saroanda schreef:Alleen mijn kitten is in het begin 1x geent en volgens mij ontwormt maar daarna nooit meer.
1 enting is een halve basisenting waar je niets aan hebt. Waarom ent je niet en waarom ontworm je niet??
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
saroanda schreef:Alleen mijn kitten is in het begin 1x geent en volgens mij ontwormt maar daarna nooit meer.
Bindi schreef:Waarom laten jullie de katten niet enten? Zeker als het maar 1 keer in de 3 jaar is, en je kunt er een boel ellende mee voorkomen. Ik vind dat toch wel de basis zorg die je aan een dier verplicht bent.
saroanda schreef:Mijn ouders lieten onze katten ook nooit enten. Ik heb op advies van m'n schoonzusje de jonste toen laten enten maar ik wist niet dat dat een deel was en dat er dus nog een tweede achteraan moest.
Citaat:Als het goed is staat dat in je boekje.
Bindi schreef:Citaat:Zo kun je titers laten bepalen ipv om er gewoon ieder jaar een enting in te jassen.Citaat:En toch was het advies ieder jaar enten.
Je spreekt jezelf wel erg tegen, aangezien je kennelijk op de hoogte bent van het Nobivac gebeuren. Zoek dan een DA die ent met Nobivac en niet meer elk jaar ent.
Overigens geldt dat alleen binnen de EU, en aangezien wij buiten de EU gaan wonen staat er in ons boekje gewoon 1 jaar geldig.
Aangezien we eerst een stop maken in Kuala Lumpur en daarna pas in Sydney en het niet echt duidelijk is hoe ze er daar tegenaan kijken.
saroanda schreef:Ik ben meer van het principe dat indien ze wormen krijgen, is dit achteraf ook te behandelen.
Chrystal-gek schreef:saroanda schreef:Ik ben meer van het principe dat indien ze wormen krijgen, is dit achteraf ook te behandelen.
Precies, zeker omdat preventief ontwormen niet kan.
Dat ontwormen doet dus ook alleen maar iets tegen de wormen die er op dat moment zijn, niet die in de nabije toekomst nog komen.
Bindi schreef:Als het zover is dat je een vlooienbesmetting kunt zien ben je al veel te laat.
Bindi schreef:Als het zover is dat je een vlooienbesmetting kunt zien ben je al veel te laat.
Bindi schreef:Bindi schreef:Als het zover is dat je een vlooienbesmetting kunt zien ben je al veel te laat.
Ik bedoelde eigenlijk wormenbesmetting, maar hetzelfde geld voor een vlooienbesmetting. Voor elke vlo die je op je dier ziet, zitten er minimaal 10 in je huis. Nou sorry maar daar wacht ik niet op!
Bindi schreef:Zoals ik al zei, zodra je ziet dat er een wormenbesmetting is ben je al veel te laat.
Bindi schreef:Zoals ik al zei, zodra je ziet dat er een wormenbesmetting is ben je al veel te laat.
kavama schreef:Ontwormen doe ik zowieso, ook omdat ik hier 2 kids heb.
Verder geef ik ze ook vlooien anticonceptie, zodat de eitjes die de vlo legt niet uit kunnen komen.
Daarmee hoop ik dus dat de vlooienfamilie zich verder niet uitbreid.
En ik heb vorig jaar een mega vlooienplaag gehad in huis, echt een drama, voordat je daar vanaf bent.
En het erge is dat als je dan een plaag heb en je gaat de kat met vlooienspul behandelen, gaat de vlo niet meer naar de kat maar wel naar ons.