Chica is er niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Re: Chica is er niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:25

O wat vervelend voor je! Ben je zelf bij het inslapen geweest? Ik heb zelf een engelse staffordshire en mijn ouders riepen ook altijd dat ze zou worden ingeslapen als ze gevaar voor anderen zou zijn. Gelukkig is dit na bijna 8 jaar nog steeds niet zo, en is ze echt een schat van een hond.

Vroeger hebben wij een pitbull gehad. Ik was nog niet geboren maar toen ik er was begon die ook te grommen naar mij. Toen zijn mijn ouders met hem naar martin gaus gegaan en deze heeft hem zo mak als een lammetje gemaakt, werd af en toe wel een beetje geweld gebruikt (slipketting gebruiken enzo vind ik zielig..) maar het werkte. Deze is 16 jaar geworden bij ons, en heeft altijd voor mijn kamer gewaakt. (mijn ouders wisten toen trouwens niet dat hij een pitbull was, ze dachten dat het een schoothondje zou worden).

Edit: Sterkte nog!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:29

Wat moedig van je om zo jouw eigen belangen opzij te zetten en te kiezen voor de veiligheid van anderen Ja Helaas is het zo dat het voor sommige dieren niet mogelijk is om in onze maatschappij mee te draaien. Respect dat je die afweging heb durven maken.
Sterkte de komende tijd. Wetende dat je de juiste beslissing hebt genomen, maakt het verdriet er niet minder om Vriendjes zijn?
ik hoop voor je dat de pup de aandacht wat kan afleiden en je heel veel plezier zal bezorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:35

LadyElmira schreef:
O wat vervelend voor je! Ben je zelf bij het inslapen geweest? Ik heb zelf een engelse staffordshire en mijn ouders riepen ook altijd dat ze zou worden ingeslapen als ze gevaar voor anderen zou zijn. Gelukkig is dit na bijna 8 jaar nog steeds niet zo, en is ze echt een schat van een hond.

Vroeger hebben wij een pitbull gehad. Ik was nog niet geboren maar toen ik er was begon die ook te grommen naar mij. Toen zijn mijn ouders met hem naar martin gaus gegaan en deze heeft hem zo mak als een lammetje gemaakt, werd af en toe wel een beetje geweld gebruikt (slipketting gebruiken enzo vind ik zielig..) maar het werkte. Deze is 16 jaar geworden bij ons, en heeft altijd voor mijn kamer gewaakt. (mijn ouders wisten toen trouwens niet dat hij een pitbull was, ze dachten dat het een schoothondje zou worden).

Edit: Sterkte nog!

ik ben idd bij een martin gaus school geweest met haar, omdat ze te enthousiast was, en daar heb ik heel veel mee bereikt, het wandelen ging goed,en ze leerde heel snel, dit lukte gewoon niet, ze bleef agressief tegen het jongetje, ook toen ze in de bench zat, en zijn moeder een paar brokjes voerde, en het jongetje steeds dichterbij laten komen..
ik ben bij het inslapen geweest, ik twijfelde eers heel erg, omdat onze vorige hond (in december ingeslapen die was 13) niet zo rustig is heen gegaan, die kreeg een epeleptische (schrijf ik het zo goed?) aanval.. maar na lang nadenken ben ik mee gegaan, ik vind dat ik er voor haar moest zijn, hoe zwaar het ook voor mijzelf was, ze hing aan mij, ik heb de cursus gedaan met haar.. en ik hing aan haar.. ik ben op de grond bij haar gaan zitten, en met haar bovenlijf lag ze op mijn schoot, en met haar hoofd in mn armen, ze is gelukkig heel rustig heen gegaan, bij de andere hond kreeg ik er toch wel een rot gevoel bij, omdat hij zo lag te schokken..
ik heb van Chica wat haar afgeknipt, en dat heb ik nu thuis.

bedankt Jasper Lachen de pup vrolijkt me idd wel heel erg op, en daar heb ik mn handen ook aan vol, dus ik ben heel blij dat ik hem heb.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:59

Bah, onze hond heeft ook epilepsie heel vervelend maar met medicatie te onderdrukken. Onze vorige hond had het ook (Sint-Bernard) als pup al, ook met medicatie goed maar toen ze 3 was begon het weer steeds heviger. Totdat ze zelfs onder narcose bij de DA aanvallen kreeg, ze was net bij van een aanval en klapte zo weer neer, we hebben haar toen moeten laten gaan.
Maargoed, veel plezier met je pup hopelijk vult die het gaatje een beetje op en kan je er lekker mee knuffelen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:31

hij kreeg epeleptie van de verdoving van de DA, tijdens het inslapen dus.. dus daarom had ik zo iets. moet ik wel mee gaan? maar ben wel heel blij dat ik mee ben gegaan..