Mijn konijn is in mijn handen overleden....... dag Flappie..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Mijn konijn is in mijn handen overleden....... dag Flappie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:00

Oeeh bah , 1 van mijn 2ling had ook een tumor en werd steeds magerder die hebben we inderdaad na veel proberen ook laten inslapen. Een konijn van mijn zusje die was al heel oud en die huppelde in de tuin rond, kreeg stuiptrekkingen en weg was hij. Ik heb nog nooit zo geschreeuwd samen met mijn zusje...

Je hebt in ieder geval alles geprobeerd!

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:05

@ randie: kan het zijn dat dat konijn van je zusje een hersenbloeding heeft gehad? Want dat had die van mij namelijk.. Er was niks met hem aan de hand en plotseling viel hij om en begon vreselijk te stuiptrekken.. hij is die zelfde dag nog overleden Verdrietig

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:06

Ach wat erg.. Sterkte!

Hij heeft een geweldig leventje gehad bij jouw en niet veel hoeven te lijden (tenmiste, kon je al 'eerder' merken dat hij pijn had?)..

Inderdaad, je hebt er alles aan gedaan.. Maar hij was gewoon op. Nu heeft hij rust Ach gut

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 19:43

Mijn Flappie gaf algelopen weekend pas aan dat er iets aan de hand was..

Toen hij gisteren net overleden was heeft de DA mij laten voelen hoe groot de tumor was.. 4 cm in doorsnee ongeveer..
Gezien het feit dat er maandag nog niks te voelen was, was het hoe dan ook aflopende zaak..

Verder heeft mijn konijn, ondanks dwangvoeding en veel liggen, heel goed gehouden.. ze was eigenlijk erg tevreden, al die aandacht was natuurlijk wel prettig voor haar..

Soms voel ik me erg schuldig, dat ik haar die rit naar de kliniek heb laten maken, dat is haar teveel geworden, maar aan de andere kant..
Anders had ze waarschijnlijk langer pijn gehad en was ze waarschijnlijk in haar kooi overleden, welliswaar een vertrouwde plek, maar wel alleen.. en nu had ik haar vast..

Ik heb relatief goed geslapen, met de troost dat ik toch niks meer voor haar had kunnen doen, maar ik mis haar nog wel elke minuut..

Ik heb haar in de tuin begraven, en morgen gaan mijn man en ik een mooie plek voor haar maken, met een mooie steen en iets van een afdakje..

Sentimenteel?? Ja, misschien wel, maar het was wel mijn konijntje.. en die verdiend het beste, zelfs nu nog!

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:29

Er zijn altijd mensen die niet zullen snappen hoeveel je van een klein diertje kunt houden.. ik zou zeggen laat die mensen lekker. Wij weten wel beter.
Je konijntje krijgt vast een mooi plekje Lachen

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:10

Jeetje wat erg zeg, maar je hebt alles gedaan wat je voor je nijntje hebt kunnen doen, ze heeft nu in ieder geval geen pijn meer. Veel sterkte ermee.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:04

Citaat:
@ randie: kan het zijn dat dat konijn van je zusje een hersenbloeding heeft gehad? Want dat had die van mij namelijk.. Er was niks met hem aan de hand en plotseling viel hij om en begon vreselijk te stuiptrekken.. hij is die zelfde dag nog overleden

De eerste van de 2ling Bravo, die at niet meer veel heel erg af had het koud enz. Die zou anders in een paar dagen zelf overleden zijn maar heb haar dus in laten slapen.

Pluisje die oude kreeg een hartinfarct tijdens het buiten rond rennen.

En de andere helft van de 2ling ( die ik ondertussen al 10 jaar had) Dat beest was net een hond, luisterde naar naam enz..Ging aan de diaree werd toen aangevreten door maden..dit is allemaal goed gekomen maar hij mocht niet buiten ivm met vliegen terwijl hij altijd buiten liep. Ben ik dagen mee naar de dierenarts geweest, hij knapte een beetje op en kreeg toen inderdaad ook een hersenbloeding zijn kopje was scheef hij viel om enz. En dat was voor mij ook de druppel om hem te laten gaan.
Ik mis hem hier nog steeds de tuin is zo leeg zonder dat huppelende monster wat regelmatig op me landde als ik lag te zonnen Vork