Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chichiba schreef:Dat is precies wat ik bedoelde...![]()
Je weet niet hoe deze mensen aan de poezen komen...Kunnen wel als huisdier aangeschaft
zijn...Dat wil zeggen niet als fokpoes...Een fokpoes kan toch al snel een €1000 euro kosten
en een huisdier kwaliteit €500...Allen met stamboom...Niet geschikt om mee te fokken...Als
ze bij een zelfde soort fokker vandaan komen als zij zelf is...heb je geen enkele garantie...
DWZ...erfelijke aandoeningen zijn bij de Ragdoll toch echt een issue...HCM en PKD komen met
regelmaat voor...Testen is dan ook erg belangrijk om gezonde kittens op de wereld te zetten...
(garantie dat ze het niet krijgen heb je nooit maar ze hebben er dan wel alles aan gedaan...)
Stel dat jij over een half jaar naar de DA moet omdat je kitten niet lekker is...Hij blijkt HCM te
hebben...Een dodelijke hartafwijking
...Nee ik zou dan toch echt voor een kitten met stamboom...testen en alles erop en eraan
gaan...Zo beperkt je toch de risico's...
CrazyCat schreef:Het verbaast me dat hij alleen een prik AB heeft gekregen en geen kuurtje. Lijkt me niet zo handig met resistentie etc.
Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat je er niet ook een kuurtje van mee kreeg.
xdenisex schreef:Ja daar zat ik al aan te denken om de kosten te splitten. Tenslotte kon zij ook niet weten dat het zo zou lopen. Ik moet inderdaad nog een paar keer terug met m naar de da dus tel gewoon alles bij elkaar op dat verlicht toch een beetje in mijn portomonee.
Ik heb inderdaad antibiotica pilletjes gekregen en hij had een pijnstiller gekregen. Hij heeft net weer 10 ml gegeten/gedronken (meng het voer met water dank kan ik t beter opzuigen en hij krijgt gelijk vocht binnen) dus eten doet hij wel goed.
die kleintjes eten toch nog net zo veel dus wat hij eet is wel voldoende volgens mij. Hij heeft gister ook nog geplast dus dat is ook al een goed teken.
Bedankt voor de geruststelling in ieder geval
CrazyCat schreef:Het verbaast me dat hij alleen een prik AB heeft gekregen en geen kuurtje. Lijkt me niet zo handig met resistentie etc.
Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat je er niet ook een kuurtje van mee kreeg.
xdenisex schreef:Ja lijkt me ook wel leuk alleen is de kans ook groter dat ze de boel afbreken. Misschien over een tijdje. Ook ben ik dan bang dat ze meer naar elkaar toe trekken dan dat ze naar ons zullen toekomen...