maar met teven ligt dat toch anders, die blijven vechten en blijven het keer op keer op keer doen.
Mijn reuen vechten 2,3 keer per jaar een keer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Ik hoop dat TS doelde op de rangorde onder haar honden..... Een hond is n.l. altijd lager in rang dan haar baas.
Het verbaast me wél dat TS die al 3 honden had zó weinig van honden weet en zich niet helemaal verdiept heeft in het ras Stafford. Dáárom ga en ging ik er ook vanuit dat het puur om status gaat. Ook is in deze het asiel in gebreke gebleven....
slimmerik schreef:Ik hoop dat TS doelde op de rangorde onder haar honden..... Een hond is n.l. altijd lager in rang dan haar baas.
Het verbaast me wél dat TS die al 3 honden had zó weinig van honden weet en zich niet helemaal verdiept heeft in het ras Stafford. Dáárom ga en ging ik er ook vanuit dat het puur om status gaat. Ook is in deze het asiel in gebreke gebleven....
naadje24 schreef:lees ik nou verkeerd of werd er vermeld dat de hond een stamboom heeft?
zoja dan had dit in nederland ook zo gekund!
slimmerik schreef:Idd LimaGentle maar een stafford de rangorde uit laten vechten met haar 12 jarige lab of haar 2 jarig vuilnisbakkie (zie haar profiel) vind ik vrágen om moeilijkheden.
slimmerik schreef:Ik ook...maar dan is TS misschien wel 2 honden armer... En dat wil ze juist zo graag voorkomen. Maar als ik en jij dat zo al kunnen zien....zijn ze op het asiel dan blind of zo?
ThePast03 schreef:Nee dat kan in Nederland niet want een Nederlands asiel geeft nooit een stamboom met een asielhond mee. Voor zover ik begrepen had doet België dat dus ook niet, dus ik heb mijn twijfels.
slimmerik schreef:TS hoe zit dat met de stamboom dan?? Waar komt deze hond van oorsprong dan vandaan? Heb je al contact gezocht met de fokker? etc.
naadje24 schreef:Dat betwijfel ik en ga ik wel eens navragen
Kan mij niet voorstellen dat ze zo een hond zonder stamboom (als ie die heeft) wegdoen
Want wat als de nieuwe eigenaar nou aangehouden word? (RAD)
kan mij er iig geen voorstelling bij maken
maar ben er wel heel nieuwsgierig naar overigens hoe dat nou in elkaar steekt.
naadje24 schreef:slimmerik schreef:Ik hoop dat TS doelde op de rangorde onder haar honden..... Een hond is n.l. altijd lager in rang dan haar baas.
speculaties![]()
Ze heeft ook uitgelegd dat ze met haar honden bij het asiel is geweest en dat alles daar goed ging...meer doet een asiel echt niet hoor
(althans hier niet iig) Nou men kan weten dat een hond in een asiel een heel ander gedrag vertoond als later in huis. Afwegende dat er een oude Labrador in huis is en een klein hondje, had men kunnen weten of iig waarschuwen dat hier een groot risico wordt genomenslimmerik schreef:Idd LimaGentle maar een stafford de rangorde uit laten vechten met haar 12 jarige lab of haar 2 jarig vuilnisbakkie (zie haar profiel) vind ik vrágen om moeilijkheden.
ligt geheel aan de honden...Hier wordt er ook gevochten tussen een BM en een jack russel om de rangorde...de russel wint nog steeds
Maar goed ,ja een staff is bijna zo goed als winnaar..maar op het moment dat de andere honden zich onderdanig tonen en de staaf goed reageerd--> dus ophoud op het moment dat de hond zich overgeeft dan is er niks aan de hand
ik kan je een foto laten zien van een JR die dat ook deed maar toen opengereten werd en nu dood isslimmerik schreef:Ik ook...maar dan is TS misschien wel 2 honden armer... En dat wil ze juist zo graag voorkomen. Maar als ik en jij dat zo al kunnen zien....zijn ze op het asiel dan blind of zo?
Wat let je? ze hebben vast nog wel mensen nodigIk doe al vrijwilligerswerk genoeg en heb dat trouwens jarenlang gedaan dus maak je over mij geen zorgen... En eigenlijk snap ik je opmerking niet zo goed...kan hem alleen uitleggen als persoonlijke aanval maar zo zal het vast niet bedoeld zijn
ThePast03 schreef:Nee dat kan in Nederland niet want een Nederlands asiel geeft nooit een stamboom met een asielhond mee. Voor zover ik begrepen had doet België dat dus ook niet, dus ik heb mijn twijfels.
Dat betwijfel ik en ga ik wel eens navragen
Kan mij niet voorstellen dat ze zo een hond zonder stamboom (als ie die heeft) wegdoen
Want wat als de nieuwe eigenaar nou aangehouden word? (RAD)
kan mij er iig geen voorstelling bij maken
maar ben er wel heel nieuwsgierig naar overigens hoe dat nou in elkaar steekt.slimmerik schreef:TS hoe zit dat met de stamboom dan?? Waar komt deze hond van oorsprong dan vandaan? Heb je al contact gezocht met de fokker? etc.
Dat zijn jouw zaken toch niet? je gaat totaal offtopic....
Er word een beetje doorgedramd is mijn mening... Offtopic?? Doordrammen? Hoezo?? Daar kun je toch navragen of de staff altijd zo geweest is en of daar misschien verbetering in komt?
Als TS besloten heeft een therapeut erbij te nemen en daar duur geld voor te betalen en zo de hond nog een kans te geven dan is dat TS haar goed recht
Overigens vind ik het fijn om te zien dat er iig nog moeite voor gedaan word en niet hoppa opgeven die handel zoals wel vele anderen...
Ze weet waar ze aan begon en ze doet haar best..meer kan ze niet doen Ach dat had ik al direct aangeraden. En in de handel?? Daar zat dat arme beest al. Misschien wel doordat ie vanuit Nederland de grens was overgesmokkeld....vandaar ook mijn vraag naar de stamboom. Maar ik verwacht geen verbetering en raad TS hard aan bij het asiel te pleiten voor opvang bij haar vader als de therapeute geen oplossing vindt!
naadje24 schreef:klinkt geloofwaardig
ben ook benieuwd hoe het asiel het hier doet,ik ga het toch eens vragen
slimmerik schreef:Voor de duidelijkheid even mijn antwoorden in het rood ingevoegd......
slimmerik schreef:Nou men kan weten dat een hond in een asiel een heel ander gedrag vertoond als later in huis. Afwegende dat er een oude Labrador in huis is en een klein hondje, had men kunnen weten of iig waarschuwen dat hier een groot risico wordt genomen
slimmerik schreef:ik kan je een foto laten zien van een JR die dat ook deed maar toen opengereten werd en nu dood is
slimmerik schreef:Ik doe al vrijwilligerswerk genoeg en heb dat trouwens jarenlang gedaan dus maak je over mij geen zorgen... En eigenlijk snap ik je opmerking niet zo goed...kan hem alleen uitleggen als persoonlijke aanval maar zo zal het vast niet bedoeld zijn
naadje24 schreef:slimmerik schreef:
Als TS besloten heeft een therapeut erbij te nemen en daar duur geld voor te betalen en zo de hond nog een kans te geven dan is dat TS haar goed recht
Overigens vind ik het fijn om te zien dat er iig nog moeite voor gedaan word en niet hoppa opgeven die handel zoals wel vele anderen...
Ze weet waar ze aan begon en ze doet haar best..meer kan ze niet doen
Ach dat had ik al direct aangeraden. En in de handel?? Daar zat dat arme beest al. Misschien wel doordat ie vanuit Nederland de grens was overgesmokkeld....vandaar ook mijn vraag naar de stamboom. Maar ik verwacht geen verbetering en raad TS hard aan bij het asiel te pleiten voor opvang bij haar vader als de therapeute geen oplossing vindt!
meissielief schreef:naadje24 schreef:klinkt geloofwaardig
ben ook benieuwd hoe het asiel het hier doet,ik ga het toch eens vragen
mijn hond komt uit het asiel(zie profiel) en is een kruising bullterrierx dogo argetino.
hij is gekeurd door de AID in het asiel en het asiel heeft een papier erbij gekregen , wij als nieuwe eigenaar hebben een kopie meegekregen en het asiel heeft het orginele gehouden
naadje24 schreef:slimmerik schreef:Voor de duidelijkheid even mijn antwoorden in het rood ingevoegd......
Tuurlijkwant jij blijft toch je steken onder water geven
En vind dan dat ik jou persoonlijk aanval
Maar gewoon quoten is wel moeilijk
slimmerik schreef:Ik kan quoten als geen ander...maar als ik dat hele stuk gequoted had zoals jij wil dan was het imo onoverzichtelijk geworden. Maar als ik het álsnog moet doen omdat je kleurenblind bent misschien?
Maar misschien wil jij mijn steken onder water even quoten?? Ben me daar niet van bewust namelijk en zou het zonde vinden dat je mijn posten anders begrijpt als ze bedoeld zijn. Mag uiteraard per pb.