loopwiel hamster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: loopwiel hamster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:41

Het radje zelf, tussen het radje en het deel waarmee je het bevestigd, maar als het radje niet echt rammelt heeft dat weinig zin misschien.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:43

Kan je de kooi niet ergens anders neerzetten waar je de hamster niet hoort. Dat doe ik ook altijd met mijn gerbils als ze de boel weer aan het terroriseren zijn.

Radje zal altijd blijven rammelen ik heb deze kooi ook gehad voor mn hamster. Puur omdat het aan dat plastic plateau vast zit wat op de plastic bak zit. De deksel sluit netjes aan maar er blijft altijd wat speling waar die pieletjes van het plateau in kunnen bewegen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 15:46

De hamster ergens anders neerzetten is geen optie. Mijn ouders willen het dier niet te zien krijgen. Bovendien lopen hier twee katten rond die best wel trek hebben in een stukje hamster. Op mijn kamer staat hij veilig.
Ik zit zo goed als altijd op mijn kamer, en als de katten te dicht bij komen, gebruik ik de plantenspuit Vork

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:47

Dan toch maar oordopjes Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 16:03

Zo... even heel die kooi onder handen genomen Haha! Ik heb het wc-tje onder het plateautje geklemd, zodat dat ding minder speling heeft. Daarnaast papiertjes rond de lipjes aan de zijkant van het plateau gedraaid zodat er minder speling is, of toch tenminste schokdemping. Bovendien nog een touwtje rond het asje van het rad gedraaid zodat er minder speling is.
Ik heb net even ferm aan het rad zitten draaien... en het is een heeeeele verbetering Haha!

Bedankt voor de tips!

edit: hmm... zat kennelijk heel veel speling in die kooi, als ik zo het berichtje herlees Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Ashkerlon op 19-07-07 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:04

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:52

Mooi dat het zo al werkt!

En anders is het maar een paar daagjes. Geloof me, binnen 3 dagen slaap je zó door die herrie heen.

Ik had bijna Tippie, mijn hond, de deur uitgekeild met zijn gesnurk die eerste 3 dagen. Een varken is er niks bij Rolleyes . Maar tegenwoordig slaap ik overal doorheen Haha! . Zelfs door het hyperactieve geren van mijn hamster in zijn wieltje.

Komt vanzelf goed dus.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:43

Ik ook haha, ik slaap juist niet als ik ze níét hoor!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:54

Ik zet mijn beesten altijd in de badkamer maarja dan zien je ouders het. Gelukkig is deze kooi aardig kat proof. Ze kunnen er rustig op gaan zitten en de spijltjes zijn smal genoeg zodat ze er niet met pootjes doorheen kunne

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 23:26

ja, maar het arme ding schiet toch in de stress als er een kat vlakbij zit. Mijn ratten hebben daar geen last van, die kennen katten al van in hun jeugd... bovendien zijn de katten bang van de ratten.
De plantenspuit blijft in de buurt staan Haha!

Ik heb nu wel het gevoel dat meneertje zijn loopwiel niet meer leuk vindt, nu het geen geluid meer maakt... hij heeft er nog geen gebruik van gemaakt sinds ik het verstevigd heb. Hij heeft er zelfs niet aan geroken. Nuja, we horen het deze nacht wel Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 07:22

Wat voor hamster zit er in? Volgens mij zie i op die ene foto onder de verdieping de contouren van een syrische hamster? Zo ja, dan is dit rad te klein. Dit is namelijk een rad voor dwerghamsters.

Zelf heb ik voor mijn hamsters zelfgemaakte standers en asjes voor de wieletjes. En ik hoor nooit meer wat. Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 07:53

Ik heb er naar gezocht en ik kan helemaal niks vinden wat op een hamster lijkt Clown
Maar anders moet je idd een wat groter radje.
Mag je zo komen ophalen haha alleen een beetje uit de richting

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:46

het is een dwerghamstertje. Normaal is hij niet te zien op de foto's. Hij lag te slapen in het huisje met het rode nestmateriaal.

Ik heb vannacht in ieder geval geen last meer gehad van zijn loopwiel Haha! Het maakt nu alleen nog een heel zacht geluidje dat in het niets valt bij het kabaal van mijn twee rattendames.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:39

Dan heb ik het me verbeeld! Ik dacht heel vaag een creme kleurige hamster onder het plateau te zien. Haha!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:41

Ik heb een kooi met alleen maar tralies. Bij mij heb ik er nooit last van. Het enige wat mijne doet is slapen en bijten Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:07

Zouden jullie me trouwens kunnen zeggen welke soort hamster het is? Ik gok zelf op een Russische dwerghamster (geel roodoog?)

Afbeelding
^ de foto is wel gemaakt met flits (vergeten uit te schakelen) dus de kleuren zien er wel iets feller uit dan ze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:12

pintogirl schreef:
Ik heb een kooi met alleen maar tralies. Bij mij heb ik er nooit last van. Het enige wat mijne doet is slapen en bijten Haha!

Snap niet dat je daar trots op bent. Wat een saai leven heeft jouw hamster dan. Scheve mond

@ Ashkerlon: Dat is inderdaad een Rus.

Over de kleuren kun je hier wat vinden:

http://www.dwerghamster.nl/russische/kl ... /index.php

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:42

pintogirl schreef:

Vindt je het gek.. dat beestje wilt iets te spelen hebben!

Fijn dat het probleem een beetje verholpen is! Zelf smeer ik het altijd in met een beetje olie. Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:46

Camelrusje roodoog idd Ja

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 22:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:11

Een mens is nooit uitgeleerd. Haha!

Ashkerlon