Bruin aquarium :o

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_W

Re: Bruin aquarium :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 19:38

Ik heb ze al uitgekookt.. Dan kook je de kalk er uit.. Lachen (door de kalk wordt je aquarium wit..)
Maar mijn aquarium wordt bruin...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:16

Ik zal er zeker wel waterplantjes in doen!
Dat hoort gewoon in een aquarium...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:41

Heb je er soms ook van dat hout in liggen?

Daar wordt je water ook bruin /gelig vandaan.

Ik heb 2 weken terug mijn hele bakkie schoongemaakt en wat extra grint erbij gedaan. Nieuw grint moet je eerst uitwassen voor je het erin doet.

Als je planten te groot worden kun je ze gewoon inkorten (waterpest enzo) de afgenomen stukken gooi je weg of stop je weer in de grond zodat het verder groeit.

Linda_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 20:26

Cowgirl: Mijn nieuwe steentjes heb ik uitgekookt zodat de kalk er uit kwam Lachen Die zijn dus goed schoon!

Ik heb geen hout in m'n aquarium.. Tong uitsteken

Welke plantjes moeten er dan in?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:42

anubis gaat goed bij goedvissen, daar eten ze erg weinig van. Verder kan je in Zoomart (jumper dacht ik in ned.) waar ik werk een wateranalyse laten doen, dan kan je gelijk zien aan welke waarde het probleem ligt en er iets aan doen. Miijn idee gaat ook uitn aar nitriet en nitraat. Dus idd. plantjes erin en actieve kool (bv. clearmec.) in d efilter doen. Ook aquarium niet telkens met alle water verversen, enkel v. 10 % per week, dat ook met de filter = in delen kuisen om de goede bac. een kans te geven.Verder verkopen ze er ook verlagers (in vloeibare vorm) van nitraten en nitrieten die je er geregeld in kan doen. Kijken of de visbezetteing niet te groot is en of je niet teveel voert. Na een tijdje kan je dan nog eens de wateranalyse laten doen. Tong uitsteken

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:53

even een correctie, clearmec is GEEN actieve kool. (actieve kool heeft geen invloed op nitriet en nitraat; wel wordt het gebruikt om geneesmiddlen uit het water te halen)