Skitter schreef:Lysette schreef:
Honden doen dit soort dingen niet voor een glimlach of een aai. Tenzij er straf volgt als ze het niet doen. Ik geloof niet in honden met een will to please of iets dergelijks... Ze werken niet om jou te plezieren maar om zichzelf te plezieren. Een leuke stem kan helpen je hond te motiveren maar een hond gaat geen 3 minuten kunstjes uitvoeren voor een glimlach en een braaf. Ik ga ook geen werk doen wat ik niet heel spannend vind als ik er niet voor betaalt krijg alleen een baas die zegt: nou dat heb je goed gedaan, dank je wel. Als ik er een leuk salaris voor krijg wordt dat werk een stuk leuker. En zo werkt het met honden ook.
Hier ben ik mee eens. Dit is nu eenmaal niet natuurlijk voor je hond, een hond doet NIETS voor NIETS![/quote]
Voor onze honden voelt het ook helemaal niet alsof ze niets voor niets doen, voor hen voelt het alsof ze er best veel voor terugkrijgen.
Ik geloof idd wel dat het moeilijk is om bepaalde trucjes aan te leren zonder lekkers.
Dus daarin hebben jullie dan wel gelijk, maar voor veel dingen geld dat níet en toch lijken een hele hoop mensen dat zo mee te krijgen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Bijv: een hond die alleen maar naar zijn baasje komt wanneer het baasje ergens mee ritselt of dus wat lekkers in de aanbieding heeft.
maargoed, dat staat dan wel weer los van deze doggydance en daar hebben jullie ook vast geen enkele boodschap aan