1 jong konijntjes!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: 1 jong konijntjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:18

jah dat is echt typisch altijd die reacties altijd maar zeggen dat je dat niet moet doen maar ze vraagt verder niet om een mening.

maar wil gewoon haar mooie beestje showen.
en niemand die er iets van kan zeggen of ze nou wel of niet moet dekken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:07

liev_meisjuh schreef:
iedereen heeft het erover dat geen ras is omdat ze niet zijn getatoerd maar mijn beestjes zijn ook niet getatoerd en kan je vertellen dat eentje togh echt een kleurdwerg is en de andere en teddywidder.

Teddy Widder is ook geen ras, is helemaal niet erkend hier in Nederland dus zullen ook niet getatoeerd zijn.
En dat het geen rassen zijn weet ik zeker, ik fok konijnen via de NKB. Franse Hangoren en NHD. En daarnaast leeuwenkophangoren die nog niet erkend zijn, daar zijn we druk mee bezig.

Overigens trekt mij dit zo, dat er op deze manier gefokt word, omdat betreffende meisje al diverse vragen heeft gesteld en niet wist waar ze mee bezig was. Daarnaast zegt ze dat dit rasdieren zijn en dat is gewoon niet zo.
Om nog een punt te vertellen ik heb al diverse opvangkonijnen hier zitten en dumpertjes, dit zijn bijna altijd kruissingkonijntjes zoals deze diertjes. En dan heb ik weer diertjes binnen met tandvleesonstekingen door slecht voer, blaasproblemen door knaagstenen, veelste lange nagels door onoplettendheid. En zo nog even door.
Een echte fokker kan je altijd op terugvallen voor alle nodige informatie, maar zij moet ook nog is alles vragen. Ook kan je bij een echte fokker mocht het nodig zijn het diertje terug brengen zonder dat de opvangen de dupes ervan worden. Of dat hier het geval is weet ik niet.

Als laatste wil ik nog kwijt, dat ik niet zeg dat ze het niet moet doen, maar ik probeer haar over te halen om erover na te denken.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:13

Lachen Tuurlijk, je mag best haar wel aan het denken zetten ed..
Maar als je die reacties op de eerste pagina leest werd daar toch iets minder 'leuk' gereageerd als jij hier doet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:46

oh dus als een ras niet bekent is in ned is het ineens geen ras meer..haha grappig.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:50

liev_meisjuh schreef:
oh dus als een ras niet bekent is in ned is het ineens geen ras meer..haha grappig.

Ik denk dat je iets beter moet lezen Knipoog .
En iets aardiger mag ook wel..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:55

liev_meisjuh schreef:

Het is ook geen ras meer hier in Nederland, je kan het zo gewoon nog niet noemen. Ze zijn in Duitsland erkend en ook in Amerika, maar omdat je simpelweg een Angora x een Hangoor kan kruissen ook kan zeggen hoppa is het een Teddy hangoor (widder betekend gewoon heel simpel hangoor) is het niet aantoonbaar en in dit geval kan je he dus niet zomaar een ras noemen. Er zijn in Nederland maar een handvol fokkers serieus bezig met de Teddy hangoor het gros dat op marktplaats adverteerd is gewoon pure handel. De leukste kleurtjes om over de gebreken niet te praten. Ja, er zitten papieren bij.. je hebt aan papieren niks daarbij zijn ze vaak vals.

Als het konijntje uit je profiel de kleurdwerg moet voorstellen betwijfel ik overigens ergens. Ik heb een vriend fokker van kleurdwergen gevraagd en die zegt dat dit echt geen kleurdwerg is.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 20:22

ik fok 1 kee rper jaar met mijn 2 konijnen en dat is genoeg voor hun ik ga niet mijn konijnen verkopen voor raskonijnen ik ga gewoon door fokken en ik hou zelf 1 de rest gaat naar mijn familie

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:25

ladylisa schreef:
ik fok 1 kee rper jaar met mijn 2 konijnen en dat is genoeg voor hun ik ga niet mijn konijnen verkopen voor raskonijnen ik ga gewoon door fokken en ik hou zelf 1 de rest gaat naar mijn familie

Dan is het goed toch? Als je er gewoon rekening mee houd dat ze goede zorg en een goed tehuis kunnen krijgen later, dan zie ik het probleem niet?

Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:28

Aaah wat een lieffieej !
xX

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:39

Als het konijntje uit je profiel de kleurdwerg moet voorstellen betwijfel ik overigens ergens. Ik heb een vriend fokker van kleurdwergen gevraagd en die zegt dat dit echt geen kleurdwerg is.[/quote]

dat is een kleurdwerg ja bij bekende fokker hier gekocht en beide ouders waren ook aanwezig.
dus ik weet niet wat je hier mee bedoelt.

en mijn teddywidder komt niet van marktplaats af Knipoog dus daarvan weet ik ook niet wat je bedoelt.

maar daar gaat het hier niet over wat de mijne wel of niet zijn ik weet dit alsnog beter ze zjin in mijn bezit en ik weet waar ze vandaan komen maar iedereen mag zelf uitmaken wat hij of zij doet met zijn beest al laten ze het dekken! ook al zijn er nog zoveel volle asielen ieder zijn eigen keus.

en ook al heb je niet zoveel verstand hiervan ooits moet de eerste keer zijn, en ze heeft niet voor niks informatie gevragen, dit is alleen maar goed!!! iedereen heeft het moeten leren door te vragen en te lezen en het te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:55

Als ze fokt zoals ze verteld en schrijft zakt mijn moed steeds dieper in de schoenen...
Of ze is een grandioze fantast of het is nog waar ook....

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:09

ik hoop dat het niet waar is

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:16

Ik heb een wit dwerghangoor rammetje. Met rode ogen. Hij is getatoeerd. Is het nou een echt ras? Moet je er dan papieren bij hebben? En wat heb je eigelijk aan zon nummer ? Tong uitsteken (niet onaardig bedoeld Lachen )
Wat voor ras is hij dan precies. Ik heb hem wel bij een fokker gekocht.

http://img183.imageshack.us/img183/2613/konijn1xq0.jpg

dat is hem toen ik hem net had. Daar zat hij nog in zon konijnen kooi (bovenkant op het gras) Nu heeft hij een echt hok met grote zandbakren eraan. Ik zou graag een parter willen voor hem, hij is niet gecastreerd. Dit mag ik ook niet laten doen van mijn ouders. Is er nog een andere optie voor eenpartner zonder jongen?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:59

@ x_Sannee
Een Nederlandse Hangoordwerg, met vliegtuigoren. Niet fokgeschikt dus. Je hebt juist geen papieren bij konijnen nodig, dat is de grootste onzin voor hobbykonijnen. Aan het nummer kan je zien van welke vereniging die komt, in welk jaar die geboren is, welke maand en het hoeveelste konijn die maand. Alleen raszuivere dieren mogen getatoeerd worden.

Ram met ram gaat bijna nooit goed, enige advies wat ik kan geven is toch castereren, eventueel zelf sparen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:36

Ik vind het het hele leuke konijntjes, alleen zou ik ook niet gaan fokken met verschillende rasloze konijnen en kruisingen. Als je perse echt wil fokken, loont het de moeite je te verdiepen in één ras, ofwel moet je maar eens in de opvangadressen gaan kijken zoals al gezegd... Ook die verdienen een kans.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:58

goed gezegd astragirlie...
helemaal met je eens

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:05

@ Faniek

Is ie nou wel raszuiver of niet ? (A)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:10

Wat een typische bokt reacties hier zeg. Dit meisje wil gewoon haar konijntjes laten zien. Dat moet ze toch zelf weten? Raszuiver of niet... boeiend! Laat haar. En erger je je er aan? Dan kijk je toch lekker niet.
Altijd dat commentaar maar... pfffff.

Als zij er voor kiest om met haar konijntjes te fokken, dan is dat haar keuze en weten jullie veel wat ze met die konijntjes gaat doen... wie weet houdt ze ze of heeft ze al een goed adresje. En zo niet... dan is en blijft het altijd nog haar keus.

En ik vind je konijntjes erg leuk! Lief dat kleintje. Jammer dat de rest het niet heeft overleefd. Veel plezier met je moppies!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:32

Jammer van de rest dat die het niet hebben gered Ach gut
Meid hardstikke leuk dat je konijn een kleintje heeft gekregen.. geniet er van Knipoog

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 10:04

dankje het konijntje is nu uit het nest af en toe en eet al mee met de moeder Haha!