Doggydance

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Re: Doggydance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:43

Skitter schreef:
Lysette schreef:

Honden doen dit soort dingen niet voor een glimlach of een aai. Tenzij er straf volgt als ze het niet doen. Ik geloof niet in honden met een will to please of iets dergelijks... Ze werken niet om jou te plezieren maar om zichzelf te plezieren. Een leuke stem kan helpen je hond te motiveren maar een hond gaat geen 3 minuten kunstjes uitvoeren voor een glimlach en een braaf. Ik ga ook geen werk doen wat ik niet heel spannend vind als ik er niet voor betaalt krijg alleen een baas die zegt: nou dat heb je goed gedaan, dank je wel. Als ik er een leuk salaris voor krijg wordt dat werk een stuk leuker. En zo werkt het met honden ook.

Hier ben ik mee eens. Dit is nu eenmaal niet natuurlijk voor je hond, een hond doet NIETS voor NIETS![/quote]

Voor onze honden voelt het ook helemaal niet alsof ze niets voor niets doen, voor hen voelt het alsof ze er best veel voor terugkrijgen.
Ik geloof idd wel dat het moeilijk is om bepaalde trucjes aan te leren zonder lekkers.
Dus daarin hebben jullie dan wel gelijk, maar voor veel dingen geld dat níet en toch lijken een hele hoop mensen dat zo mee te krijgen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Bijv: een hond die alleen maar naar zijn baasje komt wanneer het baasje ergens mee ritselt of dus wat lekkers in de aanbieding heeft.
maargoed, dat staat dan wel weer los van deze doggydance en daar hebben jullie ook vast geen enkele boodschap aan Lachen *hoop ik Haha!*

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:05

Tsja, ieder heeft wat dat betreft een eigen mening, denk ik!
Ik was op de tollerdag (onze hond is een toller, een soort retriever), en daar waren allemaal honden van zijn soort, en er werd ook een demo doggydance gedaan, ik vond het geweldig! (www.caninefreestyle.com geloof ik).

Ik vond dit filmpje trouwens net:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1646994897

Aan de TS: ik vind het er al heel goed uitzien, alleen wat sommigen al zeiden, misschien een iets langzamere muziek uitkiezen voor een mooier geheel Lachen

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 15:33

Laar schreef:
Voor onze honden voelt het ook helemaal niet alsof ze niets voor niets doen, voor hen voelt het alsof ze er best veel voor terugkrijgen.
Ik geloof idd wel dat het moeilijk is om bepaalde trucjes aan te leren zonder lekkers.
Dus daarin hebben jullie dan wel gelijk, maar voor veel dingen geld dat níet en toch lijken een hele hoop mensen dat zo mee te krijgen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Bijv: een hond die alleen maar naar zijn baasje komt wanneer het baasje ergens mee ritselt of dus wat lekkers in de aanbieding heeft.
maargoed, dat staat dan wel weer los van deze doggydance en daar hebben jullie ook vast geen enkele boodschap aan Lachen *hoop ik Haha!*

Dat gaat idd te ver. Zie me daar al staan, komen ze alleen "hier" als ik sta te zwaaien met een stuk worst o.i.d. Haha!
Nee hoor, lekkers is om aan te leren en wanneer ze de commando's kennen af en toe te belonen om het gedrag in stand te houden Lachen

Wat betreft de muziek, ben nu bezig met een langzamer stuk Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:40

Dat is juist de kunst van honden trainen, de snoepjes overbodig maken. Een hond die een goede relatie heeft opgebouwd met zijn baas, zal komen (snoep of niet). Voor instinctsporten hoeven honden al helemaal geen beloning voor te krijgen, want hun werk is hun beloning (bv. schapendrijven, speuren, ...)
Maar elk kunstje dat eigenlijk onnatuurlijk is voor een hond (of in opdracht van de mens) moet idd. aangeleerd worden d.m.v. 'omkoping' om het op zo'n manier te zeggen. Als jij je kunstje doet, dan krijg je wat lekkers. Met kinderen eigenlijk ook zo. Als je nu witloof opeet, mag je tv kijken, ... Vingers aflikken

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:30

@Anneloes, filmpje van grease? Geen idee waar je het over hebt Haha! Ik heb nog nooit zoiets gezien, maar in mijn ogen is het ook niet zo bijzonder.

Overigens over dat belonen, dat is niet gek hoor... wanneer je een hond beloont weet hij toch dat hij iets goeds doet.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:40

Tja... lange discussie, wel of niet met voer belonen.... Ik vind er zelf niets mis mee. Rhodi doet trouwens ook oefeningen omdat hij het gewoon leuk vind hoor, en ik beloon ook op allerlei manieren; knuffelen, enthousiast doen, een bal gooien, een snoepje, ect...

Op verzoek: Hier is ons filmpje. Dit is al wel weer van een tijdje geleden! Rhodi word hier beloond met koekjes, maar als je goed kijkt, zie je dat de aandacht in veel momenten gewoon keurig op mij gericht is. Tijdens het ''weaven'' tussen de benen door, volgt hij het koekje wel. (Oud filmpje he)
En we hadden hier dus amper ruimte, we moesten het even op een paar vierkante meter doen... Knipoog
Ons niveau is natuurlijk niet hoog, wij hebben ALLES zélf moeten leren! Knipoog Dus bedenk dat wel als je commentaar geeft, want er zullen zeker verbeterpunten zijn. Wij hebben nooit een les doggydancing gehad, gewoon zelf lekker aan het oefenen geslagen. Wij deden het trouwens zonder muziek die keer, de muziek is erop gezet.

http://www.zippyvideos.com/148188795415 ... idancing1/

Roept u maar!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 09:44

Ik vind het een leuk filmpje Lachen
Je hond heeft ook zeker aandacht voor jou.

Ik vind doggydance een hele leuke manier om een goede band op te bouwen met je hond zo Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:46

Bedankt Poohbeer! Lachen

Zeker, doggydancing is gewoon vreselijk leuk! Enne, maak je geen zorgen; dat jou herder vrij traag is, betekend niet dat je geen leuke dans kan maken. Ik heb meer ''trage'' honden prachtig zien dansen, omdat de muziek kalm was. Het valt me trouwens op dat deze honden soms erg goed geconcentreerd zijn, en omdat ze zo kalm zijn de moeilijkere beheersingsoefeningen beter uitvoeren.

Rhodi is een stuiterballetje, dat zie je vast ook wel terug op het filmpje. Beheersing? Oei oei, da's moeilijk... Knipoog Hij is vrij vlot, maar niet zo snel als de golden retriever van het Grease filmpje. Hij is dus een beetje een ''tussentype'' qua snelheid. Maar concentratie... da's wel lastig voor zo'n stuitertje, haha! Knipoog