hoeveel en wat voorn eten ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

Re: hoeveel en wat voorn eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:54

saskiakefie schreef:
Fielychi schreef:
Heb het idee dat iedereen verkeerd om denkt (eerst brok ipv hooi).
Het is in de eerste instantie hooi, hooi hooi en nog eens hooi (minimaal 70% van het dieet moet hieruit bestaan).
Daarna pas iets brok of fruit/groente.
Lachen

mijn beesten zijn niet op dieet Haha! Vork

halleluya, jullie snappen toch ook wel daarmee bedoelt wordt: alles wat ze te eten krijgen op een dag. Afbeelding

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:59

Mijn cavia heeft altijd van dat gewone caviavoer en water. S'avonds krijgt ze altijd nog wat groente/fruit zoals een stukje appel, wat witlof, wat komkommer, wat wortel of wat andijvie. Af en toe nog wat loof van de wortel.

*Edit*: O ja, en ze heeft natuurlijk hooi Pling

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 18:18

pubelia schreef:
Onze cavia's krijgen iedere dag een bakje cavia brokken, (die is dan ook echt op) een volle bal hooi, en nog hooi onder in het hok, en of 1 hele witlof of een stuk komkommer, iig 1 stuk groente per dag.

En idd in konijnen voer zit geen vitamine C, maar als je ze iedere dag groenten geeft dan is dat niet zo'n hele erg grote ramp.

Maar eingelijk kunnen konijnen en cavia's niet goed samen, ten eerste willen ze graag met soort genootjes samen zijn, en ten tweede de konijn draagt een bacterie bij zich die dodelijk voor de cavia kan zijn.

jaa dat wten we me cavia had ook een vriendje maar die is overleede van ouderdom

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:43

Ga nou niet weer de discussie aan of caafjes en nijntjes bij elkaar mogen, die discussie heb ik al honderden keren meegemaakt Boos!