hoe baas postduif achterhalen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: hoe baas postduif achterhalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:58

XxSultanxX schreef:
ik vond het ook een beetje apart ja .. want heb hem wel 3x moeten bellen.
ik belde de 1ste x toen was die blij dat ik ze duif had gevonden maar hij zat op een trouwerij dus moest later ff terug bellen .
toen belde ik savonds en toen had hij weer geen tijd moest de volgend dag ff terug bellen . toen belde ik de volgende dag en toen mogt ik hem wel zelf houden ...? waarom zei die dat niet meteen de 1ste x?

Jah is idd wazig, je zou denken dat ie zijn beesten toch wel terug wil hebben. Maar ja als ie hem al lang kwijt is komt ie ook niet meer terug nee.
kan je dan niet ook dat ringetje er beter afhalen als dat gaat? Voor de volgende Knipoog
Is ie er slecht aan toe? of kan die nog gewoon vliegen, zou hem wel vrij laten.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 11:59

hij is gewond onder zijn vleugel , en kan niet zo heel goed vliegen ... het ringetje kan er niet af , dan moet ik ze poot eraf trekken Tong uitsteken hij gaat naar een kennis van mij die vliegt ook met postduifen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:04

haha nee laat maar zitten dan Haha! maar als ie toch naar je kennis gaat hoeft het ook niet.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:25

Duif is veilig aangekomen, ze laten haar nu pas volgend jaar weer vliegen zodat ze helemaal aan kan sterken. Deze man was wel dolblij dat hij zijn duif terug had, dit was namelijk een van zijn beste duiven Lachen

Duiven die gebeten zijn door een kat overleven het vrijwel nooit door een infectie van de beet... Misschien een AB kuurtje bij de dierenarts halen?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:23

Joyckuh schreef:
Duif is veilig aangekomen, ze laten haar nu pas volgend jaar weer vliegen zodat ze helemaal aan kan sterken. Deze man was wel dolblij dat hij zijn duif terug had, dit was namelijk een van zijn beste duiven Lachen

Duiven die gebeten zijn door een kat overleven het vrijwel nooit door een infectie van de beet... Misschien een AB kuurtje bij de dierenarts halen?

Heej wat goed!
heb je geen vindersloon gekregen voor een van z'n beste duiven haha Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:16

Onze kat had laatst ook een duif gepakt en werkelijk helemaal leeg gegeten, kop was er ook af. De duif had een ringetje om maar ik ging er echt bij over mijn nek Misselijk
Ik kon gewoon niet het nummer op schrijven. Misschien kinderachtig, maar ik kon het gewoon echt niet, het was gewoon te vies Misselijk Clown

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 02:39

Zo'n geval hebben wij hier ook eens gehad. Duif was ook gegrepen door de kat en dood. Gelukkig heb ik een vriend die niet snel ergens vies van is .... Dus die heeft met een nijptang de poot afgeknipt Ziek , de 2 ringetjes aan mij gegeven en ik heb de eigenaar gebeld en het nummer door gegeven. Jammer genoeg was het nummer niet zo van de poot (ring) aftelezen , anders hadden we uit respect voor het beestje echt z'n pootje er niet afgeknipt... Ach gut

Wat ik wel eens gehoord heb is dat sommige duiven (verzwakte) bij thuis komst afgemaakt worden omdat ze dan niet goed genoeg zijn voor de sport. Wat hier echt van waar is weet ik ook niet , maar de DA vertelde het een paar jaar terug toen we daar een duif gebracht hadden....

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:36

AaronYve schreef:
Joyckuh schreef:

Heej wat goed!
heb je geen vindersloon gekregen voor een van z'n beste duiven haha Knipoog

Nee, wel een heleboel dank je wels en dat is wel genoeg vind ik Lachen