Help: Jong katje gevonden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help: Jong katje gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:19

over het buikje wrijven zou ik idd ook doen, wij hadden geluk dat onze hond (reu) het beestje onder zijn hoede nam, en elke keer als we hem gevoed hadden, legden we hem bij de hond in de mand, die zich er dan verder mee redde, was de hond 'klaar' dan ging hij weer in zijn aquariumbak met kruik en knuffels, en sliep hij weer verder, heel mooi om te zien dat de hond er zo voor zorgd, onze kater is nu al weer een jaar of 13, ik was dus 4 toen hij bij ons kwam, en als ik nu de foto's zie, van dat kleine ding, zo hulpeloos, maar lekker warm bij de hond, die de zorg op zich nam.. heel mooi

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:21

Ik vind niet dat je heel erg slim bent geweest door de kitten gelijk in huis te nemen. Omdat je schreef dat er eerst 7 lagen en nu nog maar 1 is de moeder waarschijnlijk de kinderen naar een andere plek aan het verslepen, en mist nu 1 kitten.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:15

Ze heeft eerder al doorgegeven dat het kitten vanaf de ochtend al alleen lag en er om 15.00 uur 's middags ook nog steeds lag, in dit geval is het geen geval geweest van 'kitten kwijt zijn', moeders is 'm niet meer op komen halen omdat ie te zwak is geweest. Wat ook nog mogelijk is, is dat moeders tijdens de verhuizing is aangereden (o.i.d.) en het laatste kitten niet op heeft kunnen halen, in dat geval liggen er dus nog 6 anderen zonder moeder, maar die optie lijkt me ietwat onwaarschijnlijk.

Ik hoorde laatst van iemand dat het fenomeen rode kater veel minder voorkomt dan wordt gedacht. Ze zei dat rode poezen veel meer voorkomen dan rode katers. Of dit klopt, geen idee, maar ik ving het laatst in ieder geval op. Ik heb zelf trouwens ook een rood poezebeestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:54

wij hebben een rode kater, en een rode poezebeest Ja

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:58

pubelia schreef:
Ik vind niet dat je heel erg slim bent geweest door de kitten gelijk in huis te nemen. Omdat je schreef dat er eerst 7 lagen en nu nog maar 1 is de moeder waarschijnlijk de kinderen naar een andere plek aan het verslepen, en mist nu 1 kitten.

Mischien moet je even iets beter lezen?
Als deze kitten er van 10 tot 3 piepend heetf gelegen en met vliegen, dit had ze al netjes uitgelegd
Goed gehandeld ts-er, je houd ons op de hoogte he Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:41

dees_daan schreef:
over het buikje wrijven zou ik idd ook doen, wij hadden geluk dat onze hond (reu) het beestje onder zijn hoede nam, en elke keer als we hem gevoed hadden, legden we hem bij de hond in de mand, die zich er dan verder mee redde, was de hond 'klaar' dan ging hij weer in zijn aquariumbak met kruik en knuffels, en sliep hij weer verder, heel mooi om te zien dat de hond er zo voor zorgd, onze kater is nu al weer een jaar of 13, ik was dus 4 toen hij bij ons kwam, en als ik nu de foto's zie, van dat kleine ding, zo hulpeloos, maar lekker warm bij de hond, die de zorg op zich nam.. heel mooi

Dat deed onze herder inderdaad ook. Ruimde ook gelijk alle "rommel" op
Afbeelding

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:09

hyppolyte schreef:
Ik hoorde laatst van iemand dat het fenomeen rode kater veel minder voorkomt dan wordt gedacht. Ze zei dat rode poezen veel meer voorkomen dan rode katers. Of dit klopt, geen idee, maar ik ving het laatst in ieder geval op. Ik heb zelf trouwens ook een rood poezebeestje.

volgens mij komen rode poezen minder voor dan rode katers.
bij ons in de buurt zijn het alleen maar katers. muv dat ene poesje dat bij ons geboren is.
ik heb begrepen dat rode poezen geen jonkies kunnen krijgen maar of dit klopt? rode katers daar in tegen kunnen zich goed vermenigvuldigen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:23

rode poezen kunnen wel jongen krijgen Ja heb er wel 1 meegemaakt die jongen kreeg (niet die van ons, die zijn allemaal gesterilliseerd, en gecastreerd)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:32

Rode poezen en katers komen allebei ongeveer even vaak voor, en ze kunnen allebei gewoon kinders maken of krijgen.

wat niet kan, alleen bij genetsiche foutjes, is een lapjeskater. Als je ze ziet, bij hele hoge uitzondering (ik heb er eentje gekend), dan zijn ze meestal onvruchtbaar, en vaak kloppen ze ook niet. Dan hebben een teelbal en een eierstok ofzo. Ze hebben vaak ook andere afwijkingen en sterven vaak jong.

Enne, waarschijnlijk heb je heel goed aan gedaan in dit geval om het beestje mee te nemen Ja . Als de moeder zich zo lang niet heeft laten zien is het vrij waarschijnlijk dat ze ook niet meer zou komen.

DendroFleur, die herder is ook wel erg aandoenlijk, zeg, met dat kleine frummeltje op die foto!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:34

We hebben inderdaad ook een rode poes gehad die later weer jongen heeft gekregen. Wel was ze meer zalmrood, erg mooi.