Het is natuurlijk ook een beetje kijken hoe ze reageren op kinderen, maar de meeste kinderboerderijkonijnen worden vaak aangehaald door kinderen en zijn dat gewend. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het is natuurlijk ook een beetje kijken hoe ze reageren op kinderen, maar de meeste kinderboerderijkonijnen worden vaak aangehaald door kinderen en zijn dat gewend.

Nathachou schreef:Mocca schreef:Ik zou voor een konijn gaan.
Die zijn meestal net iets rustiger, zijn iets makkelijker te pakken (cavia kunnen zo glad als een aal zijn, die zijn zo weg!) en meestal ook aaibaarder. Verder piepen ze niet.
Daar ben ik het niet mee eenskonijnen zijn een stuk drukker dan cavias. Een konijn loopt alleen al 3 km per dag gemiddeld, dus kan je nagaan hoeveel die rent
. Voor de rest krabben en bijten ze sneller dan cavias, vertonen sneller gedragsstoornissen wanneer je ze verkeerd ondhoudt, etc.
Konijnen en cavias kunnen btw NIET bij elkaar! Ze spreken elkaars taal niet (cavias maken geluiden, konijnen hebben lichaamstaal) en hebben totaal andere behoeftes.
Gr.
Naatje
Als het konijn uit zijn hok is, en de cavia achterblijft worden ze beide erg onrustig, dus halen we ze ook tegelijk uit hun hok.
)

jacimatho schreef:Wij hebben altijd konijnen gehad, sinds de laatste een half jaar geleden zijn laatse adem uitblies hebben we gekozen voor twee caviaatjes.
Voor de kids zijn de cavia's veel leuker omdat ze wat interactiever zijn, fluiten naar je als je langsloopt, vragen om eten of aandacht, spelen heerlijk met z'n tweetjes door de bak heen, de hele dag roeren ze zich....heel leuk om naar te kijken.
Zijn makkelijk in onderhoud, stinken minder en minder vernielzuchtig dan de konijnen.
Vinden het heerlijk om op schoot te zitten en zijn lekker bijdehand.
Ik heb altijd met heel veel plezier konijnen gehad, maar vind cavia's helemaal top.
Je moet wel twee hebben, maar dat kan makkelijk met die kleintjes.
* Wij hebben nu in huis "cavia-tv ",
houdt in: gewoon met een kopje thee kijken naar wat die beesten allemaal uitspoken...hahahaha

.
Cavia's maken van die gezellige geluidjes
en konijnen maken volgens mij alleen geluid als ze boos zijn...
Mexxuna schreef:Nathachou schreef:Daar ben ik het niet mee eenskonijnen zijn een stuk drukker dan cavias. Een konijn loopt alleen al 3 km per dag gemiddeld, dus kan je nagaan hoeveel die rent
. Voor de rest krabben en bijten ze sneller dan cavias, vertonen sneller gedragsstoornissen wanneer je ze verkeerd ondhoudt, etc.
Konijnen en cavias kunnen btw NIET bij elkaar! Ze spreken elkaars taal niet (cavias maken geluiden, konijnen hebben lichaamstaal) en hebben totaal andere behoeftes.
Gr.
Naatje
Wij hebben een konijn én een cavia, gewoon lekker bij elkaar hoor, ze slapen tegen elkaar aan, ze rennen achter elkaar aan, eten met zijn 2-en uit 1 bakje ... en knabbelen samen aan het zelfde stuk komkommer.
Nooit problemen mee gehad.Als het konijn uit zijn hok is, en de cavia achterblijft worden ze beide erg onrustig, dus halen we ze ook tegelijk uit hun hok.
Moet wel zeggen dat ze in de dierenwinkel ook al bij elkaar zaten!
Daarnaast vind ik voor binnen een cavia "gezelliger" dan een konijn, ze piepen vrolijk als de koelkast op gaat (andijvie, andijvie, andijvie!!!)
Ons konijn is ook erg lief hoor, maar moeilijk op schoot te houden, en het is geen kroelerd.
)
Wat leuk!!! Ja foto's willen we zeker zien!!!
Nakisha schreef:Tja... het voordeel van de cavia is dat ze wat meer kunnen hebben. Een ongelukje met een konijn levert gemakkelijk een gebroken pootje op.
Beide zijn gewoon hardstikke leuke beestjes... dus het word een voorkeurskeuze!
)
)
Alsjeblieft, geef jullie cavia zo snel mogelijk een vriendje!
.
de narcose voor zo'n cavia is niet erg goed en er is een kans van 70% dat de cavia dat niet altijd overleeft.. maar als je er zeker van bent dan moet je de risico nemen natuurlijk.
. Als je een goeie dierenarts hebt valt dat reuze mee. Heb zelfs nog meegemaakt dat een hamster een operatie overleefd heeft, dus een cavia overleefd het ook
. Een van mijn cavias is trouwens al paar keer onder narcose geweest vanwege zijn kiezen en een abcess, ook allemaal overleefd (terwijl die heel zwak was!). Dus denk dat dat wel meevalt
.