Arme poes heeft alweer een ontstoken bekkie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Arme poes heeft alweer een ontstoken bekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 17:45

Gisteren is onze poes geholpen aan haar gebitje. Gelukkig is ze gewoon wakker geworden en heeft ze geen last gehad van haar hartruisje tijdens de operatie. Ze hebben eerst een rontgenfoto gemaakt van haar gebit om te kijken hoe slecht het was. Het was dus verbazend goed! Er was slechts 1 kiesje rot en die hebben ze eruit gehaald. Voor de rest zagen alle kiezen en de wortels er super netjes uit. Dus voor de DA geen reden om alle kiezen te trekken. Hij heeft dat ene kiesje eruit gehaald en daarna de rest van het gebit weer gereinigd. Volgens hem was het heel goed mogelijk dat dat ene slechte kiesje zorgt voor de ontstekingen in haar hele gebit. 's Middags mochten we haar weer ophalen, wakker en wel. Binnen een half uur liep ze al te zeuren om eten. Verder kregen we (zoals gewoonlijk) ook weer tabletjes mee, AB en pijnstillers. Joepie, maar niet heus.... ook kregen we een blikje voer mee om eventueel de pilletjes door te vermalen. Dat at ze gelukkig wel, er zaten alleen nog geen gemalen pillen door. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat poes weer last krijgt van haar kiezen. We wachten af, voorlopig zijn we wel blij dat ze de narcose gewoon overleefd heeft. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:49

Gelukkig dat het meeviel!! Fijn dat dr maar een kiesje rot was...
Hoe oud is ze eigenlijk? je kan ook altijd nog nu elke week tandjes poetsen met zo'n speciaal vingertje met katten tandpasta, maar vres dat ze dat niet leuk gaat vinden....
De ellende is dat het tandsteen weer snel terug kan komen namelijk.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:50

Gelukkig is alles goed gegaan.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 23:25

Poes is bijna 12 jaar(geboren jan 1996). De Da zei ook al dat het tandsteen weer snel terug kan komen en dat tandjes poetsen zo'n beetje het enige was wat kon helpen. Tja, ik geloof niet dat poes dat zo'n goed idee vindt. De DA-assistente zei dat je ook heel voorzichtig het tandvlees en tanden kan masseren terwijl ze op schoot ligt. We zien wel even.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 16:12

AAACH, Ik word hier helemaal niet goed van. Afgelopen woensdag konden we weer eens met de poes naar de DA. Ze at weer heel weinig en had duidelijk pijn aan haar gebitje. Dus maar weer een belletje gepleegd en we konden weer komen. weer alles ontstoken. het is dus duidelijk een auto-immuunprobleem (zei de DA). Weer de moderin ingespoten en een pijnstiller. Pas vandaag begon poes weer te eten. Over 10 dagen moet ze weer een spuit halen en dan gaan we over op tabletjes. Ik was een beetje pissed off want 14 dagen daarvoor heeft ze die operatie aan haar gebit gehad. en de DA zei ook heel treffend "dat de operatie toch niet het beoogde effect heeft gehad". Goh, daar was ik ook achter. Ik hoop dat het nu weer beter gaat met poes. Het is al zo dat als we binnenkomen, we ons niet meer hoeven te melden bij de balie Knipoog ook als ik bel, kennen ze me. Weet niet of dat een goed teken is. Ze hebben pas geleden een nieuwe praktijk geopend. Ik weet wel waar ik aan meebetaal..... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:22

Balen meis....Auto-immuun dat heeft mijn kater ook...Chronische ulseratieve ontstekingen.
Ze kwamen keihard terug na de operatie.
Eneige remedie zijn die middelen die je in huis heb om dr immuun systeem weer op de krikken..
Moderin is zó ontzetttend slecht, ze gaan veel drinken en worden dik.
Ook veel plassen. Ik ben dr nu helemaal vanaf danzij die middelen,
hij heeft drie jaar moderin geslikt....Ontstekingen zijn helemaal weg!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 23:37

Chiqa: onze Da zei dat 1 van de bijwerkingen van Moderin is, dat ze suikerziekte kunnen krijgen. Heeft die kater van jou dat dan niet gekregen? Gisteren heeft poes dus weer een spuit gehad en aan het eind van de week krijgt ze er weer 1. en dan over 12-14 dagen weer 1. Hopelijk is het dan een beetje weg. we moeten wel het drinken in de gaten houden, want met deze frequentie van spuiten is de kans erg groot dat ze binnenkort suikerziekte krijgt.
Ik wil even deze spuitenreeks afwachten en dan toch overgaan op die druppels. Ik moet toch wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:52

Nee hij heeft geen suikerziekte heeft ook maar twee weekjes tabletjes Moderin gekregen, hij ging zo ontzettend veel etenen drinken dat ik dat zo snel mogelijk weer heb afgebouwd, moderin is een mildere prednison maar niet goed.
Ik wil die rommel niet meer en heb het nu heel goed onder de knie, gewoon zn druppels en geen ontstekingen meer.

_Marte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:16

de poes van me zusje had dat ook. de dierenarts moest al haar tanden verwijderen.
maar ze heeft er nu geen last meer van! Haha!
ze kan ook gewoon weer brokjes eten, alleen wij geven haar toch liever blikvoer Lachen
suc6 ermee!

groetjes