Help!Wij weten geen raad meer met onze poes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Re: Help!Wij weten geen raad meer met onze poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 11:10

@Hyawatta: Ze krijgt altijd al apart der eten onze andere 2 katten zitten gewoon in de comp/kattenkamer te eten terwijl zij in de gang der eten heeft. En over het eten om dat eerst klaar te zetten dat veranderd absoluut niks want dat hebben we al keer gedaan nou dan draait ze door als een gek, zelfs heeft ze hierdoor het toen zo voor mekaar gekregen dat ze de comp/kattenkamer deur open had gemaakt (vandaar dat ik of vriendlief in de gaten houden), ze was toen tegen de deur (zij zat dus in de gang+woonkamer te eten maar bij dat der bakje leeg is) was ze dus die ene keer tegen de deur gesprongen tegen de deurklink aan.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:23

oke dat is dus ook niks.ik zou het zo verder ook niet weten. weet alleen wel het een gedragsprobleem is. kun je niet kijken of er ergens een therapeut voor is?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:14

Zo te horen gaat het haar puur om het eten. Daar doet ze alles voor en ze gedraagt zich uitgehongerd. Ik heb dit een paar keer gezien bij katten die problemen hadden met hun hormonen.
Onze poes heeft een poosje tabletten gekregen, volgens mij voor haaruitval of iets dergelijks. Daar zaten een bepaald soort hormonen in en ze werd van het een op andere moment een vervelend vreetmonster.

Is ze soms zo geworden na haar sterilisatie? Misschien eens met een andere dierenarts overleggen.
Voor het dier zelf is het ook niet prettig als ze zo'n honger gevoel heeft.

Verder zou je haar dieetvoer kunnen geven, zodat ze meer mag eten. Wij hadden voorheen een kat die z'n eten ook niet kauwde (en dan begon te braken). Wij kregen de tip om het voer op een verhoging te zetten, zodat hij meer verticaal moest eten en het wat moeilijker ging. Dat hielp ook wel wat.

Succes!