Inslapen ja/nee..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Inslapen ja/nee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:30

BrittKitt schreef:
Tja als hij dan toch moet overlijden.. Even met iets op zn koppie meppen en hij is zo weg. Is het diervriendelijkste wat er is (klinkt niet zo, maar ze zijn er wel meteen vanaf Lachen )

dan moet je wel goed weten wat je doet, en hoe je het doet, en dat je het echt kan, want half missen dat is natuurlijk je reinste dierenkwellerij!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:35

Nah, missen bij een hamster doe je niet snel Tong uitsteken

Er is nog een manier en dat is in laten slapen dmv ether. Voor meer info geef lees dit topic door. Maar dan ook wel helemaal. Het is echt niet zo heel lang als het lijkt maar het geeft wel heel veel inzichten in het zelf inslapen van een huisdier Lachen (ook niet stoppen bij het onderzoek maar gewoon de reacties lezen haha, kan je op nog wat punten wijzen namelijk)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:31

ik lees al wel dat de meningen hier flink verdeeld zijn over de verschillende soorten van inslapen/afmaken.
Ether schijnt iig niet zo fijn te zijn als het klinkt, het spul stinkt enorm, beestje raakt ook in paniek omdat het geen adem meer krijgt doordat het de slijmvliezen en alles kapot maakt. en daar gaat het dus aan dood.
Wat erger klinkt maar juist minder erg schijnt te zijn is om het diertje te verdrinken. het zal dan ook wel even paniek voelen maar het gaat zo snel. En het is zo dat mensen die een bijna doodervaring hadden doordat ze bijna verdronken waren, verteld hadden dat het eigelijk helemaal niet zo'n rotdood zou zijn.

verder vind ik iedereen wel erg streng voor marijkje. Ze bedoeld het niet grof, zegt ze er ook bij, maar ik snap best dat ze het onzin vind om een hamster in te laten slapen. bovendien is het ook niet bepaald gemakkelijk om je eigen dier af te maken dus wat betreft vind ik de redenatie van je hebt voor dat dier gekozen al wat minder.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:44

Jongens, waar hebben we het over. Je EIGEN dier aflaten maken door het zelf te doen! Knap als je het kan, ik zou die 20 euro betalen bij een dierenarts en misschien kan die de bult nog wel weghalen en heb je ineens weer een gezonde hamster

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:45

als die bult aan de poot zit ( sorry geen filmpje gekeken ) dan kan die poot zo geamputeerd Lachen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:50

Mijn hamster loopt hier ook op 3 pootjes... is afgebeten door haar echtenoot. (hamsters staan al lange tijd weer apart)
Maar mevrouw heeft hier totaal geen moeite mee, en klimt nog handiger dan haar echtgenoot.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:55

pasdedeux schreef:
Jongens, waar hebben we het over. Je EIGEN dier aflaten maken door het zelf te doen! Knap als je het kan, ik zou die 20 euro betalen bij een dierenarts en misschien kan die de bult nog wel weghalen en heb je ineens weer een gezonde hamster

Mee eens! Ik schrik dat er zelfs een topic is van "hoe kun je je eigen dier afmaken".
Vreselijk, ik zou er gewoon nachtmerries van krijgen.
Ik zie het al voor me, hoe je je hand met die spartelende hamster erin TOCH gewoon onder water houdt totdat hij niet meer beweegt.
Brrrr,.... ik krijg er nu al de rillingen van.

Is de zwelling nu nog groter geworden?
Zou er even mee naar de dierenarts gaan.

Enneh, ook al is het "maar" een hamster, jij houdt toch van dat diertje?
Ik vind dat je als je ergens aan begint, het ook goed moet afronden.
En als daar kosten aan zijn verbonden, dan is dat maar zo.

En een hamster is niet duur, maar veel katjes zijn ook gratis.
Dus als dat een graadmeter zou zijn, dan zou je zo'n katje ook maar niet moeten laten behandelen omdat dat geld kost.

Ook ik zal nu wel heel bokt over me heen krijgen, maar ik vind:
als je A zegt, zeg je ook B.
Dus als je een dier aanschaft, dan ben je er goed voor, tot aan het einde, INCL. het einde.

Goed afronden dus! (ALS dat al aan de orde is, want wellicht is het een abces, maken ze een sneetje, knijpen ze de rotzooi eruit en is hij weer in orde! Knipoog )

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:57

Klinkt misschien hard.. maar wij laten een hamster ofzo. ook niet inslapen.
Tegen de muur (op de goede manier..) of nek omdraaien (bij een kip bijv.) Naja, ik doe dit niet.. Ik kan dat niet. En als je dit soort dingen goed doet is het net zo pijnloos als inslapen.

Als hij pijn heeft even een da raadplegen.. Dan hoor je het snel genoeg Knipoog

Beterschap voor je kleintje. Is het een Russische dwerghamster? Zo eentje had ik ook.. Wat een lief karakter hebben ze.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:06

ik zou echt nooit van me leven een dier zelf kunnen afmaken. wij hadden ook een hamstertje met veel problemen maar omdat wij er zoveel van hielden hebben wij hem gewoon in laten slapen (had nierprobleempjes, ontstoken ogen enz enz. en is er vaak aan geholpen maar hielp niet) maar omdat ik hoor dat jou hamster iets aan zijn pootje heeft kan je die ook gewoon laten amputeren een hamster kan makkelijk met 3 pootjes door het leven.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:10

Maar er is toch ook een kans dat ''het'' niet alleen in het pootje zit.. misschien is het wel uitgezaaid oid? (ik zeg ook maar wat).

En je kunt best van je dier houden (heel veel zelfs) maar hem toch zelf doden.. Ikzelf kan het ook niet hoor.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:17

als het uitgezaaid is gaat ie snel genoeg dood

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:25

ik ben het wel eens met Marijkje. Het is misschien egoistisch, maar als je ziet dat het diertje leidt, dan zijn er veel manieren om hem dood te laten gaan. Klinkt misschien hard, maar onze buurman heeft onze cavia (die oud, zielig, ziek was, moeite had met alles en gewoon niet leuk meer was om te laten leven) dood gemaakt door een goed geplaatste klap op de nek. Waarom zieliger dan bij de dierenarts. vind het zieliger/erger om zo'n beest langer te laten leiden.

Over je hamster, ik zou het nog even aanzien en dan toch maar naar de DA of op een andere manier.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:42

Tja soms kan je gewoon niet wachten op een da... Of is het te duur om constant te laten doen bij een da. Denk aan een opvang bijvoorbeeld..
In het topic wat ik aangaf werd ook gezegd dat het doden met ether minder stressvol was als een rit naar de dierenarts. Ether is niet erg prettig, maar dieren die al ziek en zwak zijn zijn zo weg, die accepteren het dan ook.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 08:49

Ik ga echt m,n beestje zelf niet dood maken, ik kan dat niet, wil dat ook helemaal niet. Maar hij loopt nu wel weer vrolijk door z,n hokkie, eet en drinkt en piept niet meer.. de bult is niet groter geworden. Het pootje amputeren kan wss niet, want het zit vooral op z,n heup, het pootje komt er nl nog onderuit. Ik wacht gewoon af, en als ik merk dat hij er weer pijn aan krijg ga ik ermee naar de DA Knipoog
Bedankt voor al jullie reacties.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:31

Is het trouwens hard? Of is het zacht en kan je het 'op en neer' bewegen zeg maar?

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:38

Jee zeg.. wat een discussie hier.
Ik zou naar een DA gaan en zeker een aantal adviezen die hier worden gegeven niet opvolgen!
Het lijkt mij een abces. kan me niet voorstellen dat een tumor en in een paar uur zit!
Succes met je kleine pluis! Lijkt me echt een lieverd!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:44

Mijn hammie had ook een tumor bij zijn achterste. Toen was die ook opengesprongen en ben ik ermee naar de DA geweest, waarna hij is ingeslapen. Ik zou gewoon aan de DA advies vragen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 20:39

Dat kan niet meer.. vanmorgen kwam ik ze weer voeren.. en daar lag hij.. dood.. hij was toen nog warm.. dus nog maar net dood.. echt hij lag er zo raar bij, helemaal gebogen.. ik maak er zo een topic over.. met een filmpje van toen tot nu..
In ieder geval bedankt voor jullie reacties..

Riswa@ hij was/is zeker een lieverd! Lovers

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:43

gewoon naar de DA gaan dan weet je meer en dan hoef je het niet aftemaken of wat dan ook. Hoezo hoe je je eigen dier kan afmaken IK KAN ER NIET AAN DENKEN!!! zo'n snoezig lief ding onder water en dan spartelt het en dan ineens stopt het en dan heb je een nat dood onschuldig diertje in je hand.. erg hoor!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 21:03

Lees even mijn vorige bericht allemaal..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:02

Ach gut Sterkte, waarschijnlijk was het maar beter voor m

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 07:47

Ja, dat weet ik wel zeker..
Dankje..

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 09:06