dus beetje verkeerde opmerking..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GimGirl schreef:Goed dat je er 2 neemt.. Is het beste voor de konijnen.. alleen is ook maar zo alleen.
En het is helemaal super als je ze van een opvang neemt.. ben benieuwd naar je hok en de konijnen als je zo ver bent.
Roosjesgat schreef:GimGirl schreef:Goed dat je er 2 neemt.. Is het beste voor de konijnen.. alleen is ook maar zo alleen.
En het is helemaal super als je ze van een opvang neemt.. ben benieuwd naar je hok en de konijnen als je zo ver bent.
Zal ik zeker een foto van maken!! We gaan binnekort beginnen met een hok bouwen (mijn ouders willen nog even wachten om te kijken of ik niet van gedachten verander) Maar kopen pas konijnen als we op vakantie zijn geweest. Het is denk ik nml niet zo slim als het hok af is meteen konijnen te kopen en dan 14 dagen op vakantie gaan
Roosjesgat schreef:Het is defenitief: Ik mag een konijn, op één voorwaarde, en die hoor ik morgenavond
Edit: Zouden 60cm diep, 140cm lang en 110cm hoog mooie afmetingen zijn?
(En dan nog een ren erbij)
GimGirl schreef:Roosjesgat schreef:Het is defenitief: Ik mag een konijn, op één voorwaarde, en die hoor ik morgenavond
Edit: Zouden 60cm diep, 140cm lang en 110cm hoog mooie afmetingen zijn?
(En dan nog een ren erbij)
Prima maten dacht ik zo hoor, vooral als er een ren bij komt dan is het helemaal leuken goed
Ben ook wel benieuwd naar de voorwaarde...
Vast dat je ze zelf moet verzorgen/verschonen enz.?
GimGirl schreef:En weet je het ondertussen al..?
Als het over je verhouding van eigen konijnen en geen pony zal ik het wel een hele flauwe voorwaarde vinden.. Is toch heel wat andersmaarja goed als je daar akkoord mee gaat
Roosjesgat schreef:GimGirl schreef:En weet je het ondertussen al..?
Als het over je verhouding van eigen konijnen en geen pony zal ik het wel een hele flauwe voorwaarde vinden.. Is toch heel wat andersmaarja goed als je daar akkoord mee gaat
Ja, ik had gelijkIk moet zelf alles regelen, voer kopen, spullen, naar de DA gaan, schoonmaken enz. Zij betalen alles (
)en willen me ook gewoon helpen. (ook schoonmaken als ik ziek ben o.i.d) maar ik mag niet meer op paardrijles, geen verzorgpony en nooit meer zeuren om een eigen. (wel mag ik een pony huren of op paardensites) Vind een konijn héél leuk, en wil geen eigen pony, maar ik vind dit toch wel een beetje 'veel' (raar?)
GimGirl schreef:Roosjesgat schreef:
Ja, ik had gelijkIk moet zelf alles regelen, voer kopen, spullen, naar de DA gaan, schoonmaken enz. Zij betalen alles (
)en willen me ook gewoon helpen. (ook schoonmaken als ik ziek ben o.i.d) maar ik mag niet meer op paardrijles, geen verzorgpony en nooit meer zeuren om een eigen. (wel mag ik een pony huren of op paardensites) Vind een konijn héél leuk, en wil geen eigen pony, maar ik vind dit toch wel een beetje 'veel' (raar?)
Roosjesgat schreef:Nee, niet over het verschonen/verzorgen. (moet ik wel gewoon zelf doen, maar oké)
En ook niet over geld. Ik heb zo'n vermoeden dat ik als we de konijnen hebben ik niet meer mag zeuren om een eigen pony.![]()
Ik ben net even naar de bieb geweest, boeke over konijnen gehaald.
Roosjesgat schreef:Ik had nog een paar vraagjes:
- Is het handig dat je de bovenkant van de ren open kan doen? (ren wordt 70 cm hoog)
Ja vind ik wel, mijn ren is ook 70 a 80 cm hoog en nu kan ik er makkelijk in en uit stappen om de ren shcoon te houden..- Wat kan het best als vloer in het nachthok?
Zinken la of gewoon hout? Ik heb een houtenplank maar dan wel bewerkt, zodat de plas er niet in kan trekken.- Is alleen stro voldoende in het nachthok, of zijn kranten ook nog makkelijk?
Stro is meer dan genoeg, eventueel een wc bak waar ze hun behoefte op kunnen doen zodat je hok langer schoon houdt- Hoe groot moet het gat zijn v. boven naar beneden, en hoe groot moet het gat zijn van nachthok naar open gedeelte?
Groot genoeg zodat ze er in en uit kunnen, wij hebben 20cm bij 20cm en kunnen ze gemakkelijk in en uit..- Waar kan het hok het beste op staan; gras of stenen?
Gras en stenen.. Ik heb het op stenen, goed voor nagels- Graven konijnen snel een weg naar buiten? >Moet er gaas o.i.d op de bodem??
Jaa zeker, als je ze op het gras zet, moet er inderdaad gaas op de bodem, het liefst in de bodem zodat ze wel kunnen graven, maar zich er niet uit kunnen graven.- Hoe kan je voorkomen dat de konijnen het hok kapot bijten/kauwen?
Zorgen dat ze zich niet vervelen, speeltjes, hooibal, zorgen dat ze niet alleen zijn, dus 2 konijntjes nemen.- Welke houtsoort kan ik het beste gebruiken?? (mag dit ook geimpregneerd zijn?) en gebeits/geverfd alleen aan de buitenkant, weet ik![]()
Euh, weet ik zo ook niet..- Maakt het veel uit in welke richting het hok staat?
Zolang ze maar niet de hele dag in de zon staan, is er geen andere optie, zorg dan dat ze meer dan voldoende water hebben en schaduwplekken hebben.. Hier staan ze alleen in de middag in de zon, maar ze hebben een groot ruimte onder het hok waar geen zon komt en lekker koel is.
Het hok wordt 140 cm bij 60 cm en 120 cm hoog. De ren onder het hok word 70 cm hoog, het bovenste gedeelte dus 50 cm. 90 cm bij 60 cm bij 50 cm wordt het dichte gedeelte boven en het gedeelte met aan de voorkant alleen gaas wordt 50 cm bij 60 cm bij 50 cm. In allebei de delen komt een deurtje, en het dak kan ook nog open. De ren krijgt een schuifdeurtje, met daaraan een ren van +/- 200 cm bij 160 cm.
Dit lijkt me wel een mooi hok, jullie nog opmerkingen?
kelliiee1993 schreef:Hi,
nog veel succes met het zoeken naar een geschikt konijnenhok, maar kijk dan eens op deze site:
http://www.konijnen.nl/hokken/knijnhok.htm Op deze site staan dus allemaal bouwtekeningen en foto's van het hok.