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:37

Mijn dierenarts laat honden of katten thuis inslapen.

Mijn hond is helemaal para als ze alleen al voor de deur staat. Als het zover komt dat we haar moeten laten inslapen vind ik het zielig als ze thuis zoveel stress heeft voordat ze ingeslapen wordt.. dus ik zou er ook voor kiezen om dit thuis te doen...

Eerst geven ze een prikje dat ze onder narcose gaan zal ik maar zeggen en daarna 1 midden in het hart en dan overlijdt het beestje echt...

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:53

Elke dierenarts doet het anders hoor,
in het hart word niet meer vaak gedaan.
meestal word "de" injectie nu gewoon in de buikholte gespoten.

zelf moet ik er niet aan denken om mijn dier achter te laten bij de dierenarts. ze worden dan in een container gedaan, en die word opgehaald door een distructiebedrijf. alle dieren worden dus op 1 bult gegooid... ik moet er echt niet aan denken om mijn dier daar tussen te zien.

zelf laten wij het dier inslapen bij de dierenarts en brengen ze zelf weg naar het crematorium.
je laat het dier dan achter in een ruimte waar het er heel " vredig" uit ziet.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:57

Wij hebben onze oude hond een paar maanden geleden thuis in laten slapen. Hij hield niet van autorijden, dus om hem zijn laatste uurtje nog te plagen door met hem naar de dierenarts te gaan, dat ging ons te ver. Je betaald dan alleen een extra visite, maar dat was dat ons zeker wel waard. Daarna hebben we hem naar het dierencrematorium gebracht.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:00

Wij hebben vorig jaar onze hond bij de da in laten slapen. Wel is ze weer mee naar huis gegaan en is ze achter de schuur begraven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:01

wij hebben onze oude hond in december laten inslapen, hij kreeg eleptie door de injectievloeistof, en dat vond ik er niet zo fijn uitzien, wij hebben hem laten cremeren.
een poosje terug hebben we onze andere hond laten inslapen (was 2 jaar, ze werd agressief naar kinderen) en dat is allemaal heel rustig gegaan,ze heeft half bij mij op schoot gelegen, toen ze insliep, wij hebben er voor gekozen om het bij de DA te doen, omdat ik anders bang was, dat je naar de plek blijft kijken waar ze in zijn geslapen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:05

onze vorige hond is bij de dierenarts ingeslapen en hebben we mee naar huis genomen en thuis begraven achter op het land en hebben toen (ik was toen nog klein) een kruisje gemaakt en daar had ik een tekening op gemaakt ,