Skitter schreef:EDIT: Om even op je eerste post te reageren TS; mijn hond vindt zn GL ook niet echt super. Hij accepteert hem wel (wat wel heel belangrijk is) maar als het ff kan wil hij hem er ook graag af hebben.
IMO als een hond zo tegenin gaat heeft hij ook totaal geen respect voor jou, want jij laat zien dat je de baas bent, en daar is hij het dus niet mee eens.
Nee, dat klopt niet. Het heeft zelfs helemaal niks met respect voor jou te maken. Ook laat jij niet zien dat jij de baas bent door dat ding. Als hij het ding namelijk gewoon in huis om heeft, zal hij het niet met jou verbinden. Hij vindt dat ding gewoon vervelend, want het ding "straft" hem constant (iets op de neus van een hond is voor een hond een straf). Hij moet eraan wennen dat dat ding geen straf of correctie betekent maar gewoon iets is wat er bij hoort. Dat doe je door veel snoepjes te geven. En zeker niet op de manier die jij hieronder beschrijft.
Skitter schreef:Als hij niet wil lopen zou ik eerst gewoon met hem naar buiten gaan met een gewone riem, en eenmaal buiten de GL op doen. Als het mijn hond was die niet wou lopen ging ik weer naar huis met hem, liet ik die GL op zitten en drukte hem mooi in zn bench. Een stuk minder leuk dan ff met zo'n ding wandelen lijkt mij

Hem voor 'straf' met GL in de bench zetten is vrij stom. Op die manier sla je wel 2 ongelukkige vliegen in 1 klap. Je laat de hond een hekel aan de bench ontwikkelen (bench is straf). Én de hond gaat de GL met straf verbinden (genegeerd worden in de bench is straf) en zal het ding dus écht niet leuk gaan vinden.
Positief trainen lijkt me een stuk belangrijker.