Speelgoed voor konijn? :-)

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Re: Speelgoed voor konijn? :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:02

Faniek schreef:
Die spreken elkaars taal niet, als je toch een dier erbij kan en mag nemen doe dan het grootste plezier voor het dier zelf en dat is een soortgenoot.

Wat een onzin, die van mij vermaakte zich prima tussen de cavia's. Hij klom op de boomstam en de cavias gingen er achteraan, vervolgens sprong hij weer weg, ging hij dr weer op af, prachtig schouwspel. En s'avonds lagen ze allemaal bij elkaar te slapen in een hoekje. Dus mijn konijn had dr zat plezier mee...

@Ts: Wel vind ik een konijn in een hokje zielig... Die van mij banjert meestal lekker door de tuin en hij heeft een hok waar hij s'nachts in zit (ivm. de katten die hier lopen). Dit hok bestaat uit een gewoon hok, waar de zijkant uitgehaald is en aan die zijkant zigt een hele grote buitenren vast. Via deze ren kan hij ook nog onder zijn hok komen, de poten van het hok zijn omniet met gaas.
Misschien dat je een wat groter hok kan regelen? Misschien door ook een beetje creatief te zijn?

Mijn konijn vindt het overigens ook geweldig om een vol voerbakje om te gooien, de sukkel Clown

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:02

Dan koop je er tochzelf een 2e bij? Heb ik uiteindelijk ook gedaan, omdat ik het sneu vond voor Distel, heb ik dr gewoon eentje bijgehaald Knipoog T wordt natuurlijk heel anders als het gewoon niet mag van je ouders, mjoet Tong uitsteken

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 22:03

En een overdekt rennetje heeft ook niet echt zin.
Ze kan overal onder, bij het vogelhok ,onder de hooiberg, onder de garage, maar ze gaat gewoon stom zielig in de regen zitten. En ja, ze trilde helemaal..

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:04

Ik heb twee konijnen (2 vrouwtjes). Ze hebben een groot hok, 2 verdiepingen. Ze hadden het best naar hun zin. Toch heb ik er een ren aan gemaakt (helemaal zelf, sta er nog verstelt van)
In de ren ligt een holle boomstam (te koop in een groot tuincentrum bij de aquarium afdeling) en een onderkant van een kattebak met grond erin. Ze graven zich helemaal het ongeluk. En ook als het regent zitten ze vaak buiten in de ren. Verder hebben ze balletjes, een hooibal, en vaak stop ik hooi in een wc rol, ook leg ik kranten onder het stro. Vinden ze helemaal geweldig om die op tegraven.
Ik wissel wel vaak van 'speelgoed', zodat ze toch elke keer wat 'nieuws' hebben.

ook lopen ze regelmatig los in de tuin, kunnen ze letterlijk even een sprintje trekken Haha!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:12

Konijnen vinden regen niet zo erg hoor, ze vinden het juist lekker.
Lot, mijn Vlaam, gaat er heerlijk lang uit in liggen, ookal kan ze haar hok in Tong uitsteken En Smurf en Luun ook Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:14

Kieffer schreef:
Faniek schreef:
Die spreken elkaars taal niet, als je toch een dier erbij kan en mag nemen doe dan het grootste plezier voor het dier zelf en dat is een soortgenoot.

Wat een onzin, die van mij vermaakte zich prima tussen de cavia's. Hij klom op de boomstam en de cavias gingen er achteraan, vervolgens sprong hij weer weg, ging hij dr weer op af, prachtig schouwspel. En s'avonds lagen ze allemaal bij elkaar te slapen in een hoekje. Dus mijn konijn had dr zat plezier mee...

Omdat jouw konijn toevallig er plezier mee had, betekend het niet dat alle konijnen er plezier aan hebben. Ik heb het wel vaker fout zien gaan, konijnen die de cavia een gebroken rug trappen.
Dan denk ik waarom het risico nemen? En je maakt een konijn nog vrolijker met een soortgenoot die hij/zij leuk vind. Als je dan de keus hebt doe dan de weg waar die het meest gelukkigst van word.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:14

orrieborrie schreef:
Ik heb twee konijnen (2 vrouwtjes). Ze hebben een groot hok, 2 verdiepingen. Ze hadden het best naar hun zin. Toch heb ik er een ren aan gemaakt (helemaal zelf, sta er nog verstelt van)
In de ren ligt een holle boomstam (te koop in een groot tuincentrum bij de aquarium afdeling) en een onderkant van een kattebak met grond erin. Ze graven zich helemaal het ongeluk. En ook als het regent zitten ze vaak buiten in de ren. Verder hebben ze balletjes, een hooibal, en vaak stop ik hooi in een wc rol, ook leg ik kranten onder het stro. Vinden ze helemaal geweldig om die op tegraven.
Ik wissel wel vaak van 'speelgoed', zodat ze toch elke keer wat 'nieuws' hebben.

ook lopen ze regelmatig los in de tuin, kunnen ze letterlijk even een sprintje trekken Haha!

Haha, ik krijg nu echt een beeld van 2 driftig spelende en gragende dameskonijnen voor me Haha!
Wat leuk zeg, dat je dat allemaal doet Haha! Ook gaaf om te zien he, dat ze dr zo dankbaar gebruik van maken!
Ik heb ook zo'n hol boomstammetje met gaten er in, daar stop ik dan hoi in, die van mij vindt het prachtig! Ook die hooiballetjes zijn een succes. (als hij maar kan vreten Clown)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:17

Faniek schreef:
Omdat jouw konijn toevallig er plezier mee had, betekend het niet dat alle konijnen er plezier aan hebben. Ik heb het wel vaker fout zien gaan, konijnen die de cavia een gebroken rug trappen.
Dan denk ik waarom het risico nemen? En je maakt een konijn nog vrolijker met een soortgenoot die hij/zij leuk vind. Als je dan de keus hebt doe dan de weg waar die het meest gelukkigst van word.

Ik heb het vaak goed zien gaan... Tis niet zo dat als iets 1 keer gebeurd het altijd gebeurd... Tuurlijk gaat er wel eens wat fout, maar dat kan met 2 konijnen net zo goed als met een konijn en een cavia. Je moet die beesten ook niet in een hokkie zetten waar ze de hele dag op elkaars lip zitten, maar vooral als je ze aan elkaar laat wennen, gewoon de ruimte geven. Allemaal factoren die er ook mee te maken hebben in mijn ogen...
Maar om te zeggen dat ze elkaars taal niet spreken en je ze een groter plezier doet om ze bij soortgenoten te zetten vind ik een beetje kort door de bocht. Maargoed, dat is mijn mening.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:50

ik heb mijn cavia al 5 jaar. ook heb ik 3 konijnen. in de winter zit de caaf lekker binnen omdat hij al wat ouder is. nu zit hij buiten in een hok met een konijn en dat gaat super goed samen. ze geven alkaar kusjes enz liggen samen te slapen en te eten. overdag loopt de caaf lekker door de tuin en zet ik dat ene konijn bij die andere 2 konijnen. dan heeft de caaf 'savonds lekker gezeldschap waar die tegenaan kan kruipen. mijn caaf toen die alleen was was die zo ongelukkig. hij lagstil in een hoekje. toen kocht ik een jong konijntje erbij en de caaf werd gelukkig weer helemaal vrolijk. ze zijn de beste maatjes. dus een caaf en een konijn gaat bij mij prima samen. die discussie is er al zo vaak geweest maarja. mijn diertjes zijn happy

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:46

hoe oud is jou konijn ?? als ik bragen mag

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 16:07

Mijn konijn?
Weet ik veel Clown

4, 5 jaar? Tong uitsteken

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:13

mijn ervaring met hooi in een wcrol is niet zo goed Lachen
na een half uur is er niks meer van terug te vinden, en al dat karton in hun maagjes is niet zo fijn. Ze hebben zo'n krabblok en die gooien ze wel eens door hun hok heen. Voor de rest liggen ze alleen maar of ze eten. Maar in de ren is dat precies hetzelfde. Ze hebben overigens een dubbelhok met trappetjes enzo, en heel soms s'avonds dan gaan ze trappetje racen Lachen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:17

Mijn konijnen zitten buiten en kunnen 24/7 in de ren om het hok. Ze worden nat, maar daar gaan ze echt niet dood aan. Ze blijven als het sneeuwt gewoon lekker in de sneeuw zitten. Ze gaan er niet voor schuilen. Ze kunnen genoeg hebben. Als ze maar kunnen schuilen als ze het nodig vinden. Ik zou het konijn gewoon naar buiten doen, want om hem/haar nou de hele tijd binnen te houden.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:58

Mistie schreef:
Mijn konijn?
Weet ik veel Clown

4, 5 jaar? Tong uitsteken

dan kan je beter een ander konijn er bij kope een cavia gaat denk ik niet meerl leuke

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:04

Kijk eens op DEZE site. Daar staat een heel hoofdstuk over konijnenspeeltjes.

Mijn konijn loopt binnen (los) en speelt graag met plastic zakjes: dat ritselt zo lekker als je ermee gaat slepen en verder speelt hij graag tikkertje met ons of de kat. De kat vind er niets aan is doodsbenauwd (Konijn bijt de kat vermoed ik Haha! ).

De rest van de site is: http://www.konijnen.nl/indextot2.htm