Nu wil ik het weten..(vlooien)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Nu wil ik het weten..(vlooien)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:16

Mijn moeder is hondentrimster en merkt helaas dat het steeds minder werkt, het spul. Ik heb het ook een tijd gebruikt maar ben er ook niet zo over te spreken. Er moet 'stronghold' zijn, dat schijnt nu een goed middel te zijn, tegelijkertijd ook tegen teken, wormen etc. Of dit voor een pup ook mogelijk is om te gebruiken weet ik niet.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 18:18

Hmm nou ik zal de volgende keer iets anders proberen Lachen

Pff nu heb je me helemaal bang gemaakt, haha nu zit ik weer te denken dat het tóch wel vlooien zijn Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:20

Ik geraak hier ook niet van de vlooien of hoor, dankzij frontline,... Knipoog zodra ik ze weer mag behandelen neem ik zeker iets anders! Stronghold is overigens alleen bij een dierenarts verkrijgbaar.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:21

stronghold is idd ook heel super........

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:22

ik ben ook van frontline op stronghold overgestapt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:23

Als je wel vlooien heeft kan je ook een keer knoflooktabletten door het eten doen.
Heb je ook vaak wel bij de ruitersportzaken. Helpt heel goed tegen vlooien Ja
Succes!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 18:23

crossmonster schreef:

Oftewel, Frontline sucks? Scheve mond

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:27

Aranel schreef:
crossmonster schreef:

Ja Eerst alleen bij DA verkrijgbaar want het was een sterk en goed middel! Inmiddels is het overal verkrijgbaar en afgeprijst! Stronghold is nu ook alleen nog bij DA verkrijgbaar,... ben alleen benieuwd hoe lang Lips are sealed

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:32

Als ik jou was, zou ik thondje onder mn arm pakken, en ermee naar die dierenarts gaan. Die kan proefjes doen op zn huidschraapsel, en dan kan die kijken wat het is. Dan weet je het, hoef jij je dr geen zorgen meer over te maken. Dan kan je meteen even vragen wat je nu ipv frontline moet gebuirken ofzo Lachen Succes ermee!
Groetjes, mij

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:39

Wij hebben een duitse herder en 4 britskorthaar katten.
Wij geven de hond knoflook capsules en we hebben nooit last van vlooien.
En de katten krijgen niks tegen de vlooien.
Misschien een tip voor je om het te onderhouden: 1x dgs 1 knoflook capsule door de brokken of met een stukje worst.

Succes!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 21:21

Okee ik ben donderdag naar de DA geweest, die heeft haar helemaal bekeken met een vlooienkam en kon niets vinden.
De assistente wou ons trouwens wel weer Frontline aansmeren, ze zei dat dat wel goed werkt...
Terwijl we diezelfde dag nog iemand anders van de DApraktijk aan de telefoon hadden die zei dat Frontline toch wel zijn werking tegen vlooien begon te verliezen...
Beetje tegenstrijdig Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:26

Cavalier is een hond dat gepredisposeerd is voor neck scratching syndrome, als het niet stopt, en je gaat nog is naar de da vraag daar dan is naar, en natuurlijk post het antwoord. Altijd leuk om te weten of ik er op of naast zit

Verder is frontline niet slecht, maar zoals alle midelen worden vlooien soms immuun, door slecht gebruik van sommige mensen Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 21:46

katiavl schreef:
Cavalier is een hond dat gepredisposeerd is voor neck scratching syndrome, als het niet stopt, en je gaat nog is naar de da vraag daar dan is naar, en natuurlijk post het antwoord. Altijd leuk om te weten of ik er op of naast zit

Verder is frontline niet slecht, maar zoals alle midelen worden vlooien soms immuun, door slecht gebruik van sommige mensen Lachen

Hmm oke ik zal er eens naar vragen (ze moet vrijdag toch weer voor haar 2e enting).
Maar neck scratching syndrome betekent dus gewoon letterlijk dat ze veel aan de nek krabben zonder dat daar een oorzaak voor is?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:57

Goh moeilijk uit te leggen, zal eens proberen

Cavaliers is eigelijk een probleem ras met syringomyelia (dus neck scratching syndrom), dus je ziet het in veel hogere getallen bij de cavalier dan andere honden. De eerste symptomen zijn, dit betekent niet dat ze allemaal tegelijk voorkomen, 1 is genoeg

* veel krabben
* gevoelig zijn aan de nek kop schouders en achterpoten
* en ook janken zonder reden

Vaak is het eigelijk een vergeten syndroom, omdat er eerst zoals iedereen hier aan het normaalste word gedacht zoals overgevoeligheid van voeding, vlooien

Er is een oorzaak door, maar kan je best eerst zorgen dat dit wel is voorbarig aan dingens denken is nooit goed, ik ben maar da in opleiding mijn mening is dus alleen maar een voorstel, die je moet vragen als je bij de dierenarts bent. Omdat het ook een vergeten iets is, vind ik het goed dat je het inneens kunt uitsluiten of niet. Spaart ook kosten uit, als je sommige diagnoses al snel kan uitsluiten

Is het alleen aan één kant dat de pup zich krabt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:18

Gelukkig dus geen vlooien meer, maar indien je nog is vlooien constanteert ook even de omgeving spray meenemen. Dus overal waar de honden komen sprayen en goed tussen naden en kiertjes, 3 dagen even niet stofzuigen daarna, want maar 10% zit op het dier de rest in de omgeving. Vooral de larven die zijn schuw die kruipen in naden en kieren.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:53

Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar kijk eens in zn oren, hoe ziet het daar eruit? Als hij vieze oren heeft, en in zijn oren stinkt het kan je er vaak nml van uit kaan dat het oormijt is. Als het dat is krijg je een zalfje voor zijn oor en is je pup er snel weer vanaf!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:56

Ik heb niet veel verstand van honden maar onze katten hadden ook vlooien:S en die hebben we 2x behandeld en ook gelijk voor wormen omdat ze dat dan ook erg snel krijgen dus let daar op ik zou het nog een keer behandelen mis met een ander product.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:41

Ik heb vroeger 4 cavaliertjes gehad en de cavalier staat er ook om bekend heel snel een droge schilferige huid te krijgen wij gaven altijd 1 eetlepel zonnebloem olie door het eten en dan hadden ze geen last meer van een kriebelige huid!

Ik zou wel eerst alles eens uitzoeken voordat je olie over het eten gaat gooien, goede voeding geven wil ook helpen dus geen goedkope brokken!

Idd vroeger was frontline alleen te verkrijgen via de dierenarts en werkte toen super, maar ik kan me indenken dat dat na wat jaren de vlooien er immuun voor worden!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:12

ja, zodra de dierendokter het alleenrecht op de verkoop niet meer heeft worden alle vlooien resistent........... denk na Knipoog

Ik ga mee met katiavl , snap niet dat de Cavalierfokster hier in het topic dit niet suggereert...... De dierenarts zal het niet kennen maar die fokster zeker wél.

Ik duim voor je dat het dat niet is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:25

Hey hoe gaat het nu, je was vrijdag naar de dierenarts geweest?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:46

Cyntje schreef:
Aranel schreef:

Ja Eerst alleen bij DA verkrijgbaar want het was een sterk en goed middel! Inmiddels is het overal verkrijgbaar en afgeprijst! Stronghold is nu ook alleen nog bij DA verkrijgbaar,... ben alleen benieuwd hoe lang Lips are sealed

Gewoon, 5 jaar. Da's namelijk de afspraak. Kan iemand mij vertellen hoe dat precies met de resitentie in z'n werk gaat? Waarom worden de vlooien hier én die in Groningen tegelijk resistent bijvoorbeeld?