rare reactie van mijn hond.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: rare reactie van mijn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:57

Zit die te hijgen? heb je zijn turgor al geprobeert?(een stuk vel pakken aan bij zijn zij, (bv schouder) en dat naar je toe trekken en weer los laten, moet gelijk terug springen) Heb je de crt al gekeken? ( pak je zijn lip omhoog doe je aan de binnen kant van zijn lip je vinger op de lip zetten en weer eraf halen, en dan moet het gelijk weer rose worden.) Heeft de hond wijde pupillen? Hoe ziet zijn slijm vliezen eruit? (Kan je bij zijn tandvlees zijn, maar ook aan de binnen kant van zijn ooglid) Hoe ademt de hond? Hoe slaat zijn hart? Hoe reageert hij op zijn reflexen? (kijk of hij bv met zijn oog knippert als je zijn wimers aanraakt?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:48

pubelia schreef:
Zit die te hijgen? heb je zijn turgor al geprobeert?(een stuk vel pakken aan bij zijn zij, (bv schouder) en dat naar je toe trekken en weer los laten, moet gelijk terug springen) Heb je de crt al gekeken? ( pak je zijn lip omhoog doe je aan de binnen kant van zijn lip je vinger op de lip zetten en weer eraf halen, en dan moet het gelijk weer rose worden.) Heeft de hond wijde pupillen? Hoe ziet zijn slijm vliezen eruit? (Kan je bij zijn tandvlees zijn, maar ook aan de binnen kant van zijn ooglid) Hoe ademt de hond? Hoe slaat zijn hart? Hoe reageert hij op zijn reflexen? (kijk of hij bv met zijn oog knippert als je zijn wimers aanraakt?

Ben jij dierenarts ofzo?

Dan vind ik het knap als je via het internet een diagnose kunt stellen. Heb je een echt goudmijntje gevonden joh!
Ik heb het idee dat het even allemaal te erg wordt opgeblazen. De ene hond valt op zijn eigen territorium een andere (binnendringende) hond aan. Daarna wordt deze hond ook nog eens uit zijn eigen territorium gehaald om af te koelen. Logisch dat ie zich gigantisch gaat opwinden en daarbij schuimbekken.
Gebeurt wel eens...

Niet echt een reden om zo over de zeik te gaan. En nog stommer om zelf te gaan lopen dokteren met dingen. Gewoon even een _goede_ gedragstherapeut bellen en vragen wat hij ervan denkt. Beter dan naar bokkers te luisteren die denken alles te weten (ja, mezelf incluis natuurlijk Tong uitsteken )

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:44

assie schreef:
pubelia schreef:

Ben jij dierenarts ofzo?

Dan vind ik het knap als je via het internet een diagnose kunt stellen. Heb je een echt goudmijntje gevonden joh!
Ik heb het idee dat het even allemaal te erg wordt opgeblazen. De ene hond valt op zijn eigen territorium een andere (binnendringende) hond aan. Daarna wordt deze hond ook nog eens uit zijn eigen territorium gehaald om af te koelen. Logisch dat ie zich gigantisch gaat opwinden en daarbij schuimbekken.
Gebeurt wel eens...

Niet echt een reden om zo over de zeik te gaan. En nog stommer om zelf te gaan lopen dokteren met dingen. Gewoon even een _goede_ gedragstherapeut bellen en vragen wat hij ervan denkt. Beter dan naar bokkers te luisteren die denken alles te weten (ja, mezelf incluis natuurlijk Tong uitsteken )
Waar staat dat dat ik dierenarts ben? Ach gut En waar stel ik een diagnose? De enige die een diagnose probeert te stellen ben jij....

Ik heb dieren ehbo certificaat en miss kan ik haar helpen met dat beetje meer kennis als de gemiddelde mens. Ik probeer te kijken of ik kan achter halen om te kijken of het iets lichamelijks kan zijn. Meer doe ik niet, dus begrijp niet dat je me gelijk aan wil vallen...

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 18:27

Zelf ben ik gediplomeerd dierenartsassistente... Knipoog Maar zoals ik al zei gaf mijn hond nul komma nul symptonen waardoor ik maar enigzins dacht dat het om iets ernstigs ging, vandaar dat ik mij afvroeg of het door opwinding kon komen, ik heb dit namelijk nog nooit gezien of meegemaakt.

Maar ik heb vandaag gebelt met een hondengedragscentrum en mede doordat mijn hond loops is en herders volgens deze meneer dan iets meer terratoriumdrift krijgen dan andere rassen is het dus aannemelijk dat ze inderdaad door woede/frustratie/boosheid ging schuimbekken, zeker omdat ze in de keuken achter de deur gezet werd en niet meer bij de hond kon komen.

Ik heb precies verteld hoe het is gegaan en hij vond hier niets vreemds aan.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:08

pubelia schreef:
Waar staat dat dat ik dierenarts ben? Ach gut En waar stel ik een diagnose? De enige die een diagnose probeert te stellen ben jij....

Ik heb dieren ehbo certificaat en miss kan ik haar helpen met dat beetje meer kennis als de gemiddelde mens. Ik probeer te kijken of ik kan achter halen om te kijken of het iets lichamelijks kan zijn. Meer doe ik niet, dus begrijp niet dat je me gelijk aan wil vallen...

Ik stel geen diagnose, ik zet de feiten op een rijtje vanuit de aangegeven informatie.
Ik geef daarbij het advies om naar een deskundige te gaan (wat de TS ook heeft gedaan met een geruststellend resultaat, erg goed dus OK dan! ).

Maar idd, als jij een ehbo certificaat hebt, weet je er misschien inderdaad net wat meer van dan de gemiddelde mens. Echter lijken de vragen die jij stelde me niet echt van nut zijn. Als ze namelijk "ja" op een van de vragen zou antwoorden is het serieus en kun jij er niets mee, behalve aanraden om naar de DA te gaan.

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:08

Mars weer gelijk!!! (gelukkig) Haha!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 15:32

bammbamm schreef:
Mars weer gelijk!!! (gelukkig) Haha!

jaja..OK dan!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:23

judithh schreef:
frankiej schreef:
ik heb ook de gedachten van eefske: hondsdolheid. Pas maar op met je dochter!

mijn hond wordt netje geent

In Nederland wordt er niet standaard tegen Rabies geent. Dat moet je ook weten als dierenarts assistente. Knipoog Ik geloof ook niet dat je hond dat heeft, maar de jaarlijks ' cocktail' enting is niet voor Rabies. Ik heb mijn hond wel een Rabies enting moeten geven om naar Amerika te mogen vliegen.

Mijn hond schuimt ook wel eens als die buiten lekker aan het rennen en spelen is. Maar Rabies is natuurlijk het eerste waar je aan denkt als je ook nog een bij zet dat ze een andere hond aanviel.

Maar ik zou het ff aankijken, als je hond Rabies heeft, dat doet ie veel meer dan alleen schuimbekken, de symptomen hebben 3 fases:
Fase 1: Vrij subtiel. deze symptomen duren zo'n 2-3 dagen
* Andere blaf geluid
* Koorts
* Geen honger
* Subtielen gedrags veranderingen

Fase 2: Niet alle 'versies' van Rabies tonen deze (2e fase) symptomen
(o.a)
*Wil ineens alles eten, zelfs dingen die niet eetbaar zijn
*Aanhoudende grommen en blaffen
*Kleine pupillen
*Aggressieve buien
*Gezicht toont angst en alertheid
*Snel geirriteerd
*Geen angst voor 'natuurlijke vijanden' (Wilde dieren zijn niet bang voor mensen)
*Niet willen/kunnen slapen
*Heen en weer lopen
*(Epileptische) aanvallen
*Trillen/geen controle meer over de spieren

En de laatste (dodelijke) fase:
kan zo'n 2-4 dagen duren
* Het lijkt of het dier aan het stikken is
* De onderkaak valt
* De hond kan moeilijk of niet meer slikken, dus veel kwijl en evt. een schuimbek ( Knipoog )
* Controle over kaak, keel en kauw spieren kwijt

Dus ja, als Rabies het geval was, wist je het wel Knipoog Ik zou het ff aankijken, als die meer gedrag veranderingen toont ff langs de DA en anders een gedragsconsulente oid.