wat is je ideale kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: wat is je ideale kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:38

Pluttersput schreef:
griebels schreef:
Die van mij spelen niet met nagels en tanden
Ook komen ze niet op aanrecht en tafel. Bruto kan er wel op maar die heeft het ideale karakter als het braaf zijn aankomt. Die dikke heeft meer karakter, maar KAN door zijn dikte niet eens zo hoog springen Haha!

Zo'n soort Garfield, tegen de tafel aanspringen, met 3 nagels blijven hangen, en dan naarploffen Haha! Sorry, vast niet, maar dat stel ik me daar helemaal bij voor Haha!

Haha ze is heel klein echt een poesje... (fleskitten) maar weegt wel 5kg Bloos!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:39

traan_beauty schreef:
Dat maakt katten bijzonder, hun ongelóófelijke eigenwijze karakter. Een hond kun je dingen afleren ect. maar probeer dat soort dingen niet bij een kat , dan heb je ruzie Haha! .

Uhh ik heb een kat gehad die kon zitten en pootjes geven. Sommige katten kun je dingen leren en afleren, anderen niet

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:40

Die van mij eten wat ze willen, maar dik worden, ho maar. Dat zijn van die slanke, rooie dennen. Haha!
Ik vind van die wollige, knuffelige dikke katten ook wel schattig, hoor.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:02

@ traan_beauty haha ja die zijn idd ook heel lelijk. ook te vinden in asiel?? Zijn toch echt katten voor mensen die van dat soort houden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:54

Mijn (oke, mijn moeders) kat:
Teigetje, xSiamees, zwart met donkerzwarte streepjes op haar kop.
Ze kan echt enorm drammen (zeg maar gerust zeiken), maar dat schijnt bij de siamees te horen.
Ik vond haar broer Spetter (iets groter met witte snorharen) veel leuker.
Daar kon ik heerlijk mee knuffelen en hij was echt superstoer, maar toch aanhankelijk.
Helaas hebben we hem op mijn verjaardag in moeten laten slapen, hij had wsl fiv (kattenaids) en bronchitis.
Hij is 13 jaar geworden, mijn stoere knuffelkater...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:05

De ideale heb ik hier in huis, teminste voor mij is het de geweldigste kat.
We hebben hem van de straat af gehaald toen hij ongeveer 3/4 maanden oud was.
Ik ben de enige die hij vertrouwt en hem kan oppakken, aaien etc. Bij de rest rent ie hard weg, hij is verder ook redelijk schuw.
Ik kan hem inprecipe op zn kop hangen en hij zal niks doen.

Verder is het echt een kat met personeel, hij wil alleen gourmet diamant blikjes, sheba etc.
Verder heeft meneer z'n eigen plaats in bed en heeft zelfs een kussen voor zich zelf Haha! zomers wil ie persee op de dekens slapen en swinters eronder. Hij ligt meestal languit en neemt meer plek in beslag dan dat ik doe, krijg meestal ineens een poot in m'n oog of rug als ie aan het draaien is terwijl ie slaapt. Lovers
Het enige nadeel is dat meneer Sence elke nacht naar buiten wilt (tussen 03:00 & 05:00) meestal. Dat betekent dat ik dus elke nacht mn bed uit ga omdat meneer naar buiten wilt. Doe ik dit niet dat ramt en graaft ie op de deur zodat heel het huis wakker is.
M'n deur open laten heeft geen zin aangezien we nog 2 katten hebben en die hebben het op m'n vogels gemunt (sence kijkt dr niet naar om)
Verder is ie ook megaslim, kan op commando zitten, pootjes geven, kusjes geven etc.

http://img240.imageshack.us/img240/2505/26997153kw4.jpg

http://img240.imageshack.us/img240/2505/26997153kw4.jpg

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:37

De ideale kat is een oude, vieze zwerfkat, bij voorkeur schuw, kleur maakt niet uit (liefst wel katers) met medische problemen Haha! Ik hou van opknapprojectjes Knipoog ik heb er zelf 5 stuks.

De laatste aanwinst is een AIDSkat, erg schuw met een wond in zijn nek van 10cm (waarschijnlijk vastgezeten in een strop) Hij is nu 3 weken in huis...en hij slaapt al bij mij op bed OK dan!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:40

die van mij Lachen
ze is komen aanlopen zegmaar, werdt achtergelaten door haar baasjes met verhuizing.
is al ouder (hoe oud, geen idee, weet niks van haar verleden), is aan kinderen gewend, is een lief dier, altijd overal bij aanwezig, bevriend met alle mensen uit ons buurtje,
zindelijk, gezellig, niet te klef, slaapt heeel soms op schoot, verder gewoon in de buurt of in haar mandje.
is veel buiten maar mag ook binnen zijn.
miauwt altijd als je haar roept of iets tegen haar zegt, das lief Lovers

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:42

Mn kat destiny nartuurlijk, puur omdat ze precies een kopie van mijn karakter is, aanhankelijk,maf, maar absoluut wannabee Queen Knipoog aandacht is dan ook echt haar passie, ook kan ze zitten liggen en hoog op commando, ze is gewoon heel grappig Lachen

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:44

Alle 4!

't zijn poezen, twee ong. 2 jaar, 1 ong. 6 en 1 ong. 11 en super lief, aanhankelijk en lui!
Alleen is de ene (rode uit mijn profiel) wat schuw (waarschijnlijk door zijn eerste eigenaar..) en de lapjeskat (mijn eigen.. Tong uitsteken ) is soms wat aso tegen de rest, springt op ze af en jaagt ze uit huis Vork

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:48

Mijn 3 Ragdolls Knipoog

2 poezen en een kat.... Helemaal geweldig Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:54

Sinds dat de eerste Oosterse korthaar het ouderlijk huis binnenkwam willen mijn ouders niks meer anders en ook ik ben sindsdien helemaal om. Ze zijn prettig gestoord, superlief, willen graag op schoot liggen, spelen nog tot op hoge leeftijd en worden ook wel de honden onder de katten genoemd. Ze apporteren en kunnen niet zonder aandacht. Haha! Daarnaast zijn ze ook zeer sociaal tegen soortgenoten en liggen ze altijd heerlijk in een mandje gepropt bij elkaar te slapen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:47

@Tanya89
Ik heb niet gezegd dat ze ook daadwerkelijk eten krijgen wanneer ze slijmen, maar ze kijken ons dan (erg overdreven) een week niet meer aan. Ze krijgen om vaste tijden vlees (af en toe ook eens tussendoor), brokken kunnen ze de hele dag door eten.
@Griebels
Een kat valt wel kunstjes te leren, dat zei ik ook niet Lachen . Dat kunnen ze heel goed zelfs. Een paar van onze katten kunnen zitten 'op comando' en pootje strekken, apporteren, en zelfs verstoppetje spelen Vork .
En tja.. Wij hebben thuis de katten op een gegeven moment moeten afleren om onder etenstijd op de tafel te gaan, en met eten koken op het aanrecht. Maar dat wil niet zeggen dat je verschrikkelijke boze blikken richtig jouw krijgt Vork , ow wat zijn ze dan beledigd.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 21:13

griebels schreef:
traan_beauty schreef:
Dat maakt katten bijzonder, hun ongelóófelijke eigenwijze karakter. Een hond kun je dingen afleren ect. maar probeer dat soort dingen niet bij een kat , dan heb je ruzie Haha! .

Uhh ik heb een kat gehad die kon zitten en pootjes geven. Sommige katten kun je dingen leren en afleren, anderen niet

haha, de mijne kan ook zittem en pootje geven Tong uitsteken

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:19

Onze lieve heilige birmaan van 2 jaar, crème kleurig met donkere kop en pootjes, witte sokjes.
uhh karakter: eigenwijs, speels (met nagels en bijten), zacht, knuffelbaar, lief, gaat in de regen in het kattenluikje naar de regen liggen kijken (ze mag niet los buiten, maar ze heeft een ren)

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:54

Ik had hiervoor een Exotic shorthair, super karakter, echte binnenkat en een leuk uiterlijk...
je vind ze leuk of lelijk.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:00

die van mij kan zit en op, alleen ze kan nog geen pootje geven.
maarja dat leert ze wel Tong uitsteken owja ze is er dol op als er post komt haha dan springt ze bij de brievenbus omhoog Haha!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:33

mijn 3 ragdolls kunnen alle 3 zitten op comando, pootje geven en aporteren... Het zijn net honden. Alleen blaffen ze zie niet Knipoog En het zijn echte knuffels... Het mannetje is trouwens rond de 6 kilo de dames zijn iets kleiner....

Hier een foto van de man van het gezelschap...

Mr. Smeagol:

Afbeelding

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:14

traan_beauty schreef:

Uhh ik heb een kat gehad die kon zitten en pootjes geven. Sommige katten kun je dingen leren en afleren, anderen niet [/quote]

haha, de mijne kan ook zittem en pootje geven Tong uitsteken[/quote]
het is jou kat niet Clown
het si een kat die gewoon in de tuin zit regelmatig
oja sas ik heb haar een aai over haar bol gegeven

geen enkele kat is de ideale kat denk ik

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:20

mijn favo kat is een manx, het zijn net honden. als ik ooit een kat neem word het een manx.
Edit: met de kat die we op het moment hebben is trouwens ook niets mis, die was gewoon aankomen lopen.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:17

Sinds een paar dagen heb ik een Ragdoll en het is echt een poepie. Hij is nu een beetje ziek dus slaap alleen maar maar meneer is absoluut nu al niet vies van aandacht en als je even niet aait gaat hij gelijk mauwen!!

Hij heet trouwens Ice en is deze week 13 weekjes oud. Foto te zien in de titel Mijn nieuwe kitten....

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:27

onze 2 huis/tuin/keukenpoezen.

Punky, 4 jaar, cypers, zonneslet eerste klas (zit dus altijd in de zon in de vensterbank) en komt op fluiten Bloos

Muis, 11 weken, zwartwit, kreng 1e klas (poes helemaal naar mijn hart, heerlijk eigen willetje dus)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:05

Heb hier 6 waanzinnige bengalen lopen, maar 1 ervan is het bijzonderst voor mij. Hij is mijn 1e echte (maar niet echt echte, want hij is langharig en dat is niet toegestaan) eigen bengaal en de beste die je kan hebben qua karakter!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:12

Een hele grote kater, nieuwsgierig, niet zo overdreven knuffelig en heerlijk eigenwijs. Maar het ventje dat op dit moment boven in m'n kast geklommen is en naar de lamp zit te meppen is ook wel heel leuk Haha!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:29

Doerak.. Een jeweetwel kater, heilige birmaan.. Enorm lief dier, je kan er werkelijk alles mee. Doet geen vlieg kwaad en is ook nog eens prachtig om naar te kijken. Maar wel met een echt karakter.. af en toe arrogant en ontzettend eigenwijs.. Daarbij is hij echt mijn kat.. Hij knapte ook enorm op toen hij met me mee kon verhuizen Lovers

perfect zou hij zijn als niet al die haren overal aan bleven plakken.. Bloos Knipoog

Afbeelding