vraagje over mn aquarium

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: vraagje over mn aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:46

40 staat alleen voor een serienummer wat de fabrikant blijkbaar leuk vond staan, Aqua65 is ook geen 65 liter (bij lange na niet!) en dat ''zien'' mensen vaak wel Knipoog

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:28

Het kan wel zo'n klein bakje maar dan voor niet meer dan 2 visjes en dan alleen maar zolang ze nog erg klein zijn, en dat is dus erg kort want een goudvis groeit erg hard.

Ik heb op het moment een 190 liter bak staan en daar zitten 4 sluierstaarten in, plus ook een paar guppen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 20:08

okeej dan ben ik dus niet de enigste met guppen en goudvissen bijmekaar!!! mijn gewone goudvissen waren ultra mini toen ik ze kocht...ongeveer 3jaar terug en het zijn nu gewoon kleine goudvissen en naar mijn idee zijn ze ook niet gegroeid

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:20

Ik kan wel een reden aangeven waarom ze niet gegroeit zijn Knipoog

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:27

tis inderdaad wel een beetje klein.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik mijn guppen jaren in koud water gehouden heb en dat ze het daar prima op deden, ze kregen zelfs gewoon jongen. ik zou zeggen in een aqua 40 1 goudvis, niet meer.
En de reden dat ze niet meer groeien is gewoon omdat ze te weinig zwemruimte hebben.
(nooit gehoort van goudvissen die losgelaten zijn in de sloot en die vervolgens enorm werden? ja omdat ze ineens veeel meer ruimte hadden als voorheen. De goudvissen bij ons in de vijver in de tuin zijn ook altijd 10x groter dan die in een aquarium)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:31

Idd Frouk daarom blijven ze klein, wat onwijs sneu is voor die beestjes als je het mij vraagt.
Ik zou zeggen Aqua40 een paar guppen, geen goudvissen

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 20:32

nou eeeeh ik vroeg om advies niet of ik afgekraakt kon worden dr mag hier wel een slotje op

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:34

En het advies is; koop grotere bakken op goede temperatuur.
En die dingen die jij opvat als afkraken zijn gewoon onderbouwingen?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:35

merrylegsje als ik je wou afkraken had ik wel iets gezegt in de trant van : oh wat ben jij slecht voor je beesten!
Dat lees ik hier nergens er worden alleen adviezen gegeven van (merendeels) visliefhebbers/houders.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 20:38

wat onwijs sneu is voor die beestjes als je het mij vraagt, dit vind ik nogal afkrakend klinken maar dat zal dan wel aan mij liggen, maar als ze het echt zo slecht hebben waren ze al lang wel dood geweest, ik vraag niet of ik grotere bakken moet kopen (die moetten tenslotte ook betaald worden) maar of ik mn vissen van bak kan wisselen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:41

Het zal vast wel kunnen ja. (Of het goed voor de vissenis is een ander verhaal.)
Mja, als mijn goudvissen al bijna niet in mijn 60x30x36 aquarium pasten, zal het in jouw bakje ook vast niet goed gaan.
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 06-06-07 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:44

merrylegsje schreef:
wat onwijs sneu is voor die beestjes als je het mij vraagt, dit vind ik nogal afkrakend klinken maar dat zal dan wel aan mij liggen, maar als ze het echt zo slecht hebben waren ze al lang wel dood geweest, ik vraag niet of ik grotere bakken moet kopen (die moetten tenslotte ook betaald worden) maar of ik mn vissen van bak kan wisselen

Hier is je antwoord op die vraag.

Nee, je kan ze niet van bak wisselen, mij is in de winkel ,waar ik mijn sluierstaarten heb gekocht, verteld dat je goudvissen en sluierstaarten met z'n tween in minstens 25 liter water moeten. Dit staat tevens ook in mijn vissenboek.

Je kan je sluierstaart en guppy dus wel in de grote bak doen maar dan moet je voor de goudvissen een 25 liter bak kopen. Deze kosten 17 euro bij de dierenspeciaalzaak.

Dat die sluierstaart nu in 10 liter zit echt niet goed en die kan inderdaad binnenkort vergroeiingen gaan vertonen want hij zal nog wel even blijven groeien. Hij moet er dus in iedergeval uit.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:44

Citaat:
maar als ze het echt zo slecht hebben waren ze al lang wel dood geweest,

Tegen dit soort opmerkingen kan ik heel slecht, als we jou opsluiten in een hokje van 5m2 geven je wat eten en drinken ga je ook niet dood, maar ach tis maar een vis. (Het lijkt er iig sterk op dat jij die instelling hebt)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 20:46

nou ach het is maar een vis gedachte valt nog wel mee hoor anders had ik wel gewoon alles omgeruild, de vissen tonen ook niet ongelukkig

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:50

merrylegsje schreef:
nou ach het is maar een vis gedachte valt nog wel mee hoor anders had ik wel gewoon alles omgeruild, de vissen tonen ook niet ongelukkig

Even offtopic: Wil je nou een goed uitgebalanceerd antwoord op je vraag of weet je het allemaal zelf beter? Dan had je maar geen topic moeten beginnen, koop een goed boek of vraag het in de dierenspeciaal zaak, zij weten wat goed is voor dieren.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:16

_Mayo_ schreef:
Nee, je kan ze niet van bak wisselen, mij is in de winkel ,waar ik mijn sluierstaarten heb gekocht, verteld dat je goudvissen en sluierstaarten met z'n tween in minstens 25 liter water moeten. Dit staat tevens ook in mijn vissenboek.

Je kan je sluierstaart en guppy dus wel in de grote bak doen maar dan moet je voor de goudvissen een 25 liter bak kopen. Deze kosten 17 euro bij de dierenspeciaalzaak.

Dat die sluierstaart nu in 10 liter zit echt niet goed en die kan inderdaad binnenkort vergroeiingen gaan vertonen want hij zal nog wel even blijven groeien. Hij moet er dus in iedergeval uit.

ook voor die goudvissen kan het niet. die moeten minstens 40-50 liter water per VIS hebben. ze heeft ze nu met z'n tweeen in een 26 liter bakje zitten. topicstarter en veel andere mensen denken vaak maar van ach, het kan nu nog. ze zijn nu nog klein. maar zo werkt het niet. je moet niet van de grootte uit gaan die de vis nu op dit moment heeft maar hoe groot hij kan worden. en dat is op z'n minst wel 20-25 cm. en daar moet de bak op aan gepast zijn. ze moeten niet belemmerd worden in hun groei. en dat worden ze nu wel. want ze groeien amper. topicstarter denkt wat dit betreft ook verkeerd. er is geen grotere bak nodig want ze groeien bijna niet. FOUT. ze groeien niet omdat je ze in een te kleine bak houd. zo zorg je alleen maar voor botvergroeiingen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:35

feit blijft uiteindelijk dat vissen eigelijk sowieso niet in een kom horen, hoe groot dan ook. Wil je ze wel houden, dan is het wel zo goed voor die beestjes om ze dan ook zoveel mogelijk ruimte te geven Lachen Jij zou het ook niet leuk vinden om 24/7 opgesloten te zitten in je wchokje. Niemand bedoelt het aanvallend of gemeen, maar hebben het beste voor met vissen Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:18

Ik geloof dat het minimale onderkomen van een goudvis/sluierstaart 60 x 30 moet zijn, dat is dus genoeg water voor 1 visje.
Veel mensen willen vaak niet veel geld uitgeven en kopen dan maar een klein kommetje of bakje, en vragen zich daarna of waarom de vis na een jaar al dood is, beetje jammer..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:54

Demone, als je de post leest van Tieme zie je dat één goudvis minimaal 40-50 liter nodig heeft. Een bakje van 60x30 voldoet hier krap aan gezien er redelijk wat liters weg vallen door bodembedekking, stenen/ornamanten en planten.
En naast het aantal liters wat een vis nodig heeft moet je ook nog rekening houden of de vis graag zwemt. De goudvis wil graag zwemmen en heeft daardoor de minimale lengte van 1 meter nodig.