Konijn met enorme ontstoken wond + foto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roest

Re: Konijn met enorme ontstoken wond + foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:35

niemand hier kan het juiste advies geven zolang ze het dier niet zelf onder ogen hebben gezien, zwaar vermagerd, dat kan ik (en wie dan ook) alleen zeggen als ik het dier zelf gevoeld heb, vanaf een foto is dat niet te beoordelen.
waarschijnlijk betreft het een abces, je gaf al aan dat het open was, dus het risico dat het naar binnen openbarst is bekans uitgesloten, dus daar hoef je je (bijna) geen zorgen over te maken.
of het dier pijn heeft, ik denk het haast niet, er zit in de keelstreek zeer veel elastine, dus de huid is op de plek zeer rekbaar.
in uitzonderlijke gevallen betreft het kanker, in dat geval is het afvallen te verklaren, maar ik heb het bij konijnen op die plek nog nooit meegemaakt. De link tussen een abces en vermagering kan ik niet zo goed leggen, dus dat zou ik uit laten zoeken door een DA.
ik zou zeggen: ga uit van je eigen gevoel, denk je dat je naar de DA moet, doe het dan, het is geen enkel probleem om dit op rekening te laten zetten, ik persoonlijk denk dat het allemaal wel mee valt (het moet wel behandeld worden, begrijp me niet verkeerd).
hou het hok schoon en fris en ga bij de eerste gelegenheid langs bij de DA.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:42

Inderdaad wat roest zegt hou het hok goed schoon en fris
vliegen en maden is wel het laatste wat je nodig hebt!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:03

Hoe is het nu met je konijn?

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:32

PAS HIERMEE OP!! de bult kan een tumor of wel genoemd kanker zijn!!
ga ze snel mogenijk naar de DA. ik hoop niet voor je dat het een tumor is
waar het wel op lijkt want dan zou je je konijntje weleens kwijt kunnen raken wat ook bij mij is gebeurt. Verdrietig want als het een tumor is is hij al groot uitgebreid en is het vaak al door heel het bloed verspreid!

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:13

hoe is het nou met je konijntje?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:32

massy schreef:
PAS HIERMEE OP!! de bult kan een tumor of wel genoemd kanker zijn!!
ga ze snel mogenijk naar de DA. ik hoop niet voor je dat het een tumor is
waar het wel op lijkt want dan zou je je konijntje weleens kwijt kunnen raken wat ook bij mij is gebeurt. Verdrietig want als het een tumor is is hij al groot uitgebreid en is het vaak al door heel het bloed verspreid!

door het bloed verspreid? Huilen van het lachen anders ga je je er eerst in verdiepen voordat je paniek gaat zaaien.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:39

jah kanker cellen verspreiden zich op den duur met bloed, ik spreek uit ervaring mijn allerliefste konijn is aan kanker overleden. en ik weet hoe vreselijk dat is. ik reageerde misschien een beetje heftig maar als haar konijn kanker heeft telt elke dag.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 11:49

We zijn niet naar de dierenarts geweest, maar een vriendin van mijn moeder is dierenarts en die is even komen kijken. ze zegt dat als het volgende week nog niet beter is we wel naar de dierenarts moeten, maar hij loopt al de hele tijd vrolijk rond te rennen en loopt ook weer op 4 pootjes nu alleen even kijken of de wond geneest. en die bult heeft er waarschijnlijk altijd al gezeten maar hij is echt heel mager en daarom lijkt die buld nu enorm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:51

Huh dat snap ik even niet.. Als die vriendin van je moeder dierenarts is, dan is de dierenarts dus al langs geweest.. ? Klinkt mij niet echt in de oren alsof zij echt dierenarts is zo Nagelbijten / Gniffelen

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 11:54

Die was hier op visitie en toen heb ik gevraagt of zee even naar mijn konijn wou kijken, dus ze is wel dierenarts maar niet onze dierenarts. en het was ook niet onder haar werktijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:57

Hmm.. naja het zal allemaal wel. Eet hij wel gewoon verder ? Dat magere is nl écht niet goed..

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 11:59

Ja hij en drinkt gewoon heb hem net nog stuk appel gegeven en dat ad die gewoon op, en bakje bix is ook iedere ochtend als ik nieuw ga geven leeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:09

Hmm wel raar dan. Dan zou het wel kunnen dat 'ie wormen heeft. Die kunnen volgens mij via een wond binnenkomen. Omdat die dan ook mee eten van zijn eten word hij mager.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 12:26

Mm. zou best wel eens kunnen, maar is dat niet als bij mensen dat die dan ook in je ontlasting zitten ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:27

Ik heb geen idee. Ik heb er ooit eens iets over gelezen geloof ik.. wacht ik google wel ff voor je Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:43

Ik heb alleen dit gevonden, verder kon ik er niks over vinden.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 12:50

née hij heeft geen made, dat was het eerste waar ik aan dacht en toen we bij de dierenarts voor zijn poot waren geweest hadden ze daar al voor gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:51

Dan weet ik het verder ook niet hoor Clown Het is alleen zeker niet goed als het beestje wel gewoon eet maar mager word.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 17:25

ja mar voordat we de eerste keer naar de dierenarts gingen heeft hij een tijdje slecht gegeten, en mischien ook toen we op vakantie waren dus ik kijk wel even of die nu weer normaal word,

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:04

als je konijn gewoon huppelt en eet enn drink heeft jij in ieder geval geen kanker dat is wel een goed teken wat dat te gaat. veel succes verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:44

Ik hoop dat ie snel beter wordt, je konijn ziet er níet goed uit...
Vel te mager, en die bult onder dr kinnetje is gewoon een wam,
geen zorgen maken. (Of ik moet me ernstig vergissen maar de meeste vrouwtjes
hebben een wam)

Maar zou er et deze warmte niet te lang mee wachten, elke DA kan zo'n wond genezen laten hoor,
dus ik vind het een beetje ondoordacht van je moeder dat ze wil wachten op de eigen DA...
Ik vind het eerlijkgezegt 'asociaal' dat je moeder zo lang wacht.

Als ze zelf zo'n wond zou hebben zou ze toch ook hulp gaan vragen van descundigen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:59

massy schreef:
als je konijn gewoon huppelt en eet enn drink heeft jij in ieder geval geen kanker dat is wel een goed teken wat dat te gaat. veel succes verder.

dat zou ik maar niet te hard roepen. Ik heb een verzorgpony gehad en een cavia, beide overleden aan een tumor. Ze aten, drinken en bewogen ook nog goed. Waren wel wat mager. Alleen de laatste dag merkten we in beide gevallen dat ze niet echt eetlust meer hadden, dus toen gelijk de arts gebeldt. Toen de veearts/dierenarts erbij kwam was het al te laat. Het kan ineens zo ontzettend snel gaan.
Maar het is zeker niet te hopen dat het dat is!

Dus ik zal zeker naar de dierenarts gaan. Zeker met zo'n vreemde bult.
Heel veel succes ermee!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:56

massy schreef:

Waar basseer je dat op? mijn rat had kanker, ze at goed, dronk goed, rende de huiskamer al fluitend rond. Zelfs toen het gezwel begon te bloeden en ik er een eind aan gemaakt heb was ze een en al energie.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:58

mijn konijn had ook aknker en die at en dronk niet meer, de dierenarts vertelde dat dat tekenen zijn van kanker.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:12

dat kunnen tekenen van kanker zijn dat klopt inderdaad Knipoog