Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juthi

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:13

Ylana schreef:
De honden die zijn ingeslapen zijn verboden honden.
Deze honden zijn kruizingen tussen een bepaald ras, waardoor ze onder de pitt bull wet vallen.
Deze honden zijn al verboden sinds 1993!!!
Ja, de honden worden afgemaakt. Maar alleen omdat de baasjes te achterlijk zijn om zich te verdiepen in de wet, of gewoon omdat ze er schijt aan hebben.
De enigste die hierop aangesproken kunnen worden zijn de eigenaren! En daar zijn de honden de dupe van.

Niet al die honden die je daar ziet zijn verboden!!!volgens mij zijn het allemaal staffords.. ( de engelse versie) en die mag je hebben, mits ze een door nederland goedgekeurde stamboom hebben!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:14

amberp die mogen inderdaad nog, als er een stamboom bij zit. Ik zag een hele tijd geleden bij mijn oma in de straat een hond in beslag genomen worden, vond dat wel zielig.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:15

ikzelf heb een bullterrier en een stafford!
toen ik dit stukje las en naar de foto's keek moest ik gewoon huislen!

verschrikkelijk!

gelukkig hebben die van mij een fci stamboom, maar mocht het ooit zover komen dat ze deze honden ook gaan schrappen uit onze verrotte maatschappij dan overleeft degene die ze komt halen het niet!

over me lijk! Boos!

die rotte rad moet stoppen en wel nu!

in belgie word nog gewoon met de pittbull gefokt en je hoord daar toch nooit dat een van zo'n honden iemand bezeerd!

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:17

LadyElmira schreef:
amberp die mogen inderdaad nog, als er een stamboom bij zit. Ik zag een hele tijd geleden bij mijn oma in de straat een hond in beslag genomen worden, vond dat wel zielig.

Oe dat lijkt me ook niet prettig om te zien nee...

Gelukkig heeft de mijne ook een stamboom..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:18

Ik heb toevallig gister op die site zitten kijken en besloten geen handtekening te geven.

Het is heel erg sneu dat er honden worden ingeslapen en door de AID in beslag worden genomen, maar dit gebeurt niet zonder reden. NL geeft duidelijk aan dat pitbull-achtigen zonder papieren niet worden gedoogd en tóch blijven mensen deze dieren fokken (en kopen).

Dus heel erg sneu voor de dieren, maar ik denk dat dit de enige manier is om de regels hier in NL door te krijgen.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:24

Quellian schreef:
Ik heb toevallig gister op die site zitten kijken en besloten geen handtekening te geven.

Het is heel erg sneu dat er honden worden ingeslapen en door de AID in beslag worden genomen, maar dit gebeurt niet zonder reden. NL geeft duidelijk aan dat pitbull-achtigen zonder papieren niet worden gedoogd en tóch blijven mensen deze dieren fokken (en kopen).

Dus heel erg sneu voor de dieren, maar ik denk dat dit de enige manier is om de regels hier in NL door te krijgen.

Klopt helemaal, alleen worden die honden dan afgemaakt omdat de mensen te lui zijn om zich te verdiepen in het ras ( het word op internet, kranten en weet ik veel waar zovaak beschreven), of omdat een zonder stamboom goedkoper is, of mooier of weet ik veel om welke reden.

Waarom word de hond de dupe? ( weet wel dat je geen antwoord hebt, maar dat stukje vind ik de dierenmishandeling)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:27

amberp schreef:
Ylana schreef:
De honden die zijn ingeslapen zijn verboden honden.
Deze honden zijn kruizingen tussen een bepaald ras, waardoor ze onder de pitt bull wet vallen.
Deze honden zijn al verboden sinds 1993!!!
Ja, de honden worden afgemaakt. Maar alleen omdat de baasjes te achterlijk zijn om zich te verdiepen in de wet, of gewoon omdat ze er schijt aan hebben.
De enigste die hierop aangesproken kunnen worden zijn de eigenaren! En daar zijn de honden de dupe van.

Niet al die honden die je daar ziet zijn verboden!!!volgens mij zijn het allemaal staffords.. ( de engelse versie) en die mag je hebben, mits ze een door nederland goedgekeurde stamboom hebben!

Die ik waar zie?
Bedoel je op de site?
Zo ja, lijkt me van wel.
Honden met de juiste papieren zijn niet verboden en worden dan ook niet in beslag genomen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:28

Dierenleed is altijd te danken aan de mens.
Het is geloof ik al zo'n 11 jaar verboden te fokken zonder papieren. Mensen die roepen dat ze het niet wisten: bullshit.

Ben het er volkomen mee eens dat ze worden afgemaakt. Afmaken gaat pijnloos dus....

Maar ik vind wel dat de baasjes véél harder gestraft moeten worden dan alleen de inname van de hond.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 08-06-07 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:28

ja bedoel die op de site. die zijn niet sinds 1993 verboden.
dat zijn (correct me if I'm wrong) volgens mij de echte pitbulls.

Ok staffords zonder papieren zijn inmiddels ook verboden, maar niet sinds 1993.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:30

amberp schreef:
ja bedoel die op de site. die zijn niet sinds 1993 verboden.
dat zijn (correct me if I'm wrong) volgens mij de echte pitbulls.

Ok staffords zonder papieren zijn inmiddels ook verboden, maar niet sinds 1993.

Zo bedoel je.
Nee, daar heb je waarschijnlijk gelijk in.
*Gaat even googlen*

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:31

Dat de honden zonder FCI paspoort verboden zijn kan ik me best bij neerleggen, maar niet dat er onschuldige honden (die niets gedaan hebben) op hun uiterlijk beoordeeld. Hoezo discriminatie.
En nogmaals een kruising die valt onder de RAD hoeft niet perse een kruising met een verboden ras te zijn

En indd, vanaf 1993 is de pitbull verboden, amstaffs niet, en ook de kruisingen daarvan niet

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:32

...het is te gek voor woorden dit!!!...ze worden eerst mishandeld voordat ze te rusten worden gelegd, worden ze in beslag genomen en netjes gelijk ingeslapen oke!!!..maar niet eerst mishandelen!..te gek voor woorden

vaak is het ook de onwetenheid van de mens die staffords kopen zonder papieren, of zegt de fokker dat de papieren worden opgestuurd en zie je ze nooit meer..maar ondertussen heb je wel een jonge pup waarvan je veel houd!..die doe je dan ook niet weg...

ze moeten niet de eigenaren aanpakken, de overheid moet eens wat gaan doen aan de broodfokkers, voor elke fokker een goed stel regels en certificaten...de stafford is de meest gecontroleerde hond..maar wat aan fokkers doen o maar!...maar dat is allemaal teveel werk, ze vinden veel makkelijker om een paar honden van de straat af te plukken...kots van dit beleid..

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:32

ChantalSmook schreef:
ikdenk dat er nog wel ergere vormen van dierenmishandeling zijn. ik vind het wel goed opzich dat je hier een topic van gebt gemaakt. dierenleed moet gewoon gestopt worden.. helaas is dit erg moeilijk.. waar ik me laatst heel erg over verbaasde.. is dat ook seks met dieren in nederland wordt toegestaaan? op tv zag ik bij hotdog een documantaire. en een man was gewoon aan het vertellen hoe hij seks had gehad met zijn pony. echt walgelijk gewooon!

Dat heb ik ook gezien! Die man was geloof ik zelfs met zijn pony getrouwd en was er helemaal verliefd op dacht?

Dierenleed is vreselijk. Als ik iemand ooit aantreft met een van mijn eigen dieren als iemand me bijvoorbeeld een van me paarden of katten schopt dan sta ik ook niet voor mezelf in. Ik zou helemaal gek worden! Ik ben zelf ook lid van de WSPA die best veel doen voor alle soorten dieren

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:34

He getsie, waarom laten ze die onschuldige dieren zomaar inslaapen.
Stelletje gekken, ga boeven vangen ofzo. Hamer

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:35

kazan schreef:
http://www.dogs-with-spirit.com/index.html

lees dit a.u.b
dit is echt te erg voor woorden.
noemen ze dit geen dm? (dierenmishandeling)
ik heb lopen janken als een klein kind wie doet dit nu??
alleen maar om hun uiterlijk??
okè jij bent lelijk dus je moet dood
slaat toch nergens op

Lees dit a.u.b

M.v.g Annemiek

hey ik had je pbtje gelezen maar zag dat je er een topic over had geopend Haha!
thx :d

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:36

amperp ik denk dat het aan de prijs ligt. Pitbuls en staffords zijn nu eenmaal duur, en zonder stamboom ben je dan een stuk goedkoper uit. Mijn vader wilde onze stafford ook zonder stamboom kopen, maar dat omdat hij niet wist dat het nodig was in nederland, gelukkig vond mijn moeder het beter als we die stamboom wel namen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:38

Inderdaad.
Waarom € 1200,00 betalen, als ze op marktplaats voor € 450,00 staan...
Uiteindelijk snij je toch je zelf in je vingers.
Vertel maar tegen je kinderen dat "woofie" in beslag is genomen omdat papa en mama een hondje met papieren te duur vond...
Laatst bijgewerkt door Ylana op 08-06-07 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Trammelanda

ja en geen honden..

potverdikke een tekkel of franse bulldog kan netzo goed iemand bijten
bij n vriend van me thuis loopt een jack rond die gewoon naar je toe rent en bijt:S zat er laatst op de bank hup hij sprong op schoot en beet me in me arm:S er loopt tevens een kruising stafford x mastino rond en die doet niks:S zon lieve hond heb je van je gans godse alle leven niet meegemaakt

in een woord: Belachelijk
is hitler ofzo opnieuw opgestaan?

juthi

LadyElmira schreef:
amperp ik denk dat het aan de prijs ligt. Pitbuls en staffords zijn nu eenmaal duur, en zonder stamboom ben je dan een stuk goedkoper uit. Mijn vader wilde onze stafford ook zonder stamboom kopen, maar dat omdat hij niet wist dat het nodig was in nederland, gelukkig vond mijn moeder het beter als we die stamboom wel namen.

Heb je dan inderdaad echt geluk mee ja!

Op het moment dat je die 300, 400 of van mijn part 500 euro extra voor je hond niet over hebt, terwijl je weet dat je anders een risico loopt dat ze hem van je afpakken en afgemaakt wordt, ben je imo geen goede baas.

als t om t geld gaat, haal een vuilnisbakkenrasje uit t asiel...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:39

mensen vergeten dat ELKE kruising van wat voor een rassen dan ook onder de RAD kunnen vallen als de honden voor 80% het uiterlijk hebben van een pitbullachtige... dat kunnen dus ook kruisingen zijn tussen een labrador x bullterrier... 2 rassen die totaal niks met de RAD te maken hebben en dus bij die 2 rassen ook geen info word gegeven over de RAD Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:42

AmmieJ_ schreef:
ja en geen honden..

potverdikke een tekkel of franse bulldog kan netzo goed iemand bijten
bij n vriend van me thuis loopt een jack rond die gewoon naar je toe rent en bijt:S zat er laatst op de bank hup hij sprong op schoot en beet me in me arm:S er loopt tevens een kruising stafford x mastino rond en die doet niks:S zon lieve hond heb je van je gans godse alle leven niet meegemaakt

in een woord: Belachelijk
is hitler ofzo opnieuw opgestaan?

Beetje domme vergelijking dat met Hitler.

Ik vind het ook dom dat als je de kans krijgt dat je zo'n hond kunt kopen zonder papieren dat je die fokker niet aangeeft.

Geeft toch een beetje de manier van denken aan van zulke "liefhebbers" .

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:43

Jasmijn76 schreef:
...het is te gek voor woorden dit!!!...ze worden eerst mishandeld voordat ze te rusten worden gelegd, worden ze in beslag genomen en netjes gelijk ingeslapen oke!!!..maar niet eerst mishandelen!..te gek voor woorden

vaak is het ook de onwetenheid van de mens die staffords kopen zonder papieren, of zegt de fokker dat de papieren worden opgestuurd en zie je ze nooit meer..maar ondertussen heb je wel een jonge pup waarvan je veel houd!..die doe je dan ook niet weg...

ze moeten niet de eigenaren aanpakken, de overheid moet eens wat gaan doen aan de broodfokkers, voor elke fokker een goed stel regels en certificaten...de stafford is de meest gecontroleerde hond..maar wat aan fokkers doen o maar!...maar dat is allemaal teveel werk, ze vinden veel makkelijker om een paar honden van de straat af te plukken...kots van dit beleid..

En hier ben ik helemaal mee eens...

Veel mensen die een hond gaan kopen hebben zich niet verdiept in de RAD-wet, en eigenlijk kun je ze dat ook niet verplichten.

Zoals ik in een ander topic al zei, mijn moeder bijvoorbeeld heeft geen benul van wat er zich allemaal afspeelt rondom hondenrassen. Ze zou zo maar kunnen vallen voor de mooie praatjes van een broodfokker.
Je kunt haar niet aansprakelijk houden voor de onwetendheid!! Broodfokkers daar in tegen wel!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:45

LimaGentle schreef:
kazan schreef:
http://www.dogs-with-spirit.com/index.html

lees dit a.u.b
dit is echt te erg voor woorden.
noemen ze dit geen dm? (dierenmishandeling)
ik heb lopen janken als een klein kind wie doet dit nu??
alleen maar om hun uiterlijk??
okè jij bent lelijk dus je moet dood
slaat toch nergens op

Lees dit a.u.b

M.v.g Annemiek

hey ik had je pbtje gelezen maar zag dat je er een topic over had geopend Haha!
thx :d

Kunnen we nog ergens iets met die handtekeningen doen?? Waar haal ik een lijst en waar kan die naartoe?

juthi

en toch ben ik van mening dat je je in een dier moet verdiepen voordat je hem aanschaft..

slimmerik

amberp schreef:
en toch ben ik van mening dat je je in een dier moet verdiepen voordat je hem aanschaft..

En anders ben je geen hond waard. Inderdaad !!