Hond wil bijna niet eten (alleen lekkere dingen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: Hond wil bijna niet eten (alleen lekkere dingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:13

Jouw verhaal is voor mij heel erg herkenbaar Lachen

Ik heb een border reu van nu bijna 2 jaar oud. En al van kleins af aan een heel erg slechte eter. Ik zat er dagen door in de stress en ik zat naast hem en zijn voerbak hem te voeren met een lepeltje Vork

Ik heb van alles geprobeerd, blikvoer, versvoer, volledig BARF (vers vlees) en verschillende soorten brok. Een tijdje is het goed gegaan door hem gedeeltelijk op brok en gedeeltelijk op KVV te zetten. Maar hier kreeg hij last van zijn darmen van. Nu krijgt Lance alleen brok, (Fokker Sport, dit is geconcentreerder waardoor hij er dus minder van nodig heeft) en dit gaat goed. Overdag eet hij niet, alleen 's nachts. Geloof me, iedere hond gaat eten als hij honger heeft en medisch niets mankeerd. Succes!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:16

Marloes__ schreef:
Jouw verhaal is voor mij heel erg herkenbaar Lachen

Ik heb een border reu van nu bijna 2 jaar oud. En al van kleins af aan een heel erg slechte eter. Ik zat er dagen door in de stress en ik zat naast hem en zijn voerbak hem te voeren met een lepeltje Vork

Ik heb van alles geprobeerd, blikvoer, versvoer, volledig BARF (vers vlees) en verschillende soorten brok. Een tijdje is het goed gegaan door hem gedeeltelijk op brok en gedeeltelijk op KVV te zetten. Maar hier kreeg hij last van zijn darmen van. Nu krijgt Lance alleen brok, (Fokker Sport, dit is geconcentreerder waardoor hij er dus minder van nodig heeft) en dit gaat goed. Overdag eet hij niet, alleen 's nachts. Geloof me, iedere hond gaat eten als hij honger heeft en medisch niets mankeerd. Succes!

Als het brok wat je hierbij gaf gewoon een geexpandeerde brok was, had ik je het ook kunnen vertellen dat het dan niet goed ging. Dat komt omdat vers vlees (en Farmfood brokken) op een heel andere manier verteert dan geexpandeerde brokken. Daarom kun je die 2 dus NOOIT mengen. Geheid dat het dan fout gaat.

Ik heb mn hond op Farmfood en vers vlees gehad. Dat kun je wel met elkaar verwisselen omdat ze verteren op dezelfde manier, namelijk onderin de buik, het blijft niet bovenin drijven. Farmfood is een geperst brok, dwz hij niet verhit wordt tot boven de 100 graden. Oftewel er zitten dus nog leven in Haha! Hij is dan ook 'maar' 6 maand houdbaar. Vergeleken met geexapndeerde brokken die wel 2 jaar houdbaar zijn. In Farmfood zit ook geen kunstmatige geur,kleur of smaakstoffen. Mijn hond at RC dus altijd als die voorgeschoteld kreeg omdat het voor hem dus zo lekker ruikt. Niet omdat hij per se honger had. Met FF heb ik dus gemerkt hij alleen ging eten als die honger had. FF zal wel niet zo heel geweldig smaken, dus het je echt aanraden doe ik niet (in de TS haar geval)

Maar het is wel slim bedacht om een geconcentreerdere brok te geven als ze zo moeilijk eten Ja
Laatst bijgewerkt door Skitter op 07-08-07 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:21

Laat je hond eten wat je hem opdraagt om te eten! Kom niet met lekkers aan, ook niet uit medelijden. Dus geen stukje worst, kaas of wat dan ook.

Laat verder aan je hond ook niet merken dat je medelijden met hem hebt. De bordeaux dog van mijn moeder doet dit namelijk ook allemaal. En had mijn moeder op den duur op het punt dat ie geen brokken meer at, maar alleen zo nu en dan de lekkere dingen. Mijn moeder was het op den duur zo beu dat ze de hond 1 dag volledig genegeerd heeft. Van hem afkeren als de hond aandacht zocht en dit heeft bij Diesel erg goed geholpen!

Hij eet nu weer gewoon zijn brokken, maar pietsen zal ie altijd blijven doen.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:22

switchx schreef:
xdenisex schreef:
Bekend verhaal!! Hoe oud is de hond? De mijne is 14 en wordt heeeeeeeel erg kieskeurig. Je word vanzelf creatief. S'ochtens kreeg ze altijd een boterham pindakaas (goed voor haar vacht) en s'avonds droge brokken. Allebei liet ze ineens staan. Toen deden we smeerworst op haar brood smorgens en dat at ze toen weer een tijdje en toen ok weer niet meer. Toe heb ik er een beetje, een dopje melk overheen gedaan en toen ad ze het weer als een hond die 6 weken niet gegeten had. Ook doen wij nu een dopje melk over haar voer en ze eet het gewoon weer. Af en toe eet ze helemaal niet maar we laten het gewoon staan , en ja als ze een avond niet eet, pech....Als ze écht honger gaat krijgen eet ze vanzelf wel weer!!

Veel succes ermee misschien is dit een optie... gewoon van alles proberen

Mijn hond wordt in november ook 14, melk over zijn voer hebben we ook geprobeerd en daar trapt ie ook niet meer in Frusty

Die van mij is hier gelukkig af en toe nog mee te foppen Clown ...hahhaha en anders maar weer wat anders verzinnen.. Haha!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:26

onze honden eten vaak 's avonds laat of 's nachts.
Misschien doet je hond het ook, en anders gaat hij vanzelf weer eten

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:29

onze hond is ook een moeilijke eter... je kan het soms zo lekker maken maar hij eet het dan ook niet op.. hij eet wanneer hij er zin in heeft...

wij hebben hem nu op quility&perfect goed voer en hier doet hij het er wel het beste op...

pedigree pal staat er bekend om dat het troep is... even als Bonzo(wij hebben het even geprobeert omdat ze niks wou eten maar ze kreeg een ontiegelijke vieze vacht en ging stinken,en dat zie ik bij meerdere honden die dat te eten krijgen)

Farmfood is ook een goede brok die veel honden erg lekker vinden mischien is dat ook een idee?(alleen wel extra kauwbotten bij geven aangezien het zacht is.)

welk voer heb je allemaal al geprobeert? iedere hond heeft wat anders extra's nodig mischien zit het niet in jou voer?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 01:06

Wij hebben ook een zo'n hond die zowat niks wil eten. We hebben totaal 3 honden, en 1 ervan eet heel slecht. Hij is nu 8 jaar oud en heeft altijd al zo slecht gegeten, hij is ook al zijn hele leven erg mager.
Zelfs als je hem een stukje worst o.i.d. geeft pakt hij het meestal niet aan, hij snuffelt en draait om.
Het enige wat hij redelijk wil eten is Rodi Complete, Prins wil hij niet, blikvoer wil hij helemaal niet, niks eigenlijk. Brokken wil hij al helemaal niet, geen enkele brok. Om dat wat op te vangen krijgt hij botten etc. om op te knagen (mergpijpjes is het enige wat hij écht lekker vindt), ook van die kauwstokjes hoeft hij niet. Hij pakt ze aan en sjouwt er de hele dag mee rond, maar kauwen ho maar.

Bijkomend probleem is bij die van ons dat hij ondanks dat hij zijn eten niet opeet (of eerst een uur of langer laat staan) het wel fel verdedigt tegenover de andere honden. Zodra je zijn bak neerzet sloft hij erheen en gaat op een afstandje liggen. De andere 2 eten in 1x hun bak leeg, maar owee als ze dan daarna langs lopen, dan vliegt hij ze zowat aan. Idem met kauwstokjes etc., die legt hij neer, gaat op een afstandje liggen om als een andere hond hem wil pakken grommend er opaf te rennen..... Scheve mond
We hebben geprobeerd hem in een andere ruimte eten te geven (ze krijgen hun eten wel vrij ver uit elkaar), maar dan eet hij helemaal niks meer.
Stom genoeg eet hij wel zijn hele bak leeg als je hem voert, vanaf een vork of met de hand, dus dat doe ik maar als hij weer eens dagen niet eet.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 01:20

Ik heb er hier twee die nogal kieskeurig zijn (en nog eentje die graag de bakken van die andere twee leeg eet..)

De één: Schotse Collie van 8 1/2, die móet blikvoer bij z'n brokken. Het is me opgevallen dat 'ie z'n bak het best leeg eet als ik de brokken een tijdje laat wellen in kokend water. Vooral ook omdat hij dan niet de kans krijgt het kleine schepje blikvoer er tussenuit te eten. Dat heb ik nu al een tijdje niet hoeven doen, hij krijgt z'n brokken met wat blikvoer en verder gewoon wat koud water erbij, waardoor het blikvoer een soort saus wordt.

Verder heb ik nog een poedel van 17, die lust de ene dag dit en de andere dag dat. Ben blij dat ze van dr roompaté-fase af is.. Haha! Ik heb dus veel soorten voer in huis voor haar, meestal is ze wel te paaien als ik er snoepjes doorheen doe. Ze heeft ook een tijdje Hills a/d gehad, astronautenvoer in een klein blikje, dat normaal gesproken alleen na operaties of in andere bijzondere gevallen wordt gegeven. De DA zei dat die andere twee het niet mochten eten, want stel dat ze het ooit echt nodig zouden hebben, zou het niet meer bijzonder zijn. In elk geval lustte de poedel het van de ene op de andere dag niet meer. Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 06:57

Ik heb hem op dit moment of voer van Prins en hij lijkt het tot nu toe op te eten Nagelbijten / Gniffelen maar dat kan ook zo weer over zijn.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:17

Wij hadden ook zo'n hondje.
At niks.. Nagelbijten / Gniffelen
We hebben zelfs voer van de dierenarts geprobeerd, op 1 moment eten geven wilde nog wel eens helpen, maar soms ook niet Knipoog
Uiteindelijk kregen we Fleur (2e hond) erbij, en toen begon ze me toch te eten.. Uit pure jaloezie.
Het was natuurlijk niet de bedoeling dat dat het medicijn zou zijn maar het werkte uiteindelijk toch perfect Vork

Wat ik dus zou proberen is voer icm ceasar evt, op 1 moment van de dag geven. gewoon tijdens je avondeten ofzo. En na 20 minuten weghalen Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:06

Ik snap echt niet waarom men een hond dwingt iets te eten wat ze niet lekker vinden. Ook honden hebben smaak en voorkeur voor bepaald eten.
Tuurlijk gaat een hond uiteindelijk eten, aangezien het beestje honger heeft, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de hond het dan ook lekker vind.

Bij een kind haal je zijn eten toch ook niet weg als het niet wilt eten om later het zelfde eten weer terug te zetten.
Volwassenen eten ook niet iets wat ze niet lekker vinden.
Als je paard geen muesli eet koop je het toch ook niet meer.

Gewoon proberen wat de hond dus wel lekker vind.
Als dit geen enkele brok is, zijn er nog genoeg andere dingen die je kan proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:21

Mistic schreef:
Ik snap echt niet waarom men een hond dwingt iets te eten wat ze niet lekker vinden. Ook honden hebben smaak en voorkeur voor bepaald eten.
Tuurlijk gaat een hond uiteindelijk eten, aangezien het beestje honger heeft, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de hond het dan ook lekker vind.

Bij een kind haal je zijn eten toch ook niet weg als het niet wilt eten om later het zelfde eten weer terug te zetten.
Volwassenen eten ook niet iets wat ze niet lekker vinden.
Als je paard geen muesli eet koop je het toch ook niet meer.

Gewoon proberen wat de hond dus wel lekker vind.
Als dit geen enkele brok is, zijn er nog genoeg andere dingen die je kan proberen.

Volgens mij heb jij het eerste bericht niet helemaal goed gelezen.

En trouwens, als je kind weigert te eten en alleen snoep en chips wil, laat je dat toch ook niet toe. Sigaar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:24

Nou inderdaad, als ik toe ga geven dan is het hek van de dam.
Dan eet ie binnen de kortste keren alleen nog maar worst en biefstuk. Ik zal wel gek wezen Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:36

Misschien niet helemaal handig geformuleerd, maar ik doelde niet op snoep en ook niet echt op de post van TS.
Stel dat jij echt geen brocoli lust, dan wil je dat toch ook echt niet eten?

Ook ik gaf mijn hond het eerste jaar dat ik hem had brokken, aangezien zijn oude eigenaren hem dit altijd gaven. Eten ging ontzettend moeizaam en ben vaak van brokken geswitched om te kijken wat hij wel wilde eten.
Ik ben uiteindelijk gestrand bij vers vlees (ook vanwege medische redenen) en nu eet mijn hond alles op zonder de twijfelen.
Ik zeg hiermee niet dat TS maar op vlees moet overstappen, maar gewoon moet proberen wat de hond wel lust. Aangezien er zoveel verschillende soorten brokken en ander voer is kan je daar best een tijd mee bezig zijn.
Ik vind alleen niet dat je een hond maar moet dwingen om het op te eten, omdat wij vinden dat het zo hoort en wij dus bepalen voor de hond of hij het lekker vindt.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:45

een hond zal wel eten als hij honger heeft ( katten kunnen echt sterven van honger voor een volle bak). Maar ja als hij eenmaal weet dat hij dat lekkers toch krijgt na een tijd, wordt het moeilijker op het hem af te leren.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:53

Tempus schreef:
een hond zal wel eten als hij honger heeft ( katten kunnen echt sterven van honger voor een volle bak). Maar ja als hij eenmaal weet dat hij dat lekkers toch krijgt na een tijd, wordt het moeilijker op het hem af te leren.

een hond net zo goed hoor!

heb je 7forseven geprobeert? een goede brok(wel heel prijzig) heb nog niet gehoord dat een hond dat liet staan,behalve die van ons Clown

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:58

Onze oude hond had ook zo'n eetprobleem.
Van onze dierenarts moesten we toen sperziebonen uit blik bij gaan voeren. Gewoon door de brokken heen mengen. In de bonen schijnt ook alles te zitten wat ze nodig hebben.
Succes ermee en ik hoop dat je wat aan de tip hebt.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:12

bromfiets schreef:
Onze oude hond had ook zo'n eetprobleem.
Van onze dierenarts moesten we toen sperziebonen uit blik bij gaan voeren. Gewoon door de brokken heen mengen. In de bonen schijnt ook alles te zitten wat ze nodig hebben.
Succes ermee en ik hoop dat je wat aan de tip hebt.

Sperciebonen zijn volgens sommige mensen net Haarlemmerolie: overal goed voor. Moet je hond afvallen dan geef je 'm sperciebonen, wil je hond niet eten en wordt hij te mager? Ook sperciebonen. Ik heb niks tegen sperciebonen hoor, maar echt voer voor een hond is het gewoon niet. En het is zeker niet zo dat alles wat een hond nodig heeft ook in sperciebonen zit. Er zit in sperciebonen juist nauwelijks iets waar een hond wat mee kan, daarom wordt het ook als maagvuller gebruikt voor honden die af moeten vallen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:20

Oprtalj schreef:
Er zit in sperciebonen juist nauwelijks iets waar een hond wat mee kan, daarom wordt het ook als maagvuller gebruikt voor honden die af moeten vallen.

Daarom is onze hond er ruim twee kilo mee aangekomen?

Ik heb het trouwens ook niet over bonen als maaltijdvervanger of zo, maar als extra. Onze hond vond de bonen lekker en at de brokken daardoor mee op.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:53

Ik zou als ik jou was vers gaan proberen (kvv) Dat vinden de meeste honden erg lekker, en het is erg gezond. Knipoog

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:09

bromfiets schreef:
Oprtalj schreef:
Er zit in sperciebonen juist nauwelijks iets waar een hond wat mee kan, daarom wordt het ook als maagvuller gebruikt voor honden die af moeten vallen.

Daarom is onze hond er ruim twee kilo mee aangekomen?

Ik heb het trouwens ook niet over bonen als maaltijdvervanger of zo, maar als extra. Onze hond vond de bonen lekker en at de brokken daardoor mee op.

Dan zal het wel niet door de bonen zijn gekomen dat de hond aankwam, maar door de extra brokken die hij daarmee naar binnen kreeg.
Als je een slecht etende hond hebt die door bonen wel gaat eten heb je gewoon geluk gehad. Mischien was hij die brokken ook wel gaan eten als je er broccoli, pindakaas of slagroom doorheen had gemikt. Dat moet je dan maar net uit zien te vinden. Of, en dat lijkt me nog beter, je moet een voeding zien te vinden die de hond gewoon wel lekker vindt.
Het ging mij even om de uitspraak dat in bonen alles zit wat een hond nodig heeft en dat is dus niet zo. Van mij mag je best je hond wat bonen geven als hij dat lekker vindt. Die van mij vinden er overigens niks aan en vissen ze er gewoon tussenuit.