BrankaZ schreef:Waarop baseer je dat de teef goede papieren heeft? Wat weet je van de voorouders? Van hun gezondheid? Van hun resultaten op shows? Van karakter? Van hun nakomelingen (gezondheid, exterieur, karakter) buiten jouw teef?
De regels van een rasvereniging zijn er niet voor niets en zeker bij een populair ras moet je bijzonder selectief zijn.
De fokker van deze teef, is familie. Hij weet er het fijne van. Haar moeder heeft diverse shows gelopen en haar vader was ook succesvol als werkhond.
Ik snap dat het belangrijk is dat het selectief moet gaan. We willen daar ook graag aan voldoen.
@Swiffer: ik zal eens wat info opzoeken over het lopen van zo'n show
Ze heeft nog geen shows gelopen. Maar we horen wel regelmatig dat het zo'n mooie herder is. En dat vinden we zelf ook natuurlijk, maar we hebben misschien een beetje een roze bril op 
@BrankaZ: we hebben respect voor alle regels etc eromheen. Zelf willen we ook graag een gezonde hond fokken
ik bedoelde alleen maar, dat het gewoon ligt aan de afspraken enz, die gemaakt zijn, dat dat dus voor iedereen verschillend kan zijn. de 1 is de ander niet