Animal rescue-programma's op Animal Planet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Re: Animal rescue-programma's op Animal Planet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 20:06

De vraag is alleen, of die programma's niet een vertekend beeld geven. Zijn ze écht allemaal zo zoetsappig met dieren, of wordt er ook veel gedaan "voor de camera"?
Maar het ziet er goed uit en ík krijg er in ieder geval het gevoel van, dat we in Nederland klinkklare watjes zijn, als het op dierenwelzijn aankomt.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:16

Tuurlijk geven die programma's een vertekend beeld. Als je ziet hóe groot Amerika is, dan laten ze maar een klein aantal dingen zien. In verhouding zal het best meevallen.
Ze laten natuurlijk ook alleen de ergste dingen zien, anders is het niet boeiend genoeg voor op TV.

En zoals ik al zei; ze overdrijven dingen ook. Dat zal de onoplettende kijker misschien niet opvallen, maar als je erop gaat letten zie je vaak dat het best meevalt met hoe zielig de honden zijn.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:21

Amerika is natuurlijk weer altijd TE, maar ik vind het wel goed dat ze dierenmishandeling niet weglachen, zoals hier soms wel gebeurd.

Iemand die aflevering met dat musje gezien die vastzat in de lijm? Lachen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 20:42

AstraGirlie schreef:

Ja, dat was ook gisteravond. Ik vermoed dat ze in NL dat beestje gewoon de nek zouden hebben omgedraaid. En misschien daar ook wel, maar goed, die camera he Knipoog Maar hij deed het na de behandeling gewoon weer en kon worden vrijgelaten.
Trouwens, vorige week hebben ze bij dat programma met Steve Irwin een groene boomkikker geopereerd, met röntgenfoto's en alles erop en eraan. Pen in z'n poot gezet.... Béétje overtrokken vind ik dat wel. Wie betaalt dat allemaal? Zo'n praktijk kan niet lang bestaan met deze werkwijze, of er moet een knoeperd van een sponsor achter zitten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:07

Idd. hoe soft nederland is met straffen, in amerika krijgen ze een even hoge straf als hun dier uitgemergeld en wij krijgen hier dezelfde straf voor verkrachting oid.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:30

Dat heb ik ook gezien Elles. Mijn zusje kwam binnen en die verklaarde me voor gek omdat ik naar de operatie van een kikker zat te kijken Nagelbijten / Gniffelen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:29

Wow, een operatie voor een kikker? mnnnn

En al die operaties ed... voor die dieren daar in dat programma, dat kan toch niet allemaal van giften komen, of wel?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:20

Heb dat ook weleens gezien. Is echt te triest voor woorden. Dat mensen hun dieren zoiets aan kunnen doen, ongelofelijk. Alles behalve een dierenvriend...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:16

Volgens mij heeft iedere grote stad in amerika nu zo'n soort programma. Nagelbijten / Gniffelen
Aan de ene kant is het goed, die organisaties krijgen meer dan genoeg aandacht. Aan de andere kant vind ik het walgelijk om te zien...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:37

Elles schreef:
AstraGirlie schreef:

Ja, dat was ook gisteravond. Ik vermoed dat ze in NL dat beestje gewoon de nek zouden hebben omgedraaid. En misschien daar ook wel, maar goed, die camera he Knipoog Maar hij deed het na de behandeling gewoon weer en kon worden vrijgelaten.
Trouwens, vorige week hebben ze bij dat programma met Steve Irwin een groene boomkikker geopereerd, met röntgenfoto's en alles erop en eraan. Pen in z'n poot gezet.... Béétje overtrokken vind ik dat wel. Wie betaalt dat allemaal? Zo'n praktijk kan niet lang bestaan met deze werkwijze, of er moet een knoeperd van een sponsor achter zitten.

die heb ik ook gezien inderdaad
Toen dacht ik ook even: Okééé
Dat vind ik net een beetje té Nagelbijten / Gniffelen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:42

Helaas heb ik die toestanden zoals met zóveel verwaarloosde dieren op een vierkante meter ook hier in Nederland meegemaakt. Bij het schoonmaakbedrijf waar ik destijds werkte werden ook ontuimingen gedaan. Eentje was echt vreselijk. Die man had op een flat een aantal honden, een hele zooi katten en ook nog eens ik-weet-niet-meer-hoeveel fretten in kooien op rolcontainers. De kattenbakken waren al in geen tijden schoongemaakt, net zo min als de frettenkooien, alles lag vol stront en pis, en alles fokte maar raak.

De ongediertebestrijdingsdienst is eerst 7 keer geweest om alle vlooien te doden, voor we, gekleed in maanmannetjespakken en masker, naar binnen mochten. Kun je nagaan hoe die dieren daar moesten leven, onvoorstelbaar was dat.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:51

Ik kijk het ook regelmatig. Dat korps in Newyork heeft gewoon 20 of meer mensen in dienst die 40 uur werken per week om de dieren te redden...niet te geloven!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:55

Ik kijk ook regelmatig,maar spijtig dat het ook dicht bij je bed gebeurt,alleen is het niet zo spectaculair voorgesteld.
Als je in mijn onderschrift kijkt ,bij blijf aub leven,dan begrijp je wat ik bedoel.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:55

Soms zit ik ook echt te janken hoor voor de tv...zo zielig!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:53

in mijn geval was het gewoon geen opzet,want ze hadden het beste met hem voor,is meer onwetendheid.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:02

Ik zie echt elke dag wel minstens 1x Animal Planet.
Vind het inderdaad vet zielig, en zet het soms ook gewoon af.
Ooit een keer gezien, een paard, met een serieus 'gat' in haar/zijn nek.
Je kon je hele arm er door heen steken. Huilen van het lachen Heb geen idee hoe dat is afgelopen. Rolleyes
Wordt er ook heel vaak chagerijnig van. Dus zet ik 't ook maar weer over.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:03

Elles schreef:
Ik zit nu weer te kijken naar een vrouw met haar bejaarde moeder, die een laag troep (papier e.d.) van een meter door het hele huis hebben liggen. Met 20 man halen ze dat huis leeg en beetje bij beetje komen de katten tevoorschijn, inclusief nesten kittens die er slecht aan toe zijn. Tot nu toe ruim 40 katten gevangen...

Die aflevering heb ik ook gezien... Ik kijk dat programma ook vaak, en zit er beetje over te denken om misschien ook zo'n beroep te gaan doen.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:05

ThaGirl schreef:
Die aflevering heb ik ook gezien... Ik kijk dat programma ook vaak, en zit er beetje over te denken om misschien ook zo'n beroep te gaan doen.

volgens mij moet je dan wel in engeland zijn, want in nederland komt het toch niet zo heel vaak voor? of wel?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:06

Pfff, hier in België heb je zelfs geen echte dierenbescherming, alleen een kleine vrijwilligersorganisatie. De politie grijpt bijna nooit in als je belt, tenzij het echt heel erg is...