Muisjes voor de deur..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re: Muisjes voor de deur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:23

-> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:43

Urko schreef:
@DEES_DAAN: de katten bij het bedrijf waar ik werk weten heeeeel goed dat ze van de cavia's ratten vogels en konijnen af moeten blijven, en dat hebben we simpelweg geleert door er een keer onder te schoppen als ze er wel aankwamen... Katten kun je meer leren dan de meeste mensen willen zien!

ja dat zijn levende dieren in een dierenwinkel oid? mijn katten weten ook dat ze van de konijnen af moeten blijven, maar als ze buiten zijn jagen ze toch, dat is de natuur, en dát wil de mens niet inzien.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:53

mijn kat is ook zo lief en dankbaar dat ze mij vaker muizen, vogels en vissen meeneemt, zelf mee het bed in ( kan nl door een raam mn slaapkamer oplopen)
ik vermoord gewonde beestjes, sla meestal met iets hards op ze

1 keer heeft ze een nestje leeggehaald, kwam 1 voor 1 met ander klein vogeltje naar me toe
de eerst had wond bij de krop en is afgemaakt, de rest van duifjes is grootgebracht

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:01

Ik verlos muizen en vogeltjes etc uit hun lijden door ze op straat neer te leggen (als ze daar al niet liggen) om er dan een grote stoeptegel op te gooien.. Schijnheilig Dat werkt snel en pijnloos. Vork Ik moet ze eerst wel altijd even een paar seconden bekijken. Ik vind het altijd mooi om een wild dier van zo dichtbij te mogen zien. Ook al gaat het om een 'simpele' huismus of veldmuis. Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:05

dees_daan schreef:
als je hem optild en in zijn nek voelt, kan je het wel voelen denk ik, ik heb er niet zo veel ervaring mee, omdat ze bij ons altijd dood zijn (muizen ratten, kikkers, vogels) 2 keer een levende duif gehad, geprobeerd op te lappen maar dat lukte niet

Probleem met als ze nog leven is dat als ze gebeten zijn door een kat (hoe klein de wondjes ook) ze gegarandeerd een bloedvergiftiging oplopen door de bacterien die ze van de kattenbeet overgehouden hebben...
In onze vogelopvang krijgt elk dier waarvan ook maar vermoedt word dat die door een kat gepakt is, op een antibioticum kuur gezet van 8 dagen.
Dan overleven er ineens veel meer dan zonder die kuur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:24

@ Nickeltje, deze was al heel suf, we hadden het eigenlijk ook wel verwacht dat hij het niet zou redden, wij hebben een soort poeder gerekegen dat je moest mengen met water, 2 tellen nadat ik hem gevoerd had was hij dood.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:26

Wat zonde dat zo'n diertje na je moeite dan toch instort...
Wel lief dat je toch nog je best gedaan hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:32

ik had het eigenlijk wel verwacht, snap sowieso niet hoe de eigenaren zo stom konden zijn, het was met die warme dagen dat het over de 30 graden en windstil was, en dit was een duif die voor de eerste keer een eind moest vliegen, helemaal uitgeput natuurlijk.. ook viel hij steeds om, dus maar een flesje koud water met een handdoek erom heen gedaan, en hem daar naast gezet. hij heeft 1,5 dag geleefd.. zonde maar ik zag het wel aankomen Ja

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 22:38

ahw
wel lief hoor, dat je er dan zoveel moeite voor doet.
wij hebben ook vaak als vogels tegen het raam aanvliegen, we ze in een doosje doen met stro. En soms dan gaan ze dood, maar laatst was er een koolmeesje en die was tegen het raam aangevlogen en toen in een ton water gevallen, en die zat dus ook helemaal stil, en die is toen uit eindelijk toch weggevlogen uit het doosje Haha!
Dat vind ik altijd nog het mooiste, als je ze zelf ziet wegvliegen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:42

dat is idd het mooiste! zo waren wij een tijd terug de zadels aan het opruimen toen we gepiep hoorde, 2 dagen ervoor nog mooi naar een nest merels gekeken, en er zat dus een kleintje achter allerlei kratten, alles er weggehaald, in het nest gezet, viel hij uit, op het gras gezet, maar dat is niet veilig met alle katten, toen we een andere jonge merel in een boompje zagen bewegen, we hebben hem daar maar bijgezet, en deze is later ook uitgevlogen, dat is idd het mooiste, dan weet je waar je het voor doet Ja

nadeel is wel dat ik alle dode beesten die voor de deur liggen moet opruimen omdat mijn moeder eerst een half uur met 2 kartonnetjes aan het klooien is..

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 22:45

nouja, wij hadden vanochtend dus ook weer twee muizen voor de deur liggen.
Toen ging het nog eens hard regenen, mag jij raden hoe ze er daarna bij lagen Nagelbijten / Gniffelen
Daar voor lag overigens onze kat bij zo'n muis, en toen ik er aan kwam lopen ging die rechtop zitten en schoof die zo met zn poot dat muisje naar mij toe Huilen van het lachen
Echt zo van: Asjeblieft helemaal voor jou gevangen Haha! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:51

ja leuk is dat, en dan maar vrolijk doen... bij de paarden lag laast een uitgespuugd iets, ben even van dichtbij gaan kijken, en ook dit was een jong vogeltje, bah..
ook wel eens gehad dat ik de hooizolder op moest waar ik eerst reed, want we hoorde gepiep, en de rest had hoogtevrees, nou prima ik kijk wel, eerst een hoop gedonder om erop te komen, en het was donker, en ik steek mn hand niet zomaar ergens in, straks zijn het ratten, dus ik vroeg gooi die zaklantaarn eens, zij gooit, vlaknaast een half ontbindende megarat.. vosbont zeg maar, jakkes, dus heb een longeerzweep gevraagd om die zaklantaarn er weg te halen, dat ging me iets te ver, die was echt te vies om te pakken Bloos waren wel kittens die we hoorden, dus het is niet voor niets geweest

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:05

Ik woon een beetje buitenaf.. dus genoeg muizen,, ook een kat die kado's mee brengt super goed.. soms leven ze nog een beetje dan doe ik mn ogen dicht gympen aan en kijk ik de andere kant op..en dan stamp ik er 1x hard op..

dat beestje heeft ook pijn die gaat toch dood hoe dan ook.. en anders zou je kunnen proberen hem in gevangenschap op te kunnen knappe maar wilde muizen in gevangeschap = de dood voor de muis..

hoe sneller hoe beter,,