Hond agressief of spelen??? Help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Re: Hond agressief of spelen??? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:03

aswas schreef:
Beste bokkers die TEGEN het weg doen zijn! Ik zelf ook!!! Maar de veiligheid van mijn toekomstige kinderen en die van de kinderen die op bezoek zullen komen, wegen voor mij toch net iets zwaarder dan het belang voor de hond.

Je kan ook overdrijven, iedereen dus ook een hond kan in de fout gaan het is aan jezelf hoe je met dat gedrag om gaat, hij heeft alleen gegromt

aswas schreef:
Mochten mensen nog meer oplossingen weten, dan hoor ik ze graag. Maar dan wel oplossingen, waarbij de hond zijn vrijheid kan behouden, en de kinderen wel veilig zijn.

bespreken met Da of op training (zowel voor de hond als de eigenaar, zodat je leert omgaan met de hond) ,gedragtherapeut

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:09

Ik denk egt dat die het niet kwaad bedoelde... wij hadden ook een hond een engelse mastiff erg groot maar erg lief.. Bij ons kwamen er ook wel is kleine kindjes over de vloer.. En opeens ging ze daar naar blaffen.. Maar ze wou alleen maar spelen dat was alles.. geef dat beest nog een 2de kans en zet hem op zn plaats... Als jij gelijk je vertrouwen in dr verlies.. dan weet ik niet of het nog wat word Sterkte

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:13

meissielief schreef:
aswas schreef:
Beste bokkers die TEGEN het weg doen zijn! Ik zelf ook!!! Maar de veiligheid van mijn toekomstige kinderen en die van de kinderen die op bezoek zullen komen, wegen voor mij toch net iets zwaarder dan het belang voor de hond.

Je kan ook overdrijven, iedereen dus ook een hond kan in de fout gaan het is aan jezelf hoe je met dat gedrag om gaat, hij heeft alleen gegromt

Nee, hij heeft NIET gegromd! Ze is alleen op het meisje afgestormd. Wel blijven lezen. Verder wel met de rest van je zin eens Lachen .

Als je ervoor kiest om haar weg te doen, aswas, doe het dan NU. Nu je nog tijd genoeg hebt en er geen druk achter zit omdat je zwanger bent, of omdat het kind er al is. Nu heb je nog alle tijd om rustig een GOEDE plek te zoeken voor haar en kun je een weloverwogen beslissing maken.
Op die manier weet je zeker dat je je best hebt gedaan, in plaats van dat je moet gaan haasten, als je dan zwanger blijkt te zijn en de hond op een minder goede plek terecht komt.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:25

je hebt de hond al lang en ze heeft nooit iets raars gedaan, ze begaat een misstap en je bent het vertrouwen kwijt? ik volg dat niet. je beschrijft het als een hele leuke hond waar nooit iets mee gebeurd is. hoezo ben je dan meteen het vertrouwen kwijt? de hond heeft imo niet eens zo veel gedaan. misschien was ze in de war omdat ze net wakker werd en misschien gedroomd had ofzo. ik zeg ook maar wat maar ik vind niet dat je een hond op een dingetje mag veroordelen. hou de hond gewoon goed in de gaten met kinderen en ga je pas zorgen maken als ze echt wat doet. mijn hond doet ook geen vlieg kwaad maar kan als ze bang is ook hard blaffen tegen mensen, dat komt alleen wat anders over dan een grote cane corso tegenover een klein kind, maar komt waarschijnlijk op het zelfde neer.

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:42

Ik snap niet dat je dan ooit aan een hond begonnen bent als je weet dat je kinderen wilt, elke hond kan bijten als je niet oplet ze hebben nou eenmaal andere gedrags codes dan wij.. Dus wat je nu aandraagt is in mijn ogen onzin, honden en kinderen is ALTIJD opletten!!!!!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:33

aswas schreef:
Beste bokkers die TEGEN het weg doen zijn! Ik zelf ook!!! Maar de veiligheid van mijn toekomstige kinderen en die van de kinderen die op bezoek zullen komen, wegen voor mij toch net iets zwaarder dan het belang voor de hond. Ik weet dat ik hiermee een hoop protest afroep.
Ik heb al heel wat tranen gelaten om Luna, om deze situatie. Vandaag heb ik een mail gestuurd naar de vrouw waar Luna een tijdje heeft gezeten, en haar oordeel zal ik zeker zwaar laten meewegen.
Nee, de hond is nog niet agressief geweest. Ja, de hond heeft wel gedrag laten zien wat imo niet te tolereren is.
En ja, ik weet ook heel goed dat een hond geen wegwerpartikel is, en ik zou dit ook niet doen, als ik een betere oplossing kon vinden.
Tot nu toe, is alleen de oplossing van een muilkorf om, omhanden.
Mochten mensen nog meer oplossingen weten, dan hoor ik ze graag. Maar dan wel oplossingen, waarbij de hond zijn vrijheid kan behouden, en de kinderen wel veilig zijn.

Fijn dat je zelf tegen het weg doen van honden bent. Maar je spreekt jezelf toch wel tegen hoor. Wat ik begrijp is:

-Je neemt een hond uit het asiel MET VERLEDEN.
-Je wilt kinderen.
-Je verwacht dat de hond MET VERLEDEN ten alle tijden vriedenlijk is.

Ik denk dat je wel een heel erg groot risico neemt. Tuurlijk, er zijn vast honden met verleden die vriendelijk zijn/blijven. Maar van geen een hond mag je verwachten dat het ten alle tijden vriendelijk is. Van geen chihuahua, van geen poedel, van geen sint bernhard, van geen vuilnisbakkie en ook niet van een cane corso. Dus al HELEMAAL niet van een hond met verleden.

Zoals eerder al is genoemd is een gedragstaining misschien een optie.

Je hebt je in een lastige situatie gewurmd, je head eerder/beter moeten nadenken.

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:20

Waarschijnijk is ze geschrokken wakker geworden en dacht door het kind. Je kan je hond dan dwingen om te spelen zodat ze merkt dat het niet eng/vreemd is zodat ze weet dat het goed is. Laat anders ook een paar keer het kind met je hond spelen zodat je hond leert dat kinderen ook leuk zijn. Misschien heeft ze wel vervelende dingen met kinderen meegemaakt? Probeer steeds goede reacties vanuit je hond te krijgen en heel veel belonen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:50

Kom op zeg laten afmaken! Lips are sealed
Als eerst je verdiepen in hondengedrag, en als je daar geen zin in hebt een fijn huisje voor haar zoeken waar ze niet na zoiets de dood boven het hoofd hangt.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:52

Zazoo schreef:
je hebt de hond al lang en ze heeft nooit iets raars gedaan, ze begaat een misstap en je bent het vertrouwen kwijt? ik volg dat niet. je beschrijft het als een hele leuke hond waar nooit iets mee gebeurd is. hoezo ben je dan meteen het vertrouwen kwijt? de hond heeft imo niet eens zo veel gedaan. misschien was ze in de war omdat ze net wakker werd en misschien gedroomd had ofzo. ik zeg ook maar wat maar ik vind niet dat je een hond op een dingetje mag veroordelen. hou de hond gewoon goed in de gaten met kinderen en ga je pas zorgen maken als ze echt wat doet. mijn hond doet ook geen vlieg kwaad maar kan als ze bang is ook hard blaffen tegen mensen, dat komt alleen wat anders over dan een grote cane corso tegenover een klein kind, maar komt waarschijnlijk op het zelfde neer.

Sluit ik me helemaal bij aan!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:58

Wesseltje schreef:

O ja, die optie staat er ook nog bij. Ik vind het nogal grof dat je bij het minste of geringste van je huisdier al aan zulke maatregelen denkt.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:53

Als je seriueus van die hond houdt, dan zou ik een prof. gedragstherapeut laten komen, die kan zien waar het probleem (als er al een probleem is) zich schuilt en hoe je er gepast maatregelen kan voor nemen en er gepast op reageren. Als ik jou was zou ik als acute maatregel altijd dicht bij het kind blijven als de hond in de buurt is. Als je hem helemaal niet meer vertrouwt, laat ze dan voorlopig niet meer samen alleen. Kan je even niet op hem letten, maak dan een stukje af in de tuin waar hij zich even kan bezighouden. Misschien kan je kind wat oefeningtjes vragen de de hond moet doen. Bv. zitten, liggen, ... Zo leren ze wat samen te werken en de hond zal het kind gaan respecteren. Maar nogmaals= laat een goede hondenkenner eens de gezinssituatie bekijken als je de hond wil houden.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:02

Het maakt al een groot verschil of de hond met lage staart en kop op het kind af liep of met opgeheven staart en het haar omhoog bijvoorbeeld. Zonder die kennis kunnen we van hier moeilijk oordelen naar de ernst van de situatie.
Het zijn waakhonden, dus worden geacht op dingen die ze niet vertrouwen te reageren. Ze is wakker geschrokken en dacht waarschijnlijk dat dat iets met het kind te maken had, en reageerde dus. Meer dan dat kan ik van hier niet zeggen.

Dany Grosemans zit niet ver van jou: http://www.dierengedrag.be, vlakbij Hasselt...
Laatst bijgewerkt door Animal_ABC op 14-08-07 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:06

ik zou een gedragstherapeut laten komen die kan precies zien of het agressie is tegenover een kind of niet zo weet je al snel meer.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:53

Ik vind het zeer spijtig om te lezen dat een hond die 1 keer in de "fout" gaat dan maar gelijk weg moet. Ik zet fout express tussen aanhalingstekens, omdat dat dus nog geeneens is bewezen. Je weet niet of hij fout is geweest of dat het spelen was!!! Afleiden was inderdaad een beter idee geweest, dan hem straffen. Jij bent je vertrouwen misschien kwijt in je hond, maar hij denk ik ook in jouw nu!!!

Honden en kinderen blijven altijd risico's en je mag ze dan ook nooit en te nimmer samen laten. Een hond staat altijd boven een kind (onder de 12 jaar) en zal het dan dus ook op zijn manier corrigeren als hij/zij het ergens niet mee eens is.

Ik heb sterk het gevoel dat er niet helemaal nagedacht is over de aankoop van deze hond en de verantwoording die het met zich brengt, helemaal omdat jullie kinderen willen...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:04

ben je al zwanger of wil je kinderen zo nee dan heb je nog even om te observeren evt met een muilkorf als je dat nodig lijkt. Wegdoen bij een hond met een verleden kan het nog moeilijker maken voor de hond zelf. Inslapen vind ik al helemaal geen optie, ze heeft nog niks gedaan

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:12

Wesseltje schreef:
Als eerst je verdiepen in hondengedrag, en als je daar geen zin in hebt een fijn huisje voor haar zoeken waar ze niet na zoiets de dood boven het hoofd hangt.

Als je goed gelezen heb is de TS hier ook tegen.

splash1999 schreef:
ben je al zwanger of wil je kinderen zo nee dan heb je nog even om te observeren evt met een muilkorf als je dat nodig lijkt. Wegdoen bij een hond met een verleden kan het nog moeilijker maken voor de hond zelf. Inslapen vind ik al helemaal geen optie, ze heeft nog niks gedaan

Een muilkorf verhelpt het probleem niet hoor. Daardoor kan je het probleem alleen maar erger maken. Want dan betekend het kind+muilkorf is niet leuk en daar krijg je wel een vervelende hond door.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:13

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door brendalevita op 14-08-07 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:16

brendalevita schreef:
Hoi ook ik wil even reageren,ik heb zelf 1 cane corso had er 2,waarvan de laatste ook na 2 en half jaar bij ons kwam.
Wij hebben ook een zoon en hij accepteerde alleen hem en andere kinderen niet,maar hij had dit gedrag niet hij waarschuwde niet liep weg en werd ie niet met rust gelaten hapte hij en maakt ie veel kabaal en rende weg,dat is hun manier van waarschuwen.
Wat jij omschrijft is een schrik reactie de hond is geschrokken hoe dan ook van het kind geluid of iets dergelijks,anders gaat ie niet blaffend en rennend op iets af,vooral de cane corso reageren niet zo als ze agressief zijn hebben ze heel ander gedrag en schreeuwen tegen de hond maakt het dan nog erger!
Jullie zijn hier erg door geschrokken maar ik ben overtuigt dat er geen spake is van agressivieteit.
Als je je echt wil inzetten voor de hond kun je info inwinnen kennis over de hond op doen proberen om te begrijpen waarom de hond zo doet ,voor overige informatie kun je terrecht op http://www.canecorso.nl,ik weet zeker dat zei alles eraan zullen doen je te helpen je kunt het wellicht proberen!!
Succes ermee

Nog even toevoegend mijn hond doet het ook als ze uit haar slaap ineens ergens van schrikt,ze is dan even nog niet helemaal wakker!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:18

Als ik het goed lees, was het vertrouwen al niet groot in de hond en is nu helemaal weg. Dat maakt dat je angstig gaat reageren als de hond in de buurt van kinderen is in de toekomst, waardoor je bij de hond alleen maar het gevoel versterkt dat er iets aan de hand is en de hond daardoor alleen al super alert zal zijn door de gespannen situatie.
Door jouw angst zal je misschien ook extra hard ingrijpen in de toekomst (begrijpelijk) en misschien vaak onterecht de hond straffen.

Voor de hond en voor jezelf eerlijker om de hond te herplaatsen op een plek zonder kinderen in het gezin met een evenwichtige stabiele leider zodat de hond vertrouwen opbouwt.

Dat is mijn mening. Ik wens je heel veel wijsheid toe.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:21

onze hond kwam ook uit een asiel (boxer)
kwam bij mijn moeder toen ze hoog zwanger was van mijn broer..
*broer geboren* mijn moeder heeft hem in zijn mand geled bij de hond met de woorden dit is jou'n baby.. de hond heeft hem verder nooit meer wat gedaan Tong uitsteken

ik kwam en de hond deed nog niets.. hij was alleen wel heel agresief tegen mijn neef maar die deed hem zeer Boos! en tegen andere honden maar verder was het gelukkig een schat.

op een dag ging mijn vader met hem spelent naarde da voor een spuitje Boos!

ps: voordat jullie denken waarom? hij had aanvallen en kon soms niet meer lopen en als wij als kleine ukjes toen bij hem kwam werd hij boos.. vandaar Boos!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:27

Mijn eerste reactie was; doe de hond inderdaad weg, naar iemand die er wel om mee kan gaan! Als je dit gedrag niet eens kan lezen of niet eens kan inschatten waarom heb je dan uberhaupt een hond...
1. met een verleden
2. een ras die niet voor de poes is.

Jij maakt een fout (de hond niet kunnen lezen, ongelooflijk verkeerd handelen door later te straffen) en de situatie niet onder controle te hebben (niet handelen op het moment dat er ongewenst gedrag was).

Ik ga mee met de eerdere post, dat de hond als schrikreactie begon te blaffen tegen het kind. Overduidelijk schrok hij ergens van wakker en reageerde de schrik af door te blaffen tegen het kind wat waarschijnlijk de eerste impuls was.

Doe niet dramatisch en denk na, ik zie niets, maar dan ook niets wat ik als agressief jegens kinderen zou kunnen zien. (alleen maar blaffen nadat ze wakker schrok, da niks... dat jij niks deed, dat is wel wat) Het enige probleem hier ben je zelf, omdat je zelf de hond niet begrijpt. Dan gaan er dingen pas fout.

Dat je ook maar aan afmaken denkt bevestigt al je onkunde...

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:31

Roane schreef:
Mijn eerste reactie was; doe de hond inderdaad weg, naar iemand die er wel om mee kan gaan! Als je dit gedrag niet eens kan lezen of niet eens kan inschatten waarom heb je dan uberhaupt een hond...
1. met een verleden
2. een ras die niet voor de poes is.

Jij maakt een fout (de hond niet kunnen lezen, ongelooflijk verkeerd handelen door later te straffen) en de situatie niet onder controle te hebben (niet handelen op het moment dat er ongewenst gedrag was).

Ik ga mee met de eerdere post, dat de hond als schrikreactie begon te blaffen tegen het kind. Overduidelijk schrok hij ergens van wakker en reageerde de schrik af door te blaffen tegen het kind wat waarschijnlijk de eerste impuls was.

Doe niet dramatisch en denk na, ik zie niets, maar dan ook niets wat ik als agressief jegens kinderen zou kunnen zien. (alleen maar blaffen nadat ze wakker schrok, da niks... dat jij niks deed, dat is wel wat) Het enige probleem hier ben je zelf, omdat je zelf de hond niet begrijpt. Dan gaan er dingen pas fout.

Dat je ook maar aan afmaken denkt bevestigt al je onkunde...

Ben ik het eigenlijks roerend mee eens,veel problemen komen door de eigenaar omdat ze het ras of de hond niet begrijpen .......

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:40

Was het spelen?: je zult het zelf het beste gezien hebben, maar denk aan hoe haar ogen stonden, hoe ze bewoog, houding van de staart, oren, en het hoofd in lijn met het lichaam.

Onder begeleiding van meerdere mensen, liefst een prof. hondentrainer (dus geen instructrice hondenschool Knipoog), kun je dan nog een keer proberen hoe ze reageert, en hoe ze reageert op andere kinderen, jongere kinderen enz.

Hoe reageert ze verder op kinderen en andere mensen? Reageert ze goed op andere honden? Dat zijn
al wat dingen waar je aan af zou kunnen lezen of agressie echt een deel van de hond is.

Het kan ook zijn dat ze 'alleen' waaks is, in welk geval ze ook zou moeten reageren op andere mensen die plots binnenkomen, en die ze als mogelijke dreiging ziet.

Misschien dacht ze dominant te kunnen zijn, en wilde ze daarom laten zien dat ze de baas was.

Uit hoe ze (lijkt) te reageren, lijkt het me dat ze idd. geschrokken is, en daardoor waaks is geworden. Ze heeft tenslotte netjes ingehouden en meteen gereageerd door te blaffen. Dat ze terug week toen het meisje de handen omhoog deed, lijkt mij een teken dat ze van nature niet dominant is, en vooral omdat ze daarna wel terug ging, maar niet aanviel, lijkt het op waaksheid.

Belangrijkste vraag: stelde ze zich redelijk agressief op, en probeerde ze de 'indringer' naar buiten te werken? Welke afstand hield ze?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:47

Het enige faire dat je imo kunt doen is een gedragstherapeut laten komen, en dan om het gedrag te evalueren en uit te laten leggen. Je hebt er geen idee van wat Luna wilde bereiken, waarom ze deed wat ze deed... Dacht dat dat kind in gevaar was en wilde ze haar daarom wegjagen?

Je opmerking over *nu proberen zwanger te worden DUS over 1 of 2 jaar een kind hebben* schiet me bijzonder verkeerd.

Realiseer je je het voorrecht dat het is om een fijne hond te hebben? Om kinderen te krijgen?
Volgens mij niet voldoende... Anders zou je knokken, en niet kiezen voor *jamaar als*

Oh, en luister naar Roane, die reactie is erg zinnig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:54

Ik denk zeker niet dat dit speelgedrag was.Ik denk dat de topicstartster dit wel had kunnen in schatten.
Persoonlijk vind ik dit soort honden met een verleden niet geschikt voorbij kleine kinderen.Ik denk dat de hond lag te slapen en wakker geschrokken is en het kleintje als een bedreiging zag.Uiteindelijk heeft ze keurig alleen gewaarschuwd.

Een eigen kind is idd anders als een vreemd kind ,ik weet niet hoe ervaren jij met honden bent zelf zou ik de hond denk ik wel durven houden.Mits een grote bench in de kamer.Zolang je oog op de hond en het kind kan houden kunnen ze los.Zodra je voor drie seconden de kamer uit moet, hond vast.
Zelf zou ik toch voor de optie kiezen de hond in een ren te zetten.Niet 100% als waakhond buiten maar als tussen oplossing.
Of een muilkorf zo verstandig is.

Van Dany groseman heb ik niet zo'n hoge pet op.Was dat de gene niet die mee deed aan Superhond.Gezien wat daar allemaal gebeurde? Maar dat is een andere discussie.
Ik zou idd overleggen met de vrouw van wie je haar hebt.Sucses met je beslissing.