aswas schreef:Beste bokkers die TEGEN het weg doen zijn! Ik zelf ook!!! Maar de veiligheid van mijn toekomstige kinderen en die van de kinderen die op bezoek zullen komen, wegen voor mij toch net iets zwaarder dan het belang voor de hond. Ik weet dat ik hiermee een hoop protest afroep.
Ik heb al heel wat tranen gelaten om Luna, om deze situatie. Vandaag heb ik een mail gestuurd naar de vrouw waar Luna een tijdje heeft gezeten, en haar oordeel zal ik zeker zwaar laten meewegen.
Nee, de hond is nog niet agressief geweest. Ja, de hond heeft wel gedrag laten zien wat imo niet te tolereren is.
En ja, ik weet ook heel goed dat een hond geen wegwerpartikel is, en ik zou dit ook niet doen, als ik een betere oplossing kon vinden.
Tot nu toe, is alleen de oplossing van een muilkorf om, omhanden.
Mochten mensen nog meer oplossingen weten, dan hoor ik ze graag. Maar dan wel oplossingen, waarbij de hond zijn vrijheid kan behouden, en de kinderen wel veilig zijn.
Fijn dat je zelf tegen het weg doen van honden bent. Maar je spreekt jezelf toch wel tegen hoor. Wat ik begrijp is:
-Je neemt een hond uit het asiel MET VERLEDEN.
-Je wilt kinderen.
-Je verwacht dat de hond MET VERLEDEN ten alle tijden vriedenlijk is.
Ik denk dat je wel een heel erg groot risico neemt. Tuurlijk, er zijn vast honden met verleden die vriendelijk zijn/blijven. Maar van geen een hond mag je verwachten dat het ten alle tijden vriendelijk is. Van geen chihuahua, van geen poedel, van geen sint bernhard, van geen vuilnisbakkie en ook niet van een cane corso. Dus al HELEMAAL niet van een hond met verleden.
Zoals eerder al is genoemd is een gedragstaining misschien een optie.
Je hebt je in een lastige situatie gewurmd, je head eerder/beter moeten nadenken.