VERMIST! Hond ontsnapt omg. Hoenderlo/Veluwe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

Re: VERMIST! Hond ontsnapt omg. Hoenderlo/Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 03:07

Wat Ontzettend fijn voor je dat hij terug is, je hebt echt veel geluk gehad, dit had heel anders af kunnen lopen. ( Zie dit niet als een verwijt hoor, want ik weet ook wel dat t jouw schuld niet is dat hij weggelopen is ) Gelukkig is alles goedgegaan Ja

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:19

Aaah gelukkig dat je hem hebt terug gevonden Haha!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:24

Gelukkig heb je hem terug zeg, geweldig!!!

Mag ik nog een tipje geven mbt het telefoonnummer? Maak een site (of gebruik er een van iemand, vast mensen die je willen helpen), zet daar je nummer op en plaats het als link. Kunnen ze niets tegen doen denk ik want links mogen en 't is ten alle tijden aanklikbaar dan Knipoog

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:13

Gelukkig dat hij is gevonden

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:09

nikkigioa schreef:
IK HEB MIJN HOND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oh ben zo blij!!!! Voorbij Arhem helemaal. Bij de snelweg en het spoor...... zo link! Hij moet echt kilometers gelopen hebben. Hond is oke. Megamoe, onder de teken (meer dan 25), supervies maar nog met alle vier zijn poten en ooh zo blij!!!
Hij hoorde ons roepen (na de tip dat ie bij die afrit zou zijn gesingaleerd) en kwam naar ons toe. Morgen naar de DA en hem wassen. Ben net thuis. Ben KAPOT!!! Vier dagen niet geslapen. Oh ik wist niet dat mijn hond ZOOO belangrijk voor me kon zijn.

Maar hij is er WEER!!!!!!!! Haha!

Ow meis wat super voor je!
Ik kan me voorstellen dat je je ongeloofelijk rot hebt gevoeld heb zelf 2 honden en moet er echt niet aan denken dat er zoiets gebeurd!
Riem maar om je enkel binden de volgende keer! Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:30

Fijn dat je 'm terug hebt, dat is echt super nieuws! OK dan!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:20

Wat een geweldig bericht!!!!
Ga je nu alsnog op vakantie?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:09

Ik zal nu even het hele verhaal vertellen. Attila ligt nu lekker aan mijn voeten te slapen, helemaal gelukkig.

Mijn hond Attila is een heel schuwe hond en erg onzeker. Dat is mijn reden geweest om hem voor 3 weken (wij zouden op vakantie gaan) naar een hondenpension/schaapsherder op de Veluwe te brengen. Deze man heeft erg veel ervaring met border collies en hij zou gaan schapendrijven met Attila. Dit vindt Attila ontzettend leuk en hij krijgt er veel zelfvertrouwen door. Vandaar dat hij hierheen zou gaan. Klinkt ideaal maar ik had het ontzettend moeilijk toen ik hem vrijdagavond weg gebracht had. Attila vond het in eerste instantie maar eng daar!

Zaterdagochtend heel vroeg zouden wij op vakantie gaan. Ik werd om 5 uur wakker en las een SMS: "HELP ATTILA IS WEG". We zijn er gelijk naartoe gereden!
De man van de kennel had hem vrijdagnacht om 12 uur uit willen laten aan de lijn. Attila was geschrokken en hem op een onbewaakt ogenblik gesmeerd. Toen wij rond half 7 arriveerden (wij wonen aan de kust - is anderhalf uur rijden) had ik eigenlijk wel verwacht dat Attila nog ergens in de buurt zou zijn. Zich verstoppend in de bosjes ofzo. Maar na 10 minuten roepen had ik door dat dit niet zo was. Het ergste was waarheid, mijn hond was WEG!

Die nacht had de eigenaar van de kennel de hond al opgegeven bij de dierenbescherming, dierenambulance en Amivedi. Mijn hond is gechipt en draagt een halsband met penning. Maar aangezien hij zich van zijn leven niet laat vangen door vreemden was dat alleen zinvol voor het geval hij gewond/dood zou zijn.

We waren de eerste dag met een heel speurteam. Mijn hele familie, vriend, schoonmoeder en mijn beste vriendin was er om te helpen zoeken. Dit zijn immers de enige mensen waar Attila niet bang voor is. We hebben door de omgeving gelopen en geroepen, mountainbikes gehuurd en het bos uitgekamt. Mijn vriend en ik hebben zelfs van wildvreemden een Eend (auto) geleend om hem daarin te zoeken. Wij hebben thuis in Lisse namelijk een eend en hij reageert altijd heel sterk op het geluid van de motor.
Ondertussen was mijn andere zusje thuis via internet actief (marktplaats, speurders, amivedi, fora, etc).

"s Middags kregen we een melding dat hij 's nachts rond half 3 gezien zou zijn op een bospad. Vervolgens zijn we daar gaan zoeken. De moeders gingen flyers printen en ophangen in de supermarkt, benzinepomp, etc. Maar geen hond....

Na een verschrikkelijke nacht (we logeerden allemaal bij de mensen van de hondenkennel) kwam mijn zusje om 6 uur in de morgen met haar paard. Vervolgens is zij te paard de omgeving gaan verkennen. Ik hoorde van mensen op de camping dat zij de dag ervoor mijn hond gezien hadden!! Met lijn. Hij had geprobeerd te ontsnappen. Ook die nacht was hij door mensen gezien. Vervolgens hebben we de hele camping uitgeplozen. Overal flyers opgehangen, etc. Campinggasten hadden zijn riem gevonden, die Attila doorgebeten had. Maar geeeeen spoor van de hond.
"s Avonds kregen we een (vage) melding dat de hond in het zuiden van het nationale park De Hoge Veluwe gezien zou zijn. Ondanks dat het park al bijna gesloten was mochten we met de auto naar die plaats rijden. Maar het was zoooo groot. Echt een mega-heide. Ik heb geroepen en geroepen. Totdat het veel te donker was en ik niks meer kon zien (wel bijna twee wilde zwijnen onder de auto, vet eng!). Diezelfde nacht en de volgende ochtend hebben we de hele omgeving van het nationale park behangen met flyers. Er hingen er nu al 250. Mijn zusje en haar vriend zijn die ochtend alsnog op vakantie gegaan. Mijn vriend en ik niet. Ik wilde in de buurt blijven voor het geval Attila gezien zou worden dus we boekten een hotel. Ik had geen idee meer waar te zoeken. Dus ik fietste maar wat rond in Hoenderloo. Op de camping was mijn hond niet meer gezien. Totdat ik de boswachter tegenkwam, hij vertelde mij dat de hond gezien zou zijn in het Otterlose bos. De dag ervoor. Dus waarschijnlijk was hij via het Otterlose bos toch de heide van het park opgegaan! Met mijn familie hebben we op fietsen het hele park uitgezocht en geroepen. Maar het is zo groot en uitgestrekt daar. Op een gegeven moment dacht mijn moeder hem te horen, en de andere honden deden ook heel raar. Maar geen Attila hoor.
Daarna nog maar weer flyers opgehangen, bij alle campings in de omgeving. Maar ook de andere plaatsen, Schaarsbergen enzo. Want dat was in de buurt van waar hij het laatst gezien zou zijn.
Dinsdag zagen we het niet meer zitten. Er hingen meer dan 350 flyers overal, maar ik kreeg geen enkele keer telefoon. Hij zou toch ergens gezien moeten zijn? Hij was op de televisie (TV Gelderland) en zou de volgende dag in de kranten komen (Regiobode en de Edepost). De politie en Amivedi en de asiels en alles werden gek van mij. Zovaak belde ik om te vragen of er al nieuws was. Bart en ik besloten niet langer te zoeken maar af te wachten, op telefoon. Dus we gingen lekker uit eten om de tijd te doden (we waren inmiddels kapot van het weinige slapen/eten en alle stress). Met dat ons eten op tafel staat belt mijn zusje! Zij had via Marktplaats een e-mail gehad van een vrouw die mijn hond gezien zou hebben. Bij de afrit van Arnhem - Velp. De politie had hem ook gezien. We hebben ons eten laten staan, kregen een kaart mee, en zijn de auto ingesprongen. Met een noodvaart naar dat punt toegereden. Wat een eind rijden nog! Ter plaatse kwam de politie, zij legden ons uit waar ze de "labrador" gezien zouden hebben. Hij was via een snelwegviaduct naar beneden, naar het spoor gerent. Dus Bart en ik klommen als gekken omlaag, en maar roepen, roepen en fluiten. Beneden was het pad langs het spoor onbegaanbaar (braamstruiken/prikkeldraad/maisveld). De enige uitweg was een vee-hek langs het spoor. Met spijlen waar Attila gemakkelijk doorheen past. Dus net dat wij dat zo bekijken verschijnt toch ineens Attila boven ons! Op het viaduct, aan de buitenkant (achter de vangrail). Klaar om naar beneden te springen!! Nu ben ik heel blij dat ik al die suffe gehoorzaamheidscursussen gevolgd heb met hem, want we riepe "blijf" en hij ging zitten en veroerde zich niet! Hij ging alleen keihard piepen. We wisten niet eens dat hij dat kon! Toen we boven waren waren we de gelukkigsten op aarde! Attila liet zich door zijn poten zakken zo moe dat hij was, was supergoor en had wel honderd teken (zo leek het), HIJ WAS ER!!!!!

Achteraf bleek hij zeker 60 teken te hebben (misschien nog wel meer, ga zo weer kijken). Maar dankzij de Frontline-pipet waren het allemaal kleintjes. Toch is hij nu aan de anti-bioticum. Na dit alles ga ik mijn hond dus NIET verliezen aan een of andere stompzinnige bacterie. Verder heeft hij alleen een verrekte spier in zijn linkerpoot. Hij speelt weer alsof hij nooit weg geweest is, met ons en de andere honden. Zo fijn!

Maar wat er nu precies gebeurd is de afgelopen vier dagen zal ik nooit weten. Hoeveel heeft hij echt gelopen? En hoe kan het dat het restje lijn, wat nog aan zijn halsband zou moeten zitten met een musketonhaak- weg is?

Ik krijg ontzettend veel reacties, van bekenden en vreemden, die blij zijn dat de hond terug is. Ook hebben heel veel mensen mee helpen zoeken (boswachters, campinggasten, hondenbezitters, locals). Echt fantastisch! Maar het meest fantastische is toch wel dat Attila gewoon weer thuis is!

En als we volgende week alsnog op vakantie gaan gaat hij gewoon naar mijn moeder!!!

Veel liefs van Nikki en een dikke lik van Attila.

Afbeelding

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:17

In één woord geweldig!

Ik ben heel blij voor jullie en voor Atilla dat hij weer thuis is Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:23

net alles bijgelezen, wat een verhaal... hoh wat een geluk dat je je hondje nu weer hebt, ik wil niet weten wat er anders was gebeurd...

fijn hoor! en toch leuk om te horen dat zoveel mensen voor jullie klaar stonden! Geniet nu maar Ja

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:45

Hee nikki, wat supper jo dat je hond er weer is...geweldig...Nou probeer lekker te genieten van je vakantie die heb je nu dubbel en dwars verdient. Knipoog

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:38

heyy nikk suppper dat je hond weer terug is echt geweldig .... geniet van je vakantie.!!!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:41

oo wat super fijn dat hij weer terecht is
jee wat moet je opgelucht zijn

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:42

oh wat ontzettend fijn zeg! Dat moet echt een nachtmerrie geweest zijn!
Ik rijd daar veel in de buurt voor mijn werk en ik keek altijd of ik hem zag. Gelukkig dat ie is gevonden!

Kan mij een beetje voorstellen hoe je je voelde toen je hem zag. Ben ook eens een hond kwijt geweest. Fijn zeg dat ie er weer is!