Reddingswerk/ander werk wie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yyy

Re: Reddingswerk/ander werk wie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 20:29

Chrystal-gek schreef:
Een Leonberger is trouwens toch juist geschikt voor reddingswerk op het land (ook in de sneeuw) en in het water?

dat is zeker waar! maar zo fanatiek zijn we hier thuis dan ook nog weer niet het is echt voor de lol mischien een onderlinge wedstrijd ofzo bij ons op cursus maar meer ook niet.
het is voor ons een familie hond ze is lid van het gezin (wat veel mensen niet snappen) de hond mag er altijd bij zijn (snachts moet ze wel in de hal want ze mag van ons niet traplopen) bij ons komt een hond nooit buiten in een ren. we hebben een hond voor de gezelligheid en het plezier niet voor in een ren zeggen we altijd Clown maar dat is een ander onderwerp allemaal.

doe jij ook nog iets met je hond?

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:35

Jen33 schreef:
hm zo zie ik dat ook niet hoor blindegeleidehond dat is echt werken voor een hond vind ik. de rest zoals lawinewerk en pakwerk,waterwerk,reddingswerk,speurwerk,jachtwerk daar is er volgens mij geen andere naam voor, zowel dan ben ik gewoon niet al te snugger hihi

Oh, maar dat bedoel ik ook hoor.
Een blindegeleidehond is toch een soort hulphond?
En als een hond daar niet alleen voor getraint is, maar het ook werkelijk ten uitvoer brengt, dan werkt zo'n hond dan ook in mijn ogen.
Ik bedoelde dus als een hond niet alleen uit werklijnen komt, of ervoor traint, certificaten voor heeft gehaald ed ik het in mijn ogen niet als werkhond zie, maar wel als ze het ook werkelijk ten uitvoer brengen.
Niet omdat ze dan een andere naam hebben, maar omdat ze het dan ook werkelijk doen.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:44

Jen33 schreef:
Chrystal-gek schreef:
Een Leonberger is trouwens toch juist geschikt voor reddingswerk op het land (ook in de sneeuw) en in het water?

dat is zeker waar! maar zo fanatiek zijn we hier thuis dan ook nog weer niet het is echt voor de lol mischien een onderlinge wedstrijd ofzo bij ons op cursus maar meer ook niet.

Volgens mij wordt in een gewone hondencursus toch niet echt aspecten van reddingswerk behandeld?

Jen33 schreef:
het is voor ons een familie hond ze is lid van het gezin (wat veel mensen niet snappen) de hond mag er altijd bij zijn (snachts moet ze wel in de hal want ze mag van ons niet traplopen) bij ons komt een hond nooit buiten in een ren. we hebben een hond voor de gezelligheid en het plezier niet voor in een ren zeggen we altijd Clown maar dat is een ander onderwerp allemaal.

O, hier ook hoor Haha!
Een belangrijk deel van hun taak is ons gezelschap houden Pling

Jen33 schreef:

Honden Knipoog En ja, ik heb eerst een boel gehoorzaamheidscursussen gevolgd en nadat we die afgerond hadden, ben ik met hun behendigheid gaan doen.
Tot nu toe nog geen echte wedstrijden, maar wel fanatiek trainen met onderlinge wedstrijdjes af en toe.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 21:20

Citaat:
Volgens mij wordt in een gewone hondencursus toch niet echt aspecten van reddingswerk behandeld?

nee de fokkers van onze hond die doen dat met hun hond vandaar. op cursus niet daar is alleen gehoorzaamheid en behendigheid atributen waardoor ze spelender wijs leren luisteren.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 21:21

O, hier ook hoor Haha!
Een belangrijk deel van hun taak is ons gezelschap houden Pling

Jen33 schreef:

Honden Knipoog En ja, ik heb eerst een boel gehoorzaamheidscursussen gevolgd en nadat we die afgerond hadden, ben ik met hun behendigheid gaan doen.
Tot nu toe nog geen echte wedstrijden, maar wel fanatiek trainen met onderlinge wedstrijdjes af en toe.[/quote]

volgens mij komen we aardig over een qua denken over honden ect Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:45

Citaat:
Pas wanneer een hond het getrainde werkelijk in uitvoering brengt, zie ik het als een werkhond.
Dus als een hond werkelijk mee gaat jagen, pakwerk uitvoert, schapen drijft, hulphond is, speurhond, reddingshond en ga zo maar verder.
Dus niet alleen ervoor getraint worden, certificaten halen, aan wedstrijden deelnemen enzo, maar wanneer ze het ook daadwerkelijk in praktijk brengen.

Tja... hoewel hij er NIET speciaal voor getrained is, is Rhodi dan een aardige waak- en verdedigingshond.

Hij waakt erg goed, (ik zeg ook vaak; een inbreker die hier binnenkomt, heeft gewoon écht zijn dag niet...) en heeft mij al eens succesvol beschermd tegen een agressieve junk.

Dat ''werk'' heeft hij als een volleerde getrainde hond gedaan!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 22:35

dat is dan wel een veilig idee de onze begroet alles en iedereen even uitbundig maar dat waakse komt nog wel Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 00:31

Jen33 schreef:
Ben benieuwd of er een bokker is die zo fanatiek is met honden i.p.v paarden Clown

ja hoor Ja

je hebt recreatie ruiters.....en mensen zoals ik die dat dus graag met de hond doet Knipoog
ik ben zelfs gestopt met rijden en steek nu al me tijd in mijzelf en de honden...ben elke week wel in een bos of op een strand te vinden... Haha!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:47

Tja naadje, hier dus nog één. Ik rijd niet meer maar ben fulltime met mijn honden. Toch zou ik best wel weer af en toe ''onder de paarden willen''. Lachen

Trouwens... die fraaie zandkleurige van jou, is dat een bullmastiff? Lachen (Beetje moeilijk te zien op zo'n klein plaatje) Dat vind ik zulke gave honden!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 01:07

yep Haha! een echte bullmastiff! nu 4 en een halve maand oud en al fiks wat kilo's schoon aan de haak Tong uitsteken
ik heb hier in beestenboel fiks wat topics van hem staan Knipoog en in mijn profiel staan nog foto's van zijn inniminie tijd Tong uitsteken

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:14

Ik heb net je profiel even doorgelezen. Echt een schitterende pup zeg! Lachen Ik ben ook stapel op dat ras, helaas worden ze niet zo oud...

Wat een verdrietig verhaal van Donic... ik kan me indenken dat je hem verschrikkelijk mist. Wat een prachtpaard...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:26

Nakisha schreef:
Ik heb net je profiel even doorgelezen. Echt een schitterende pup zeg! Lachen Ik ben ook stapel op dat ras, helaas worden ze niet zo oud...

dank je wel Haha! ja het is echt een prachtras! ik ben er ook echt waus van en eens een bull altijd een bull Knipoog
idd ze worden niet oud...maar des te meer redenen om er zoveel mogelijk van te genieten Knipoog

Nakisha schreef:
Wat een verdrietig verhaal van Donic... ik kan me indenken dat je hem verschrikkelijk mist. Wat een prachtpaard...

ja ik mis hem elke dag nog...na hem is er geen paard meer voor mij..heb het geprobeerd,maar lukte niet..ik heb er vrede mee zoals het nu is...en hou hem in zoete herrinering..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:31

Wij doen IPO/VH examens met onze Duitse Herders. O.a. Pakwerk en speuren. De honden worden er juist helemaal niet agressief van. Ze kunnen hun energie in het werk kwijt en leren alleen te bijten onder commando. Hierdoor krijg je juist een stabiele, goed luisterende hond. Als een hond agressief wordt van pakwerk. Dan is de hond hiervoor niet geschikt of de geleider niet ervaren genoeg. Of de combinatie. We hebben inmiddels 4 Duitse herders (gehad) die alle 4 op het veld leeuwen zijn in hun werk. Goed waaks zijn. Thuis super sociaal en hangen s'' avonds bij ons op de bank voor de TV.
Voor foto's van de honden en het werk. www.lavitaspictures.nl bij onze honden.