Dat de rage door Harry Potter zou zijn begonnen is onzin...
Het komt puur door een wetswijziging van de Flora en Fauna wet waardoor het toen mogelijk werd dat iedereen sommige uilen en roofvogels kon houden. Dus iemand zoals jij bijvoorbeeld koopt dan een uiltje laat dat aan anderen zien, die denken leuk, en niets staat ze in de weg om zo'n vogel aan te schaffen omdat ze er zo op marktplaats legaal aan kunnen komen en zo gaat het vuurtje branden.
En als die nieuwe wetswijziging er aan komt dan kun je nog zo hard staan de roepen en springen maar jij mag dan die uilen geen schoentjes,langveter en draal meer laten dragen en je zult ze dus in een volliere moeten houden dan. Alleen mensen met een valkeniersakte zijn dan bevoegd om vogels op een valkenierswijze te houden en dat zou heel goed zijn. Juist om de situaties die je zelf al laat horen over je kenissen tegen te gaan! En ja sommige mensen die het wel goed doen die hebben dan pech, maar het is in het belang van de vogels.
En jouw uilen zullen het helemaal niet erg vinden om in een ruime volliere te zitten hoor

. Misschien vind jijzelf het niet leuk omdat je er dan minder contact mee hebt en ze zullen inderdaad een beetje verwilderen. Maar de vogels zelf maakt het niks uit of ze in een volliere dag en nacht buiten zitten. Dus over lijden hoef je niet te spreken denk ik.....
Oja, en inderdaad je heb ook hakvlucht dan voer je, je vogels bijvoorbeeld bij je thuis op dezelfde plek elke keer en als je ze dan loslaat op een gegeven moment dan keren ze steeds terug om op dezelfde plek weer te eten.
Zoals ik al zei zelf heb ik niet zoveel met uilen, vind zelf me Harris leuk, havik en valken zijn mooi... maar het blijft natuurlijk niet goed dat er van die kneuzen zo de boel verpesten

Maar even een vraagje als je ze aan de langveter doet en je gaat er mee na buiten dan kunnen ze toch ook niet vliegen, ten eerste is een langveter te kort ten tweede als die wil weg vliegen moet je hem dan terugtrekken ofzo omdat de lijn tekort is? Want zo kan die ook niet echt zn vleugels strekken neem ik aan?