Artrose bij een hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Artrose bij een hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:47

Onze stalhond had ook atrose en nog meer dingen. Die heeft er langer als een jaar mee rond gelopen Ja Maar het ligt er natuurlijk wel aan of hij het heel erg heeft of een beetje.
Onze hond had het best wel erg, maar uiteindelijk was die wel écht op... Ach gut

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:48

Hoi,

Glucosamine is een bestanddeel dat verbetering bij atrose geeft.
Er wordt op dit moment volop reklame gemaakt voor "Glucosamine in het groene doosje"
dat is dan voor mensen en kost ca. 25 eruies.

Ik heb zelf artrose in mijn knie en heb via een buurman de tip gekregen om Arthri Aid te gebruiken,
..........voor paarden Haha!, lach niet, is echt waar en ik moet zeggen dat ik het idee heb dat het
idd helpt.
Voordeel van dit product is dat het eens tuk goedkoper is dan de tabletten uit de reclame Clown Knipoog

Hierbij een link waar je de info kunt nalezen : http://www.nutri-science.nl/nl/index.html

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:53

Arthri aid is super spul
Dat hebben we ook altijd voor de paarden
PLus je kan bij hun ook voor dehond krijgen

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:55

@ Yfande, geen verbetering hoor!, het vertraagd het proces, niets helpt namelijk tegen artrose. Je kan het alleen vertragen of pijnstillen

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:36

LaFunkyJazz, dat dacht ik tot half juni ook, toen heeft de prof in het ziekenhuis in
Groningen mij verteld dat volgens de nieuwste onderzoeken kraakbeen (artrose is
verdwijnen van kraakbeen) onder bepaalde omstandigheden weer terug kan groeien.
Vraag me niet precies hoe en wat, ik weet alleen dat gebruik van glucosamine er
een voorwaarde van is.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:57

Glucosamine smeert de gewrichten als het ware. Maar het lost de slijtage aan het bot niet op. Het vermindert dus wel de klachten en remt ook het proces maar het bot opzich wordt er niet beter op zeg maar.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:17

Lysette schreef:
Glucosamine smeert de gewrichten als het ware. Maar het lost de slijtage aan het bot niet op. Het vermindert dus wel de klachten en remt ook het proces maar het bot opzich wordt er niet beter op zeg maar.

Lysette, zoals al gezegd, daar ben ik ook altijd van uitgegaan, totdat ze in het UMCG vertelden
dat er wel degelijk verbetering op zou kunnen treden, maar ja, in oktober moet ik terug en dan
hoor ik het wel Knipoog

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:37

Ja het kraakbeen kan inderdaad verbeteren. Dat is wat ze hebben gezegd. Maar als artrose al zo ver is gevorderd dat het bot al is aangetast dan kan glucosamine daar niks meer aan doen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 10:41

Lijkt me ook lastig dat het weer terug gaat groeien. Maar het zou al mooi zijn als het niet erger word. Toch?
Ik heb even gekeken mijn hondje krijgt idd ook de pijnstiller Rimadyl. En dat werkt wel goed; zal ook is Glucosamine gaan smeren dan.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:43

glucosamine kan je niet smeren
Je geeft het door het eten heen..
In een poedervorm of vloeistof..( of tabletjes)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:03

Op een gegeven moment haalt de atrose het weer in, je kan het proces vertragen door snel nieuw kraakbeen aan te laten maken. Maar dit word altijd weer afgebroken door de artrose, en so on, so on

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:11

LaFunkyJazz schreef:
Op een gegeven moment haalt de atrose het weer in, je kan het proces vertragen door snel nieuw kraakbeen aan te laten maken. Maar dit word altijd weer afgebroken door de artrose, en so on, so on

Ik hoop van niet, dan ziet het er voor mijn namelijk niet zo goed uit Knipoog
Even off-topic, heb Anna42 benadert, bedankt voor de tip OK dan!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:25

renee16 schreef:
Lijkt me ook lastig dat het weer terug gaat groeien. Maar het zou al mooi zijn als het niet erger word. Toch?
Ik heb even gekeken mijn hondje krijgt idd ook de pijnstiller Rimadyl. En dat werkt wel goed; zal ook is Glucosamine gaan smeren dan.

Ik zou het echt zeker proberen. Bij mijn border kon ik de pijnstilling met de helft verminderen, hij knapte er echt enorm van op!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:58

yfande schreef:
LaFunkyJazz schreef:

Ik hoop van niet, dan ziet het er voor mijn namelijk niet zo goed uit Knipoog
Even off-topic, heb Anna42 benadert, bedankt voor de tip OK dan!

Asje Knipoog

toch is het zo, artrose gaat nooit over, je kan het proces alleen vertragen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:28

Ik heb op de praktijk bijzonder goede ervaringen met:
Hill's J/D voer.

Dit is hondenvoer speciaal voor honden met gewrichtsproblemen/arthrose. Er zit EPA en natuurlijk ook glucosamine in.
Dit heeft een bijzonder positieve werking op de bouwstenen van het kraakbeen, waardoor je hond een stuk pijnlozer leeft!

Echt, het werkt! *LOL*
Wij hadden er eerst ook onze bedenkingen bij, maar tot nu toe, 9 van de 10 honden die op dit dieet staan, kan weer normaal loper en normaal opstaan! Je hond zal of géén of een stuk minder pijnstillers nodig hebben. (jemig, lijkt wel een tell-sell reclame.. Scheve mond )
Het is alleen verkrijgbaar via de dierenarts en op recept van de DA en het is aan de prijzige kant. Maar stel dat je hond geen pijnstillers meer hoeft te slikken, dan heb je het bedrag er zo uit!
Je hebt ook een reduced calorie variant, omdat het normale voer door de samenstelling de uitwerking had dat honden nogal eens iets wouden aankomen in gewicht. Dit is natuurlijk al helemáál niet de bedoeling bij honden met gewrichtproblemen, dus zodoende.
Het is zeker het uitproberen waard, geef je het voer 30 dagen en zie je geen verschil, dan is jouw hond 1 van de 10 bij wie het niet werkt.
Het is nu trouwens ook verkrijgbaar voor de kat. Lachen

link voor meer info