Wuis schreef:Die groene is een vrouwtje, zeker weten!
De onderste een mannetje uiteraard.
ik ben het dus helemaal met jou eens, wat ik overigens best wel vaak ben....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wuis schreef:Die groene is een vrouwtje, zeker weten!
De onderste een mannetje uiteraard.
Cayenne schreef:Dit is zeker weten een mannetje.
Daphne__ schreef:ze zeggen dat je het kunt ziendoor de kleur van de neusdoppen en als hij ''zingt'' is het ook een man want vrouwtjes doen dat niet.
Daphne__ schreef:ze zeggen dat je het kunt ziendoor de kleur van de neusdoppen en als hij ''zingt'' is het ook een man want vrouwtjes doen dat niet.
Cayenne schreef:Nou schiet mij maar lek, maar ik heb een parkiet gehad die heel poesje mauw kon fluiten
assie schreef:Daphne__ schreef:ze zeggen dat je het kunt ziendoor de kleur van de neusdoppen en als hij ''zingt'' is het ook een man want vrouwtjes doen dat niet.
Dat zingen dat geldt bij kanaries. Je weet wel, die gele/oranje/witte/bruine vogeltjes. Niet bij parkieten.
Mijn vrouwtjesspook tettert net zo hard mee als het mannetje.
Ik kan je verder niet echt helpen met je vraag Wilawander. Ik heb zelf een flinke volière en 'kweek' ook met mijn kieten, maar het is bij die jonkies altijd weer een verrassing wat het nu wordt. Vandaar dat mijn kietjes altijd dubbele namen (bijv Laurens-Elyanna, of Lotje-Jan) hebben in het begin en als ik dan helemaal zeker weet wat het is krijgen ze de enkele naam.
Als ze oud zijn vind ik het meestal een piece of koekje om te zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn, zeker bij de standaard groene en blauwe kleurslagen. Als je echter met verdunningsfactoren gaat lopen klooien, of met lutino en albino, dan wordt het alweer lastiger.
Voor nu zou ik gokken op een vrouwtje, inderdaad door die lichte verkleuring, maar goed... ik heb het vaker fout dan goed bij deze jonkies.
roosje84 schreef:Dan heb ik denk gekke beesten..want het mannetje maakt toch echt mooie zanggeluidjes(nee ze kunnen niet zingen)en de andere, het vrouwtje, tettert!