Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
pubelia schreef:Zit die te hijgen? heb je zijn turgor al geprobeert?(een stuk vel pakken aan bij zijn zij, (bv schouder) en dat naar je toe trekken en weer los laten, moet gelijk terug springen) Heb je de crt al gekeken? ( pak je zijn lip omhoog doe je aan de binnen kant van zijn lip je vinger op de lip zetten en weer eraf halen, en dan moet het gelijk weer rose worden.) Heeft de hond wijde pupillen? Hoe ziet zijn slijm vliezen eruit? (Kan je bij zijn tandvlees zijn, maar ook aan de binnen kant van zijn ooglid) Hoe ademt de hond? Hoe slaat zijn hart? Hoe reageert hij op zijn reflexen? (kijk of hij bv met zijn oog knippert als je zijn wimers aanraakt?
assie schreef:Waar staat dat dat ik dierenarts ben?pubelia schreef:Zit die te hijgen? heb je zijn turgor al geprobeert?(een stuk vel pakken aan bij zijn zij, (bv schouder) en dat naar je toe trekken en weer los laten, moet gelijk terug springen) Heb je de crt al gekeken? ( pak je zijn lip omhoog doe je aan de binnen kant van zijn lip je vinger op de lip zetten en weer eraf halen, en dan moet het gelijk weer rose worden.) Heeft de hond wijde pupillen? Hoe ziet zijn slijm vliezen eruit? (Kan je bij zijn tandvlees zijn, maar ook aan de binnen kant van zijn ooglid) Hoe ademt de hond? Hoe slaat zijn hart? Hoe reageert hij op zijn reflexen? (kijk of hij bv met zijn oog knippert als je zijn wimers aanraakt?
Ben jij dierenarts ofzo?
Dan vind ik het knap als je via het internet een diagnose kunt stellen. Heb je een echt goudmijntje gevonden joh!
Ik heb het idee dat het even allemaal te erg wordt opgeblazen. De ene hond valt op zijn eigen territorium een andere (binnendringende) hond aan. Daarna wordt deze hond ook nog eens uit zijn eigen territorium gehaald om af te koelen. Logisch dat ie zich gigantisch gaat opwinden en daarbij schuimbekken.
Gebeurt wel eens...
Niet echt een reden om zo over de zeik te gaan. En nog stommer om zelf te gaan lopen dokteren met dingen. Gewoon even een _goede_ gedragstherapeut bellen en vragen wat hij ervan denkt. Beter dan naar bokkers te luisteren die denken alles te weten (ja, mezelf incluis natuurlijk)
pubelia schreef:Waar staat dat dat ik dierenarts ben?En waar stel ik een diagnose? De enige die een diagnose probeert te stellen ben jij....
Ik heb dieren ehbo certificaat en miss kan ik haar helpen met dat beetje meer kennis als de gemiddelde mens. Ik probeer te kijken of ik kan achter halen om te kijken of het iets lichamelijks kan zijn. Meer doe ik niet, dus begrijp niet dat je me gelijk aan wil vallen...
bammbamm schreef:Mars weer gelijk!!! (gelukkig)
judithh schreef:frankiej schreef:ik heb ook de gedachten van eefske: hondsdolheid. Pas maar op met je dochter!
mijn hond wordt netje geent