Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kitty84 schreef:Wij voeren de duifjes die hier aan komen waaien rijst (stond op de site van een of andere duivenvereniging). Nu hebben we twee plakkers (sierduiven, geen postduiven). Die zitten nu zo'n 1,5 maand hier en de eigenaar wilde ze niet perse terug dus tsja....nu hebben we dus claus en trix, twee turkse takla's
tita schreef:en wat dan???? wat gaat er dan met de duif gebeuren
tita schreef:nou het namelijk zo een vogel die aansterkt die gaat automatisch (meestal dan ) terug naar zijn huis.
Die eigenaar draait hem gelijk zijn nek om, omdat ie niet presteert.
Helaas weet ik hoe het er aan toe gaat omdat bij ons in dorp veel wedstijdduiven zijn
Jolliegirl schreef:Als ik de eigenaar was had ik dit niet erg fijn gevonden.
een duif heeft niet voor niets een ringnummer, dat is om de eigenaar te bellen als er een duif gevonden is, net als een hond of kat een halsband met vaak een adres omheeft.
dit dier moet gewoon even 2/3 dagen gevoerd worden om op krachten te komen.(dan vliegt hij misch. zelf terug)
Wat is nou €2.75 voor wat voer... 18 euro dierenambu.
Wij hebben hellaas ervaring met een duif die het hier wel heel fijn vond...
maargoed jou keuzedit is mijn mening.
goed dat je hem opvangt(doen niet veel mensen!), vogelopvang is ook een idee,als de eigenaar hem niet terug wilt.
Wat raar dat de eigenaar niet weet over welke duif het gaat.. vraag me sterk af of hij hem dan idd nogwel terugwilt.
succes ermee
Jolliegirl schreef:Ja, zoals je kunt zien in mijn post heb ik dat ook gezecht, en dat ik het raar vind dat de eigenaar de duif niet terugwilt.
Ach lama ik veranderd t wel, weet ff niet hoe ik dingen moet formulerne op t moment
XxSultanxX schreef:tita schreef:een kat van ons was dood gereden die werd opgehaald door de dierenambulance.
Vervolgens moesten we bij het asiel ff kijken of het onze kat was en mochten gelijk de kosten van de ambulance betalen ala 75 euro
nou dan hebben ze je flink bedondert ! ritkosten zijn maar 18 euro
Jolliegirl schreef:Nee ik begreep uit jou eerste post dat je hem direct weg wou brengen, daarom snapte ik nu ff niet wat je ermee gedaan hebt
maar wat ik begrijp zit hij nog bij jullie thuis en wachten jullie tot jullie teruggebelt worden?
Jolliegirl schreef:Ohh okekrijgt hij wel de mogelijkheid te vliegen?
Zo'n dier als je die in een hok hebt zitten moet je er dan meerdere malen per dag uitlaten.
Nu kan het problemen opleveren als hij wegvliegt, maarja hem maar in een klein hokje houden is ook niets he.
tita schreef:doe maar niet dadelijk vliegt ie ergens tegen aan
Jolliegirl schreef:goed dat hij gepoept heeft!![]()
goed tekentje, en fijn dat hij zelf kan bepalen nu of hij vliegt of niet