Hondenkleding...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re: Hondenkleding...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:07

whisperramse schreef:
Iedere hond kan zonder dekentje als ze wandelen/lopen, ze houden dan zichzelf warm Lachen
Maar als een hondje een uur aan de bakrand moet zitten terwijl baasje rijdt in de regen kan ik me voorstellen dat ze het koud krijgen.

Niet iedere hond kan zichzelf goed warmhouden, heb een greyhound gehad die al stond te rillen als het kouder was dan 5 graden. Het was een wat oudere hond die niet superveel beweging meer nodig had, maar kan me voorstellen dat je met een wat jonger exemplaar waar je wat meer mee wandelt het toch echt prettig kan zijn voor de hond om een dekje op te hebben... kleertjes verder vind ik belachelijk. Een kennis had zijn hond eenmaal voor de grap kleertjes aangetrokken en de hond durfde spontaan nauwelijks meer te lopen Haha!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:10

Je hebt natuurlijk uitzonderingen zoals ik zei; maar een gezonde hond heeft echt geen dekentje nodig Lachen

Een Greyhound is van origine spaans dus ook niet zo langharig. Ze zijn meer warmte gewend dan koude

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:12

whisperramse schreef:
Je hebt natuurlijk uitzonderingen zoals ik zei; maar een gezonde hond heeft echt geen dekentje nodig Lachen

Een Greyhound is van origine spaans dus ook niet zo langharig. Ze zijn meer warmte gewend dan koude

Ha gelukkig, dan heb ik ook een goed excuus, Luca is ook spaans!!!!! Haha! Haha!

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:22

Waarom is iets wat niet nodig is (maar wel leuk voor het baasje) meteen zielig... Ik snap het nog steeds niet. Mijn moeder deed me als baby ook haarbandjes en strikjes en schoentjes aan (terwijl ik toch nog niet kon lopen). Niet nodig, ik wist nog van niets, maar mijn moeder vond dat tutten leuk, en ik heb er nooit wat aan over gehouden hoor.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:18

Mensen hebben geen vacht, en hebben kleren NODIG. Honden, buiten uitzonderingen daar gelaten hebben wel een vacht en geen kleertjes nodig. Je kan je hond veel beter verwennen met een stevige boswandeling in de modder dan met te tutten. Duivel

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:02

AstraGirlie schreef:
Mensen hebben geen vacht, en hebben kleren NODIG. Honden, buiten uitzonderingen daar gelaten hebben wel een vacht en geen kleertjes nodig. Je kan je hond veel beter verwennen met een stevige boswandeling in de modder dan met te tutten. Duivel

Haha! ^ helemaal mee eens .

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:04

Tja, ik vind het niet echt nodig... ik koop het ook niet voor mijn hond. Een leuke halsband en riem vind ik dan leuker! Maar het kan soms wel echt handig zijn hoor:
De jack van mijn instructrice heeft het s'winters op stal zooo koud dat die steeds ligt te rillen. Met zijn dekentje/dekje op heeft hij er veel minder last van, dus waarom zou je het dan niet gebruiken?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:13

Ik heb wel een petje voor de hond. Een rode met een wit gekleurd botje erop Bloos
O ja en ook nog een oranje badstof badjas maar die was zo goedkoop dat ik die niet kon laten hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:15

Honden in kleren vind ik gewoon weg zielig.het is om de tut behoefte van het baasje te bevredigen en niet omdat ze het nodig hebben.Dus eigenlijk puur egoisme.
In sommige gevallen is het noodzakelijk ,net als sommige paarden dekens nodig hebben ,dan heb ik er minder problemen mee.

Erger nog ik moet er voor mijn 17 jarige hond ook één aanschaffen Bloos .Maar dat is omdat ze een lever heeft die slecht werkt en daardoor grote kale plekken krijgt.
Ik moet morgen naar de winkel,maar het gaat in ieder geval een functioneel jasje worden één waar ze goed in bewegen kan die lekker zit .Of het ding mooi is zal me eerlijk gezegd een worst wezen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:21

Of je een hond er nu wel of geen plezier mee doet, dat zou ik niet weten. Ik heb me hond nog nooit horen praten Haha!
Vind het wel leuk er uitzien moet ik eerlijk toegeven, maar weet gewoon dat je het beter niet kan doen. De weerstand word dan erg onstabiel denk ik, omdat de honden het moeilijker kunnen regelen. Mijn honden lopen gewoon kaal rond hoor, alleen in de winter dan krijgt onze hond zo'n lange vieze krullende vacht, dat we hem dan scheren, en dan is het echt te koud buiten zonder jasje.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:28

Een hond is geen mens met een jasje aan.

In een woord; Vreselijk!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:00

het is zielig voor een hond,maar als je een paard helemaal
opjurkt met dekens is het goed *LOL* .

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:09

Afbeelding

ze vinden het echt niet erg hoor Haha!

die witte is nu bijna 9 en vind het heerlijk om vertroeteld te worden en bijv een sjaaltje om haar nek te hebben of een shirtje aan, die staat ook te bibberen in de winter, die heeft al speciale brokken, eet het meest van allemaal, maar blijft dun.

en voor summer uh... daar vind ik het gewoon heel leuk voor en hij vind het ook niet erg Cool zijn zwemvest vind hij dan iets minder lekker zitten, maar hij springt thuis nog wel eens in het zwembad en als er dan niemand is vind ik dat toch best link, stel dat hij niet snel genoeg de trap kan vinden.

het is nou niet zo dat die van mij elke dag die dingen aan hebben, is al weer een maand geleden ofzo, doe dat maar 1 keer in de zoveel tijd.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:12

Ik vind het niet zo leuk, afhankelijk van wat het is Lachen Onze shi-tzu heeft een dekentje, voorr als ze net is geschoren, dan heeft ze een regendekentje, omdat ze anders door en door nat wordt. Verder ook nog een dikker winterdekentje, omdat ze maar zo klein is, komt ze met met haar buikjeove degrond. En als het dan winter is, dan heeft ze vaker van die ijsklontjes onder dr pens hangen, of aan de pootjes. EN met dat dekentje wordt dat dan afgeschermd Lachen
Groetjes, mij

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:15

ik vind het echt belachelijk dat honden kleren aan hebben... binnenkort hebben muizen,vogels,en slakken dadelijk ook nog wat aan Gestoord

maar volgens mij zijn het ook vaak dezelfde soort type mensen die het doen....

ga met je hond het bos in daar doe je, je hond veel meer plezier mee! lekker door de modder rollen!! Haha!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:17

Vind het zelf echt stoer, bij zo'n siwawa (of zo iets Tong uitsteken ) maar lijkt me niet super voor het hondje

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:40

AstraGirlie schreef:

Ik had het over strikjes en haarbandjes, niet zo nodig. Ik geloof ook niet dat je je hond verwend door hem een jasje aan te doen nee, maar dan is het toch nog niet zielig?

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag: waarom is iets wat niet nodig is, meteen ook zielig.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:41

_Ella_ schreef:
AstraGirlie schreef:

Ik had het over strikjes en haarbandjes, niet zo nodig. Ik geloof ook niet dat je je hond verwend door hem een jasje aan te doen nee, maar dan is het toch nog niet zielig?

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag: waarom is iets wat niet nodig is, meteen ook zielig.

Inderdaad, ik denk niet dat je hond snel zou gaan janken als je hem een jasje aandoet waarvan hij verder geen hinder ondervindt...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:46

Bij de naakthondengroep en hele kortharige hondengroep, zonder ondervacht kan ik het me voorstellen. Als de hond zelf aangeeft het koud te hebben, dus door te rillen, of keihard heen en weer te rennen constant omdat hij het anders koud heeft, dan vind ik het nuttig.
Of als je hond een oogafwijking heeft, waarbij zo'n zonnebril uitkomst kan bieden, dan vind ik het ook oké.

Maar verder.... Nee. Een hond is een wolf. Lekker laten racen, modderen en wolf laten zijn.

Paarden die dekens op hebben, hebben dat bijna allemaal om een reden. Om de wintervacht kort te houden bijvoorbeeld, om ze niet te snel af te laten koelen nadat ze gezweet hebben (honden zweten niet), om ze schoon te houden voor een wedstrijd (stomme reden imo, maar dat terzijde), om vliegen van ze af te houden of om ze in de winter warm te houden omdat ze geschoren zijn en anders te huppelig worden.
Allemaal redenen die je bij een hond niet hebt, behalve misschien het schoonhouden, maar dat vond ik toch al een stomme reden Tong uitsteken
Dusse... nee, over het algemeen is kleding absoluut niet nodig bij een hond.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:49

Aranel schreef:
_Ella_ schreef:

Inderdaad, ik denk niet dat je hond snel zou gaan janken als je hem een jasje aandoet waarvan hij verder geen hinder ondervindt...

Ik ken honden die dan geen stap meer verzetten en het dus écht niet leuk zouden vinden.

Het is ook zielig omdat je de hond zijn natuurlijke temperatuurregulatie uitschakelt. Haren kunnen niet meer opgezet worden omdat ze het koud mochten hebben (zelfs mét dekentje), het kan te warm worden onder het shirtje/dekentje, zodat het afkoelen dmv tong en voetzooltjes het niet meer kan bijbenen.
En ze kunnen er afhankelijk van worden (gewenning) zodat ze altijd zo'n dekentje op moeten hebben als het iets minder dan 15 graden is, om maar wat te zeggen. Dat betekent dat ze nooit meer écht hond kunnen zijn, in de modder rollen, zwemmen, weet ik het.

Ik spreek zelf eigenlijk niet snel van zielig, maar ik kan me goed voorstellen dat dit zielig gevonden wordt door mensen. Ik vind het vooral erg ongewenst voor de hond.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:51

Onnodig.. Maar hondjes die het heel koud hebben buiten, en een dekje om hebben vind ik dan wel goed omdat het hondje het anders koud heeft.. maar niet voor de leuk ofzo..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:57

Inderdaad, niet indere hond kan zonder jasje naar buiten, zeker de maltesers hebben er bv vaak last van, die hebben niet meer de goede bescherming zoals normaal, daar is het haar gefokt voor puur show. Dus om die uitspraak te doen vind ik wel gevaarlijk... Dan heb ik liever een hond met een jasje dan een hond die bibbert van de kooi. Maar ik heb een jack die heeft niets nodig Tong uitsteken stalen hondjes.

Maar de versierkleedjes njah ben ik ook erg tegen, maar dat gaat niet direct stoppen is een onwijs grote industrie voor Lachen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:57

katiavl schreef:
maar dat gaat niet direct stoppen is een onwijs grote industrie voor Lachen

Absoluut. Zowel in Australië als Amerika heb ik winkels gezien... Echt het Walhalla voor sommige hondenkleding-liefhebbers hier Kwijl .
Jasjes, jurkjes, t-shirts, schoentjes, noem het op... van pinscher-maatje tot Duitse-Dog. In ALLE kleuren van de regenboog, met kanten randjes, sliertjes, belletjes, disco-lichtjes, glitters, noem het op, ze hebben het.
Ook pakjes die nagemaakt zijn van de kleren die actrices naar Oscar-uitreikingen dragen. Het is allemaal mogelijk. En ga er maar vanuit dat het niet goedkoop is. Geld, geld! Geld, geld! Kaching Pling
Daar gaat heel, heel, heel veel geld in om.
Ik heb echt met open mond staan kijken en bedacht dat Tippie me af zou schieten als ik met een van deze dingen zou thuiskomen Haha!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:40

BrittKitt schreef:
Gelukkig kunnen herders ook erg goed tegen weersomstandigheden Knipoog
In tegenstelling tot de gemiddelde JR of teckel

Nou, onze teckels kunnen anders prima tegen een beetje regen of kou hoor! Vork
Ik denk dat je de stoerheid van de 'gemiddelde teckel en/of Jack Russel' aardig aan het onderschatten bent. Nagelbijten / Gniffelen
Onze 4 jarige wil als het even kan de hele dag achter in de tuin liggen. Vrieskou of niet... en een pak sneeuw is alleen maar superleuk!! Hyper!

Geen blitse colletjes, matchende winterjasjes, regencapejes of angora truitjes Misselijk voor onze honden
Kom nou toch, het zijn honden en geen minimensjes met een bloot velletje! Rolleyes
Ze hebben dat vachtje niet voor niets!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:44

Lin_sOnaldO schreef:
Ik vind het allemaal een beetje onzin.. zo’n dier doe je ook geen plezier met een shirtje dat past bij zn of haar kleur haar.. een regendekentje vind ik ook niet nodig.. een hond heeft inderdaad zelf wel een weerstand en het is pas iets van de laatste paar jaren dat ze dit doen.. daarvoor gingen honden toch ook niet dood als het regende omdat ze nat werden..

Ook op de wedstrijden zie je ze steeds vaker met van die ‘hippe’ kleertjes.. nou ik snap het echt niet hoor! Maarja ik laat iedereen in hun waarde, maar mijn mening is dat het nergens op slaat, je doet ze er zeker geen plezier mee! Onze Duitse herder heeft ook een hekel aan de regen maar dan doe ik hem nog geen deken om haha

Maar waarom mogen die hondjes wel zwemmen (zie zwemvest voor zwembad) maar kunnen ze niet tegen de regen… ook erg logisch ja! Vork

denk dat ik het zwemvest niet heb tegen het water of de regen slimmerik, dat gaat er om dat mijn hond niet verdrinkt als hij in het zwembad is, of als hij van de boot valt, voordat je dan omgedraaid bent, kan je wel eens te laat zijn...