Citaat:
De dingen die jij noemt die hij doet duiden voor mij ook op een groot tekort aan beweging (en aandacht).
Kan ik me best voorstellen, als je zwanger bent en al een kleine keutel hebt rondlopen, maar voor de hond niet echt ideaal.
Dit is zijn manier om duidelijk te maken dat het dus zo niet gaat. Ik denk dat die hond heel best op zijn plek zou zijn in een roedeltje bij mensen waar hij véél buiten komt, véél aandacht krijgt en zich op kan trekken aan een stabiele hond.
het gaat hier niet om de x goldie 
De hond waar het hier om gaat is de hele dag in beweging....de kleine dreumes die hier rond loopt is nog geen 3 en gaat niet naar school.
Ik loop en "doe een poging tot' spelen de hele dag door..
ik geloof dat de hond al met al wel 6 keer per dag mee naar buiten gaat en daar dan ook aan het hardlopen is.
Dan loopt hij verder de hele dag lekker los in de tuin en in huis.... ontsnapt 4 keer per dag omdat zoontje lief naar buiten wil en de hond hem een seconde sneller voor is bij de deur en vervolgens buiten nog even fanatiek achter de zwerfkatten aan het aanrennen is 
Met andere honden is een vraag... de ene vreet ie op, en de ander is TE eng.
Ik heb hem vorige week op marktplaats gezet... bij een echt goed tehuis mocht hij mee.
Daar kwam ik mensen tegen die veel intresse in hem hadden...
ze namen hem mee voor een proefweek om te kijken hoe het ging samen met een andere hond in huis.
De volgende dag stonden ze weer op de stoep.... hij had hun hond aangevallen