Nestje puppies fokken...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Nestje puppies fokken...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:18

BrankaZ schreef:
Waarop baseer je dat de teef goede papieren heeft? Wat weet je van de voorouders? Van hun gezondheid? Van hun resultaten op shows? Van karakter? Van hun nakomelingen (gezondheid, exterieur, karakter) buiten jouw teef?

De regels van een rasvereniging zijn er niet voor niets en zeker bij een populair ras moet je bijzonder selectief zijn.

De fokker van deze teef, is familie. Hij weet er het fijne van. Haar moeder heeft diverse shows gelopen en haar vader was ook succesvol als werkhond.

Ik snap dat het belangrijk is dat het selectief moet gaan. We willen daar ook graag aan voldoen.

@Swiffer: ik zal eens wat info opzoeken over het lopen van zo'n show Lachen Ze heeft nog geen shows gelopen. Maar we horen wel regelmatig dat het zo'n mooie herder is. En dat vinden we zelf ook natuurlijk, maar we hebben misschien een beetje een roze bril op Knipoog

@BrankaZ: we hebben respect voor alle regels etc eromheen. Zelf willen we ook graag een gezonde hond fokken Ja

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:37

Je moet je wel beseffen dat een show lopen bij de Duitse herders een behoorlijke training en conditie van hond en begeleider vergt. Voor de andere examens nog veel meer. heb zelf Duitse herders en train deze. en voordat je kan fokken met een teef heb je er 2 jaar training opzitten. (als je het op de nette manier wilt doen).

Fokken buiten de regels van de VDH om is vermeerderen en is ook de reden waarom er zoveel regels zijn. Daar er zoveel slechte Duitse herders zijn gefokt.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:04

Pletje123 schreef:
Wij zouden graag onze Duitse Herder teef (met papieren!) eens willen laten dekken. De fokkers van haar hebben dan eerste keus, en zelf willen we ook graag een pup houden Ja

Waarom hebben de fokkers van haar eerste keus? Staat de hond dan op hun naam?
Ik neem aan dat als eigenaar zijnde je toch zelf de eerste keus hebt en de rest komt later. Bij ons tenminste wel.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:30

kamatz schreef:
Pletje123 schreef:
Wij zouden graag onze Duitse Herder teef (met papieren!) eens willen laten dekken. De fokkers van haar hebben dan eerste keus, en zelf willen we ook graag een pup houden Ja

Waarom hebben de fokkers van haar eerste keus? Staat de hond dan op hun naam?
Ik neem aan dat als eigenaar zijnde je toch zelf de eerste keus hebt en de rest komt later. Bij ons tenminste wel.

dat ligt gewoon aan de afspraken die gemaakt zijn, misschien hebben ze de teef wel op fokkersvoorwaarden gekocht, met deze afspraak erbij.

niet iedereen doet het hetzelfde of heeft dezelfde afspraken Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:57

baroen schreef:
dat ligt gewoon aan de afspraken die gemaakt zijn, misschien hebben ze de teef wel op fokkersvoorwaarden gekocht, met deze afspraak erbij.

Als ze haar onder fokkersvoorwaarden heeft gekocht dan verbaast het mij dat ze de vraag over fokvereisten hier stelt. Het lijkt mij n.l. dat in dat geval de fokker de dekking, dracht, etc. zal begeleiden.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:32

BrankaZ schreef:
baroen schreef:

Als ze haar onder fokkersvoorwaarden heeft gekocht dan verbaast het mij dat ze de vraag over fokvereisten hier stelt. Het lijkt mij n.l. dat in dat geval de fokker de dekking, dracht, etc. zal begeleiden.

ja weet ik veel Branka Haha! ik bedoelde alleen maar, dat het gewoon ligt aan de afspraken enz, die gemaakt zijn, dat dat dus voor iedereen verschillend kan zijn. de 1 is de ander niet Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 07:33

Wij hebben gewoon die afspraak gemaakt met de fokker. Het is net wat Baroen zegt: iedereen doet het op zijn eigen manier. Maar dat is geen punt van discussie.

De reden dat ik hier vraag om informatie is puur en alleen om me breed te orienteren. Ik vind het wel jammer dat sommigen zo fel reageren en punten aanstippen die, mijn inziens, niet het onderwerp zijn.

Voor degenen die wel echt bruikbare informatie naar voren brengen/brachten: Bedankt! Haha! Ik weet voorlopig voldoende.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:13

Wat is de vader en moedersvader van de teef? Ben altijd wel benieuwd daar ik me ook aan het orrienteren ben, voor onze teef. (mag ook per PB)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:16

DaanxBien schreef:
Vende schreef:
Waarom zou je willen fokken, er zijn al zooooveel honden die een baasje zoeken zonder dat mensen voor de lol fokken.

Daar komt ook nog bij dat het voor de teef ook wel een risico heeft
Je zult het ook blijven zien dat ze een nest heb gehad de tepels blijven meestal wat groot na een nest

Wat een loze opmerkingen...voor dit topic dan.
Datzelfde geldt toch ook voor paarden, eigenlijk voor veel diersoorten....
Het heeft niets te maken met de vraag van de TS.