liev_meisjuh schreef:iedereen heeft het erover dat geen ras is omdat ze niet zijn getatoerd maar mijn beestjes zijn ook niet getatoerd en kan je vertellen dat eentje togh echt een kleurdwerg is en de andere en teddywidder.
Teddy Widder is ook geen ras, is helemaal niet erkend hier in Nederland dus zullen ook niet getatoeerd zijn.
En dat het geen rassen zijn weet ik zeker, ik fok konijnen via de NKB. Franse Hangoren en NHD. En daarnaast leeuwenkophangoren die nog niet erkend zijn, daar zijn we druk mee bezig.
Overigens trekt mij dit zo, dat er op deze manier gefokt word, omdat betreffende meisje al diverse vragen heeft gesteld en niet wist waar ze mee bezig was. Daarnaast zegt ze dat dit rasdieren zijn en dat is gewoon niet zo.
Om nog een punt te vertellen ik heb al diverse opvangkonijnen hier zitten en dumpertjes, dit zijn bijna altijd kruissingkonijntjes zoals deze diertjes. En dan heb ik weer diertjes binnen met tandvleesonstekingen door slecht voer, blaasproblemen door knaagstenen, veelste lange nagels door onoplettendheid. En zo nog even door.
Een echte fokker kan je altijd op terugvallen voor alle nodige informatie, maar zij moet ook nog is alles vragen. Ook kan je bij een echte fokker mocht het nodig zijn het diertje terug brengen zonder dat de opvangen de dupes ervan worden. Of dat hier het geval is weet ik niet.
Als laatste wil ik nog kwijt, dat ik niet zeg dat ze het niet moet doen, maar ik probeer haar over te halen om erover na te denken.