Dominante hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Dominante hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:25

mijn reuen laat ik gewoon knokken, soms klappen ze gewoon in elkaar.........

maar met teven ligt dat toch anders, die blijven vechten en blijven het keer op keer op keer doen.

Mijn reuen vechten 2,3 keer per jaar een keer Lachen, maar als teven eenmaal gaan vechten dan is leiden in last

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:26

Ik hoop dat TS doelde op de rangorde onder haar honden..... Een hond is n.l. altijd lager in rang dan haar baas.

Het verbaast me wél dat TS die al 3 honden had zó weinig van honden weet en zich niet helemaal verdiept heeft in het ras Stafford. Dáárom ga en ging ik er ook vanuit dat het puur om status gaat. Ook is in deze het asiel in gebreke gebleven....

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:35

slimmerik schreef:
Ik hoop dat TS doelde op de rangorde onder haar honden..... Een hond is n.l. altijd lager in rang dan haar baas.

Het verbaast me wél dat TS die al 3 honden had zó weinig van honden weet en zich niet helemaal verdiept heeft in het ras Stafford. Dáárom ga en ging ik er ook vanuit dat het puur om status gaat. Ook is in deze het asiel in gebreke gebleven....

Waar háál je die info vandaan? Hoe weet jij dat ze zich niet verdiept heeft in het ras?
En hoe weet je dat ze zo weinig van honden weet?
Bovendien is het vrij verbazingwekkend hoeveel mensen er zo weinig van honden afweten en het toch altijd goed gaat.
Honden moeten toch wel erg slim en geduldig zijn, met een geweldig aanpassingsvermogen, want ik sta nog iedere dag verbaasd als ik zie hoe weinig ongelukken er gebeuren met honden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:38

slimmerik schreef:

klopt dat honden lager in rangorde staan bij hun baasjes..
maar onderling willen ze hun plaats ook wel eens uitvechten.. dat is normaal in hun roedel

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:40

Idd LimaGentle maar een stafford de rangorde uit laten vechten met haar 12 jarige lab of haar 2 jarig vuilnisbakkie (zie haar profiel) vind ik vrágen om moeilijkheden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:40

ik kan zo wel vertellen wie er uiteindelijk wint Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:48

Ik ook...maar dan is TS misschien wel 2 honden armer... En dat wil ze juist zo graag voorkomen. Maar als ik en jij dat zo al kunnen zien....zijn ze op het asiel dan blind of zo?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:59

naadje24 schreef:
lees ik nou verkeerd of werd er vermeld dat de hond een stamboom heeft?
zoja dan had dit in nederland ook zo gekund!

Nee dat kan in Nederland niet want een Nederlands asiel geeft nooit een stamboom met een asielhond mee. Voor zover ik begrepen had doet België dat dus ook niet, dus ik heb mijn twijfels.

Verder is uit laten vechten behoorlijk achterhaald en zeker niet altijd slim. In dit geval kan de baas veel beter de rangorde bepalen, maar dat houdt wel in dat je ze moet scheiden als je ze alleen thuis laat of zonder toezicht.
Uit laten vechten betekend is dit geval een groot risico op een of meerdere dode honden.

Gedragstherapie buitenshuis is complete geldverspilling. De problemen doen zich voor in jouw huis en een gedragstherapeut zal dus ook naar jouw huis moeten komen en daar de honden beoordelen en de therapie moeten toepassen.

Op basis van wat ik in dit topic lees is mijn eerste gedachte: Breng hem maar naar je vader, lijkt me het meest verstandige. Normaal gesproken moet je dit overigens wel met het asiel overleggen want je mag een asielhond officieel niet zomaar aan een ander geven. Het asiel is en blijft de eigenaar.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 16:44

Dat heb ik daar net ook al bevestigd, ik mag de hond niet naar mijn vader brengen. Als ze weggaat van hier dan gaat ze naar het asiel terug.

Slimmerik; hoeveel ik van honden af weet is mijn zaak, denk jij er van wat je wilt.

De gedragstherapeute komt binnekort (vroeger dan donderdag kan ze niet). Totdan houd ik de drie van Shiva gescheiden als wij niet thuis zijn.

Ik heb me zeker wel verdiept in het ras, zoals je ook kan lezen hebben we er vroeger al één gehad. Dat deze hond niet overeenkomt met de status die het asiel heeft gegeven kan ik niet aan doen. Ik wou een hond die met andere honden en andere katten kon, blijkbaar kan ze dit dan toch niet zo goed.

Ik geef haar wel een kans, geef het niet zomaar op en dat onder proffessionele begeleiding. Dus men kan niet zeggen dat ik mijn best niet doe en er mijn geld niet in steek.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:31

Dat is waar !! Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:43

TS hoe zit dat met de stamboom dan?? Waar komt deze hond van oorsprong dan vandaan? Heb je al contact gezocht met de fokker? etc.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:42

slimmerik schreef:

speculaties Slapen
Ze heeft ook uitgelegd dat ze met haar honden bij het asiel is geweest en dat alles daar goed ging...meer doet een asiel echt niet hoor
(althans hier niet iig)

slimmerik schreef:
Idd LimaGentle maar een stafford de rangorde uit laten vechten met haar 12 jarige lab of haar 2 jarig vuilnisbakkie (zie haar profiel) vind ik vrágen om moeilijkheden.

ligt geheel aan de honden...Hier wordt er ook gevochten tussen een BM en een jack russel om de rangorde...de russel wint nog steeds Haha!
Maar goed ,ja een staff is bijna zo goed als winnaar..maar op het moment dat de andere honden zich onderdanig tonen en de staaf goed reageerd--> dus ophoud op het moment dat de hond zich overgeeft dan is er niks aan de hand

slimmerik schreef:
Ik ook...maar dan is TS misschien wel 2 honden armer... En dat wil ze juist zo graag voorkomen. Maar als ik en jij dat zo al kunnen zien....zijn ze op het asiel dan blind of zo?

Wat let je? ze hebben vast nog wel mensen nodig Haha!

ThePast03 schreef:
Nee dat kan in Nederland niet want een Nederlands asiel geeft nooit een stamboom met een asielhond mee. Voor zover ik begrepen had doet België dat dus ook niet, dus ik heb mijn twijfels.

Dat betwijfel ik en ga ik wel eens navragen
Kan mij niet voorstellen dat ze zo een hond zonder stamboom (als ie die heeft) wegdoen
Want wat als de nieuwe eigenaar nou aangehouden word? (RAD)

kan mij er iig geen voorstelling bij maken
maar ben er wel heel nieuwsgierig naar overigens hoe dat nou in elkaar steekt.

slimmerik schreef:
TS hoe zit dat met de stamboom dan?? Waar komt deze hond van oorsprong dan vandaan? Heb je al contact gezocht met de fokker? etc.

Dat zijn jouw zaken toch niet? je gaat totaal offtopic....
Er word een beetje doorgedramd is mijn mening...

Als TS besloten heeft een therapeut erbij te nemen en daar duur geld voor te betalen en zo de hond nog een kans te geven dan is dat TS haar goed recht
Overigens vind ik het fijn om te zien dat er iig nog moeite voor gedaan word en niet hoppa opgeven die handel zoals wel vele anderen...
Ze weet waar ze aan begon en ze doet haar best..meer kan ze niet doen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:44

naadje24 schreef:
Kan mij niet voorstellen dat ze zo een hond zonder stamboom (als ie die heeft) wegdoen

Een goed asiel bemiddelt dan ook niet in staffords of andere pitbullachtigen maar geeft die aan Belgische asiels.
Staffs met stamboom worden herplaats via de rasvereniging.

En dan heb ik over de officiële asiels, niet over de vele stichtingen en opvangbureau's want die werken net hoe het hunzelf uitkomt en hoe het het meeste oplevert.

Normale asiels geven nooit een stamboom mee bij asieldieren om te voorkomen dat er gehandeld gaat worden of gefokt indien niet geholpen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:52

klinkt geloofwaardig Ja

ben ook benieuwd hoe het asiel het hier doet,ik ga het toch eens vragen Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:10

Voor de duidelijkheid even mijn antwoorden in het rood ingevoegd......

naadje24 schreef:
slimmerik schreef:

speculaties Slapen
Ze heeft ook uitgelegd dat ze met haar honden bij het asiel is geweest en dat alles daar goed ging...meer doet een asiel echt niet hoor
(althans hier niet iig) Nou men kan weten dat een hond in een asiel een heel ander gedrag vertoond als later in huis. Afwegende dat er een oude Labrador in huis is en een klein hondje, had men kunnen weten of iig waarschuwen dat hier een groot risico wordt genomen

slimmerik schreef:

ligt geheel aan de honden...Hier wordt er ook gevochten tussen een BM en een jack russel om de rangorde...de russel wint nog steeds Haha!
Maar goed ,ja een staff is bijna zo goed als winnaar..maar op het moment dat de andere honden zich onderdanig tonen en de staaf goed reageerd--> dus ophoud op het moment dat de hond zich overgeeft dan is er niks aan de hand
ik kan je een foto laten zien van een JR die dat ook deed maar toen opengereten werd en nu dood is

slimmerik schreef:

Wat let je? ze hebben vast nog wel mensen nodig Haha! Ik doe al vrijwilligerswerk genoeg en heb dat trouwens jarenlang gedaan dus maak je over mij geen zorgen... En eigenlijk snap ik je opmerking niet zo goed...kan hem alleen uitleggen als persoonlijke aanval maar zo zal het vast niet bedoeld zijn

ThePast03 schreef:

slimmerik schreef:

Dat zijn jouw zaken toch niet? je gaat totaal offtopic....
Er word een beetje doorgedramd is mijn mening... Offtopic?? Doordrammen? Hoezo?? Daar kun je toch navragen of de staff altijd zo geweest is en of daar misschien verbetering in komt?

Als TS besloten heeft een therapeut erbij te nemen en daar duur geld voor te betalen en zo de hond nog een kans te geven dan is dat TS haar goed recht
Overigens vind ik het fijn om te zien dat er iig nog moeite voor gedaan word en niet hoppa opgeven die handel zoals wel vele anderen...
Ze weet waar ze aan begon en ze doet haar best..meer kan ze niet doen Ach dat had ik al direct aangeraden. En in de handel?? Daar zat dat arme beest al. Misschien wel doordat ie vanuit Nederland de grens was overgesmokkeld....vandaar ook mijn vraag naar de stamboom. Maar ik verwacht geen verbetering en raad TS hard aan bij het asiel te pleiten voor opvang bij haar vader als de therapeute geen oplossing vindt!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:34

naadje24 schreef:
klinkt geloofwaardig Ja

mijn hond komt uit het asiel(zie profiel) en is een kruising bullterrierx dogo argetino.
hij is gekeurd door de AID in het asiel en het asiel heeft een papier erbij gekregen , wij als nieuwe eigenaar hebben een kopie meegekregen en het asiel heeft het orginele gehouden

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:43

slimmerik schreef:

Tuurlijk Haha! want jij blijft toch je steken onder water geven Knipoog
En vind dan dat ik jou persoonlijk aanval Rolleyes

Maar gewoon quoten is wel moeilijk Vork

slimmerik schreef:
Nou men kan weten dat een hond in een asiel een heel ander gedrag vertoond als later in huis. Afwegende dat er een oude Labrador in huis is en een klein hondje, had men kunnen weten of iig waarschuwen dat hier een groot risico wordt genomen

ja dat weet een asiel,maar ze doen er blijkbaar toch weinig aan he? Thuiscontroles doen ze niet
Het is en blijft altijd een gok! wat voor een hond je ook neemt!
Een goed voorbeeld: ik woonde bij mams...had een volwassen kater en volwassen poes,en mams idem
ging voor 2 jaar uit huis....kwam daarna terug,met katten...de katers waren voorheen niet elkaars maatjes..de poezen wel
Nu was het fiks raak tussen de poezen en de katers waren beste maatjes...
Wat we geprobeerd hebben hebben we geprobeerd maar de poezen gingen echt niet meer samen
Dit was dus onvoorspelbaar

slimmerik schreef:
ik kan je een foto laten zien van een JR die dat ook deed maar toen opengereten werd en nu dood is

Ja dat is dus een staff die fout reageerde... wie zegt dat ze allemaal fout reageren Verward

slimmerik schreef:
Ik doe al vrijwilligerswerk genoeg en heb dat trouwens jarenlang gedaan dus maak je over mij geen zorgen... En eigenlijk snap ik je opmerking niet zo goed...kan hem alleen uitleggen als persoonlijke aanval maar zo zal het vast niet bedoeld zijn

Vat het op zoals je het opvatten wilt...

naadje24 schreef:
slimmerik schreef:

Ze weet waar ze aan begon en ze doet haar best..meer kan ze niet doen

Ach dat had ik al direct aangeraden. En in de handel?? Daar zat dat arme beest al. Misschien wel doordat ie vanuit Nederland de grens was overgesmokkeld....vandaar ook mijn vraag naar de stamboom. Maar ik verwacht geen verbetering en raad TS hard aan bij het asiel te pleiten voor opvang bij haar vader als de therapeute geen oplossing vindt!

geloof dat jij mij helemaal niet vat...

met opgeven die handel bedoel ik: opgeven dat zaakje of dat probleempje...
Dus ik bedoel hier geen handel in vorm van verhandelen mee...

Jij verwacht geen verbetering...wie weet, ik hoop hier met de tijd een positief bericht van de TS te mogen lezen Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:44

meissielief schreef:
naadje24 schreef:
klinkt geloofwaardig Ja

mijn hond komt uit het asiel(zie profiel) en is een kruising bullterrierx dogo argetino.
hij is gekeurd door de AID in het asiel en het asiel heeft een papier erbij gekregen , wij als nieuwe eigenaar hebben een kopie meegekregen en het asiel heeft het orginele gehouden

aha .maar je krijgt dus wel een kopie Knipoog
Dan zou TS misschien wel iets soortgelijks hebben ?...wie weet

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:53

dit is Nederland , ik weet niet hoe ze dat in Belgie doen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:55

naadje24 schreef:
slimmerik schreef:

Tuurlijk Haha! want jij blijft toch je steken onder water geven Knipoog
En vind dan dat ik jou persoonlijk aanval Rolleyes

Maar gewoon quoten is wel moeilijk Vork

Ik kan quoten als geen ander Haha! ...maar als ik dat hele stuk gequoted had zoals jij wil dan was het imo onoverzichtelijk geworden. Maar als ik het álsnog moet doen omdat je kleurenblind bent misschien?
Maar misschien wil jij mijn steken onder water even quoten?? Ben me daar niet van bewust namelijk en zou het zonde vinden dat je mijn posten anders begrijpt als ze bedoeld zijn. Mag uiteraard per pb. Haha!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:01

De hond heeft idd papieren omdat deze gesteriliseerd is, geen waarde voor de fok dus.
Wij hebben een kopie van de papieren gekregen, maar de originele blijft het asiel behouden, je weet maar nooit.

Als de t herapeute niet met een oplossing komt ben ik me er van bewust dat ik deze lieve schat zal moeten laten gaan, spijtig maar het is beter voor haar, voor de andere honden en voor ons...

Voor de gelegenheid eens een fotootje van deze lieverd
Afbeelding

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:03

wat een leuk dier , maar ik snap niet waarom je de hond niet bij je vader brengt. het asiel zegt wel dat het niet mag , maar ze controleren echt niet of de hond bij jou of bij je vader zit

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:04

slimmerik schreef:
Ik kan quoten als geen ander Haha! ...maar als ik dat hele stuk gequoted had zoals jij wil dan was het imo onoverzichtelijk geworden. Maar als ik het álsnog moet doen omdat je kleurenblind bent misschien?
Maar misschien wil jij mijn steken onder water even quoten?? Ben me daar niet van bewust namelijk en zou het zonde vinden dat je mijn posten anders begrijpt als ze bedoeld zijn. Mag uiteraard per pb. Haha!

ik quote toch ook aparte stukjes met daaronder de antwoorden,zo blijft het juist overzichtelijk

en met de steek onder water bedoel ik je opmerking om het in het rood te plaatsen..aangezien een poosje terug een quote werd gegeven op diezelfde manier en het toen in het zwart was en ik zei dat het niet duidelijk was...do you remember'? vast wel anders doe je het niet zo!

en nee ik ben niet kleurenblind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gaan we beschuldigen ???

en je bent je wel degelijk bewust,je doet alleen alsof je het niet bent Sigaar

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:05

Ze mogen altijd steekproef houden of de hond er idd zit, en eerlijk gezegd ben ik verder van huis af als ik daardoor in de problemen raak.

Ik heb hen al gevraagd of het kan en mag, dat mag dus niet. Indien wel kunnen daar heuse sancties aan vast hangen is mij verteld.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:06

Gaan we ruzie maken over de quotes dames? Knipoog
Haha, laat slimmerik maar doen hoor... Met de bruikbare tips doe ik zeker wat, de nutteloze laat ik gewoon langs de kant liggen. We gaan hier geen rel schoppe hé Lachen